Kolej na kolej? |
Autor |
Wiadomość |
dalambert
Agent Chaosu
Posty: 23516 Skąd: Grochów
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 13:51
|
|
|
NURS napisał/a | A poważniej, jaka jest twoja recepta w takiej sytuacji? |
a tak na boczku może by rozwiązać wszystkie spółki pseudokolejowe, wywalić wszystkie zarządy, prezesów i rady nadzorcze na zbity pysk i bez odszkodowań/ w przypadku likwidacji firmy jest to możliwe/ , przywrócić JEDNE PKP i zaoszczędzic na początek kilkaset milionów złotych |
_________________ Boże chroń Królową - Dalambert |
|
|
|
|
Kai
Bloody Mary
Posty: 10167 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 13:59
|
|
|
dalambert napisał/a | przywrócić JEDNE PKP i zaoszczędzic na początek kilkaset milionów złotych |
I naprawdę w to wierzysz?
Pracowałam przez 11 lat w zakładach kolejowych i niestety, od tej sytuacji, jaka jest teraz, póki co nie ma odwrotu. Nawet, gdybyśmy chcieli, lwią część zaplecza projektowego i produkcyjnego już zlikwidowano. |
_________________ - Ucieczka płynu dowodowego z miejsca zbrodni do przełyku podejrzanego!
- to nieprawda, płyn się boi pana władzy i skrył się we mnie! |
|
|
|
|
Virgo C.
Fred Flintstone
Posty: 6481 Skąd: Owczary
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:08
|
|
|
Nie wspominając już o tym, że to jedno przedsiębiorstwo by przeżyć musiałoby zacząć ciać połączenia lokalne, w zdecydowanej większości nierentowne. |
_________________ "Ja tam nie wiem o co cała ta wrzawa. U mnie w domu elektryczność jest w gniazdku. Gdyby ten pomysł rozpropagować, niepotrzebne byłyby żadne atomy." |
|
|
|
|
dalambert
Agent Chaosu
Posty: 23516 Skąd: Grochów
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:10
|
|
|
Virgo C., a nie tną połączen lokalnych , nie widzisz, ze ten cały experyment z "konkurencją" różnych spółek powstałych na majątku PKP to jedno gigantyczne złodziejstwo. |
_________________ Boże chroń Królową - Dalambert |
|
|
|
|
sneer
Luke Skywalker
Posty: 235 Skąd: CiK Zadupie
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:13
|
|
|
Ehh.... znowu kłania się brak wiedzy... Koleje (poza przewozamu towarowymi) są z definicji nierentowne. Co oczywiście nie oznacza, że to co wyczyniają w PKP ma sens, wręcz przeciwnie. Chcę powiedzieć tylko tyle, że nawet jakby firma była właściwie zarządzana, nie psuły jej związki zawodowe to i tak trzeba by dopłacać. |
_________________ Życie jest formą istnienia białka!
Tylko w kominie czasem coś załka? |
|
|
|
|
Kai
Bloody Mary
Posty: 10167 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:15
|
|
|
Nierentowna jest też cała infrastruktura - żeby to się zmieniło, trzeba by w nią włożyć mnóstwo kasy.
Oczywiście samo utrzymanie sieci trakcyjnej i torów to też worek bez dna. Lata temu włożono sporo kasy w automatyzację górek rozrządowych, w tej chwili widzę, że od tamtej pory raczej wiele się nie zrobiło. |
_________________ - Ucieczka płynu dowodowego z miejsca zbrodni do przełyku podejrzanego!
- to nieprawda, płyn się boi pana władzy i skrył się we mnie! |
|
|
|
|
Virgo C.
Fred Flintstone
Posty: 6481 Skąd: Owczary
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:16
|
|
|
@dalambert
Że tak zapytam - często Ty jeździsz pociagami? Gdybyś jeździł to pewnie byś zauważył, że to gigantyczne złodziejstwo póki co wprowadziło w końcu konkurencje na kolei i ceny biletów w końcu poszły w dół, zamiast rosnąć bez szczególnego uzasadnienia. Że o komformcie podróży (głównie w składach IC) nie wspmnę.
@sneer
Dziwnym trafem PKP InterCity sobie radzi dobrze. Baa, stać ich na renowacje taboru i zakup nowych składów. Czego niestety w przypadku pociągów Regio nie widać zbytnio |
_________________ "Ja tam nie wiem o co cała ta wrzawa. U mnie w domu elektryczność jest w gniazdku. Gdyby ten pomysł rozpropagować, niepotrzebne byłyby żadne atomy." |
|
|
|
|
sneer
Luke Skywalker
Posty: 235 Skąd: CiK Zadupie
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:17
|
|
|
Virgo C. napisał/a |
Dziwnym trafem PKP InterCity sobie radzi dobrze. Baa, stać ich na renowacje taboru i zakup nowych składów. Czego niestety w przypadku pociągów Regio nie widać zbytnio |
Koleje jako całość przewozów pasażerskich. |
_________________ Życie jest formą istnienia białka!
Tylko w kominie czasem coś załka? |
|
|
|
|
Kai
Bloody Mary
Posty: 10167 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:22
|
|
|
Virgo C., ależ kupili parę FLIRT-ów, ostatnio właśnie jeden wyskoczył z torów
sneer, przecież się dopłaca, ale całe lata oszczędności na modernizacji teraz się mszczą. Trzeba było wpuścić nowy kapitał. |
_________________ - Ucieczka płynu dowodowego z miejsca zbrodni do przełyku podejrzanego!
- to nieprawda, płyn się boi pana władzy i skrył się we mnie! |
|
|
|
|
NURS
Ojciec Redaktor
Posty: 18950 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:31
|
|
|
dalambert napisał/a | NURS napisał/a | A poważniej, jaka jest twoja recepta w takiej sytuacji? |
a tak na boczku może by rozwiązać wszystkie spółki pseudokolejowe, wywalić wszystkie zarządy, prezesów i rady nadzorcze na zbity pysk i bez odszkodowań/ w przypadku likwidacji firmy jest to możliwe/ , przywrócić JEDNE PKP i zaoszczędzic na początek kilkaset milionów złotych |
ciekawe, że kaczy rząd tego nie zrobił? Dlaczego? bo to dziesiatki tysięcy kolejnych bezrobotnych. już byś wisiał zamiast liści, gdybyś toz robił. |
_________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy! www.robertjszmidt.pl
Nowe na stronie: premierowy fragment "Pól dawno zapomnianych bitew) i nowy wpis na blogu. |
|
|
|
|
Virgo C.
Fred Flintstone
Posty: 6481 Skąd: Owczary
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:31
|
|
|
Kai już napisała o dopłacaniu przez samorządy, ja od siebie dodam że obecnie wymienia sie infrastrukture na trasie Wrocław - Katowice. W końcu, po tylu latach.
@Kai
Akurat co tam się z Kolejami Mazowieckimi wyprawia nie słyszałem. Za to pamiętam że na potrzeby RegioEkspresu PR zmodernizowały kilka składów, po czym na trasach i tak jeździły stare składy, bo nowe się psuły. Niczym za początku samego InterRegio, gdzie co jechałem do Wrocławia to coś się musiało spieprzyć po drodze. |
_________________ "Ja tam nie wiem o co cała ta wrzawa. U mnie w domu elektryczność jest w gniazdku. Gdyby ten pomysł rozpropagować, niepotrzebne byłyby żadne atomy." |
|
|
|
|
Kai
Bloody Mary
Posty: 10167 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:32
|
|
|
Prawie tak jak likwidacja kopalń, tylko że tutaj nie ma na takie odprawy. |
_________________ - Ucieczka płynu dowodowego z miejsca zbrodni do przełyku podejrzanego!
- to nieprawda, płyn się boi pana władzy i skrył się we mnie! |
|
|
|
|
NURS
Ojciec Redaktor
Posty: 18950 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:33
|
|
|
dalambert napisał/a | Virgo C., a nie tną połączen lokalnych , nie widzisz, ze ten cały experyment z konkurencją różnych spółek powstałych na majątku PKP to jedno gigantyczne złodziejstwo. |
a kto tam tak ladnie kradnie? chcesz powymieniać się nazwiskami? |
_________________ Bez gwiazdy nie ma jazdy! www.robertjszmidt.pl
Nowe na stronie: premierowy fragment "Pól dawno zapomnianych bitew) i nowy wpis na blogu. |
|
|
|
|
sneer
Luke Skywalker
Posty: 235 Skąd: CiK Zadupie
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:37
|
|
|
Kai napisał/a | przecież się dopłaca, ale całe lata oszczędności na modernizacji teraz się mszczą. Trzeba było wpuścić nowy kapitał. |
To nie do końca tak. Dobra zrobię wykład.
Przewozy kolejowe jako całość są nierentowne. Bierze się to stąd, że jest to tzw. dobro publiczne, w którego przypadku występuje jeszcze tzw. monopol naturalny. Tłumacząc to z polskiego na nasze: jeśli PKP miałoby przewozić tylu pasażerów ilu rzeczywiście potrzeba (w tym np. tych z małych miejscowości, gdzie kolej jest jedynym sensowym i tanim środkiem transportu) i po w miarę normalnych cenach niezbędne jest dokładanie do niej, bo nie ma szans na to aby przynosiła zyski. W takiej sytuacji koleje nie mogą bowiem dostosować swoich cen i ilości połączeń tak by być rentowne.
Tyle teorii. Co się dziej w praktyce: PKP zachowuje się jak klasyczny monopolista (bez tych dwóch zastrzeżeń powyżej). Znaczy: podnosi ceny, tnie połączenia. Pomimo tego wyciąga łapę po publiczne pieniądze tak jakby właśnie zachowywał się tak jak powyżej. Skąd się to bierze, ano przede wszystkim z tego jak jest zarządzana i niszczona przez związki zawodowe.
To co napisałem wyżej to jest czysta, aczkolwiek uproszczona ekonomia. Teraz będą moje prywatne poglądy. W sprawie podziału PKP na spółki. Otóż o ile kolej jako całość jest nierentowna, to jej poszczególne segmenty mogą być. Np. cargo czy intercity. Stąd podział na spółki jest przygotowaniem do prywatyzacji rentownych segmentów. A o resztę niech się martwią inni. |
_________________ Życie jest formą istnienia białka!
Tylko w kominie czasem coś załka? |
|
|
|
|
Kai
Bloody Mary
Posty: 10167 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 14:39
|
|
|
Virgo C., ja pisałam o ostatnim wykolejeniu się FLIRT-a na trasie Katowice-Tychy.
A dziwisz się, że tak jest, skoro tory mamy przedwieczne, a układy torowe i tor-pojazd tym bardziej? Dziwię się, że te nowe lokomotywy w ogóle mogą jeździć.
sneer, wybacz, ale żaden pociąg nie pojedzie z prędkością 150-200 km/h na tym, co teraz określa się mianem torów - nie mówię tu o magistralach. Ty tych pieniędzy nie widzisz, ale trzeba je wydać ze względu na bezpieczeństwo jazdy, niestety, komfort pasażerów jest sprawą drugorzędną. |
_________________ - Ucieczka płynu dowodowego z miejsca zbrodni do przełyku podejrzanego!
- to nieprawda, płyn się boi pana władzy i skrył się we mnie! |
|
|
|
|
sneer
Luke Skywalker
Posty: 235 Skąd: CiK Zadupie
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 18:13
|
|
|
Kai napisał/a |
sneer, wybacz, ale żaden pociąg nie pojedzie z prędkością 150-200 km/h na tym, co teraz określa się mianem torów - nie mówię tu o magistralach. Ty tych pieniędzy nie widzisz, ale trzeba je wydać ze względu na bezpieczeństwo jazdy, niestety, komfort pasażerów jest sprawą drugorzędną. |
No to przecież o tym piszę Kai. Te pieniądze są, tyle że PKP je marnuje. |
_________________ Życie jest formą istnienia białka!
Tylko w kominie czasem coś załka? |
|
|
|
|
Kai
Bloody Mary
Posty: 10167 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 18:25
|
|
|
sneer, nie sądzę, skoro pomimo potwornie wyglądających "dworców widm" pociągi jeżdżą w miarę bezpiecznie, zarówno osobowe, jak i towarowe. Jako ekonomista nie musisz wiedzieć, ile i jakich urządzeń wymaga bezawaryjne działanie linii, górki rozrządowej, a nawet zwykłych rogatek. |
_________________ - Ucieczka płynu dowodowego z miejsca zbrodni do przełyku podejrzanego!
- to nieprawda, płyn się boi pana władzy i skrył się we mnie! |
|
|
|
|
sneer
Luke Skywalker
Posty: 235 Skąd: CiK Zadupie
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 18:34
|
|
|
Kai napisał/a | sneer, nie sądzę, skoro pomimo potwornie wyglądających dworców widm pociągi jeżdżą w miarę bezpiecznie, zarówno osobowe, jak i towarowe. Jako ekonomista nie musisz wiedzieć, ile i jakich urządzeń wymaga bezawaryjne działanie linii, górki rozrządowej, a nawet zwykłych rogatek. |
Oraz punktualnie. A obsługa jest super, wagony czyste i nowoczesne, w dodatku w pociągach jest bezpiecznie. |
_________________ Życie jest formą istnienia białka!
Tylko w kominie czasem coś załka? |
|
|
|
|
Virgo C.
Fred Flintstone
Posty: 6481 Skąd: Owczary
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 18:44
|
|
|
@sneer
Moje doświadczenie jeśli chodzi o podróżowanie pociagami wskazuje, że PKP IC właśnie takie jest. Natomiast to co chciałeś swoim sarkazmem wskazać idealnie pasuje do PR. Może poza tym bezpiecznie - od lat jeżdże pociagami i, odkupać, jeszcze ani razu mi się nic nie stało ani nikomu z kim jechałem w tym samym wagonie/przedziale. |
_________________ "Ja tam nie wiem o co cała ta wrzawa. U mnie w domu elektryczność jest w gniazdku. Gdyby ten pomysł rozpropagować, niepotrzebne byłyby żadne atomy." |
|
|
|
|
Kruk Siwy
Wierny Legionista
Posty: 22004 Skąd: Szmulki
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 18:46
|
|
|
Virgo C. napisał/a | odkupać, | słusznie. Zupełnie przyzwoicie można to już zrobić. I jest papier! |
_________________ Tu leży pisarz nieznany.
Marzył, że dorówna tuzom.
Talent miał niespotykany
lecz pisał sobie, a muzom.
Agi |
|
|
|
|
sneer
Luke Skywalker
Posty: 235 Skąd: CiK Zadupie
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 18:59
|
|
|
Virgo C. napisał/a | @sneer
Moje doświadczenie jeśli chodzi o podróżowanie pociagami wskazuje, że PKP IC właśnie takie jest. Natomiast to co chciałeś swoim sarkazmem wskazać idealnie pasuje do PR. Może poza tym bezpiecznie - od lat jeżdże pociagami i, odkupać, jeszcze ani razu mi się nic nie stało ani nikomu z kim jechałem w tym samym wagonie/przedziale. |
Bo właśnie IC są rentowne. Więc inwestują. Amen, albo Enter jak kto woli |
_________________ Życie jest formą istnienia białka!
Tylko w kominie czasem coś załka? |
|
|
|
|
dzejes
prorok
Posty: 10065 Skąd: City
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 19:02
|
|
|
sneer napisał/a | Te pieniądze są, tyle że PKP je marnuje. |
Nie ma. Nie zdajesz sobie prawdopodobnie sprawy jakie środki trzeba włożyć w kolej.
Virgo C. napisał/a | Moje doświadczenie jeśli chodzi o podróżowanie pociagami wskazuje, że PKP IC właśnie takie jest. |
I spóźnia się częściej, niż PR. |
_________________ If we shadows have offended,
Think but this, and all is mended,
That you have but slumber'd here
While these visions did appear. |
|
|
|
|
Virgo C.
Fred Flintstone
Posty: 6481 Skąd: Owczary
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 19:13
|
|
|
@Kruku
Taa, papier w pociągach to niestety nadal towar deficytowy. Ale głównie za sprawą idiotów, którzy wyrywają wszystkie ręczniki papierowe i rzucają do kibla albo na podłoge. Na nich przewoźnik nic nie poradzi.
A komputerowi przyda się reset - pisze szybciej niż tekst się pojawia na monitorze i literówki wale
@dzejes
Widać kwestia szczęścia, co chce jechać PR to są jakieś opóźnienia, jadąc z IC zawsze o podanej godzinie wsiadam i zgodnie z rozkładem wysiadam. |
_________________ "Ja tam nie wiem o co cała ta wrzawa. U mnie w domu elektryczność jest w gniazdku. Gdyby ten pomysł rozpropagować, niepotrzebne byłyby żadne atomy." |
|
|
|
|
sneer
Luke Skywalker
Posty: 235 Skąd: CiK Zadupie
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 19:23
|
|
|
dzejes napisał/a |
Nie ma. Nie zdajesz sobie prawdopodobnie sprawy jakie środki trzeba włożyć w kolej.
. |
Niewątpliwie potężne. O czym przekonano się np. w GB. Tym niemniej wkładanie je w PKP w obecnej postaci to marnotrawstwo. |
_________________ Życie jest formą istnienia białka!
Tylko w kominie czasem coś załka? |
|
|
|
|
dzejes
prorok
Posty: 10065 Skąd: City
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 20:10
|
|
|
Virgo C. napisał/a | Widać kwestia szczęścia, co chce jechać PR to są jakieś opóźnienia, jadąc z IC zawsze o podanej godzinie wsiadam i zgodnie z rozkładem wysiadam. |
No więc ja mam statystyki z gazety, niestety nie ma tego artykułu online. Statystyki, które mówią, że IC zalicza znacznie więcej opóźnień, niż PR, głównie z powodu idiotycznego wyśrubowania rozkładów jazdy. |
_________________ If we shadows have offended,
Think but this, and all is mended,
That you have but slumber'd here
While these visions did appear. |
|
|
|
|
Virgo C.
Fred Flintstone
Posty: 6481 Skąd: Owczary
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 20:53
|
|
|
Widocznie ze względu na modernizacje o której pisałem wcześniej nieco poluzowali te rozkłady. Faktem jest, że nie pamiętam kiedy ostatni raz jadąc z Intercity do/z Wrocławia z/do Krakowa nie dojechałbym zgodnie z rozkładem. |
_________________ "Ja tam nie wiem o co cała ta wrzawa. U mnie w domu elektryczność jest w gniazdku. Gdyby ten pomysł rozpropagować, niepotrzebne byłyby żadne atomy." |
|
|
|
|
Kai
Bloody Mary
Posty: 10167 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 21:03
|
|
|
Kruk Siwy, Eminencjo... nie znam tak dobrego providera jak Neo, oczywiście, jeśli nie próbuje się rozmawiać z paniami o niebiańsko-poduszkowym glosie na BL . Kłamią jak najęci, ale nie mogę narzekać na jakość usługi, przez 5 lat tylko 2 poważniejsze awarie.
Virgo C. napisał/a | co chce jechać PR to są jakieś opóźnienia, jadąc z IC zawsze o podanej godzinie wsiadam i zgodnie z rozkładem wysiadam. |
Ile razy na ile jeździsz PR a IC? Bo ja widzę, że główne opóźnienia PR wynikają z tego, że przepuszczają nieustannie opóźnione IC...
sneer napisał/a | Tym niemniej wkładanie je w PKP w obecnej postaci to marnotrawstwo.
| jak widać jednak nie, skoro nie mamy gigantycznych karamboli i jakoś poza ostatnim nieszczęsnym FLIRT-em mało co stwarza zagrożenie dla życia... no, może wspomniane toalety. |
_________________ - Ucieczka płynu dowodowego z miejsca zbrodni do przełyku podejrzanego!
- to nieprawda, płyn się boi pana władzy i skrył się we mnie! |
|
|
|
|
sneer
Luke Skywalker
Posty: 235 Skąd: CiK Zadupie
|
Wysłany: 31 Sierpnia 2010, 21:34
|
|
|
Kai napisał/a | jak widać jednak nie, skoro nie mamy gigantycznych karamboli i jakoś poza ostatnim nieszczęsnym FLIRT-em mało co stwarza zagrożenie dla życia... no, może wspomniane toalety. |
Jak widać tak. Bo to nie sztuka jeździć 20 km/h i nie mieć wypadków. Porównaj sobie rozkłady jazdy sprzed wojny z obecnymi. Zdziwisz się mocno. |
_________________ Życie jest formą istnienia białka!
Tylko w kominie czasem coś załka? |
|
|
|
|
Rafał
.
Posty: 14552 Skąd: Że: Znowu:
|
Wysłany: 1 Września 2010, 07:28
|
|
|
dalambert napisał/a | PKP to jedno gigantyczne złodziejstwo. |
Mój kum od maleńkości pnie się po drabinkach awansu w PKP i siedząc aktualnie na prezesowskim stołku zdania zgodnego z powyższym nie zmienia, a jak zaczyna opowiadać jak miliony w błoto się wywala, to flaki w człowieku się przewracają, niechby nawet ktoś ukradł, to by miał
I pomyśleć, że współczynnik tarcia tocznego dla kolei jest 10-krotnie niższy niż dla samochodu. Chociaż z drugiej strony znawcy tematu są zgodni, że gdyby kolej nie powstała w XIX w, to by nie powstała nigdy. Tak się złożyło. |
|
|
|
|
Rafał
.
Posty: 14552 Skąd: Że: Znowu:
|
Wysłany: 1 Września 2010, 09:56
|
|
|
Kruk Siwy napisał/a | możesz coś więcej? Bo to ciekawe. | Dawnymi czasy to było, najstarsi górale jeszcze w kołyskach leżeli, jak pod groźbą tortur i kampanii wrześniowej zadano mi poprowadzenie seminarki o kolejach w związku z czym udać się musiałem do biblioteki PKP na ul.Dyrekcyjnej we Wrocku. Więc siłą rzeczy nie pamiętam za wiele, ale rozchodziło się o to:
w XIX w. nastąpił gwałtowny wzrost produkcji i liczebności populacji w Europie nakręcający rynki (1800 - 140 mln mieszkańców, 1900 - 420 mln mieszkańców). Pojawiła się potrzeba szybkiego przerzucania surowców i towarów, niebagatelny był też aspekt militarny. Jedynym dostępnym rozwiązaniem była budowa kolei, bo nie wymagała kolosalnych nakładów w infrastrukturę, a jedna lokomotywa mogła uciągnąć i ze 40 wagonów. Dróg jezdnych ani samochodów jeszcze wtedy nie było. Pierwsza autostrada na świecie to lata 20-te XXw. we Włoszech. I to był początek końca dominacji kolei w przewozach. |
|
|
|
|
|