Czy leci z nami matematyk? albo lepiej psychiatra? |
Autor |
Wiadomość |
hugin
Tom Bombadil
Posty: 27 Skąd: f451
|
Wysłany: 13 Września 2017, 16:20 Czy leci z nami matematyk? albo lepiej psychiatra?
|
|
|
Córka dostała to zadanie jako pracę domową:
Czy ktoś może mi wyjaśnić co trzeba zrobić w 5 punkcie?
Żona twierdzi że trzeba ułożyć równanie (dodać liczbę dziewczynek i chłopców albo coś w tym stylu), a moim zdaniem trzymając się zasady że najprostsze rozwiązanie jest prawidłowe wystarczy podać liczbę dzieci. Kto ma rację?
Co się stało z czytelnymi poleceniami w podręcznikach |
|
|
|
|
konopia
Marudny maruda marudzący
Posty: 2049 Skąd: DN36
|
Wysłany: 13 Września 2017, 18:08
|
|
|
liczbę bym podał i tyle, |
_________________ Powinniśmy szanować poglądy religijne bliźnich, ale tylko w takim sensie i do takiego stopnia,
do jakiego szanujemy czyjeś przekonanie, że jego żona jest piękną kobietą, a dzieci bardzo mądre. |
|
|
|
|
Beata
Indiana Jones
Posty: 433 Skąd: deformacja IU
|
Wysłany: 13 Września 2017, 20:02
|
|
|
Ja tam nie wiem, czy dziecko z piłką jest na pewno dziewczynką, gdyż wypisz wymaluj jest to wizerunek mojego kolegi, któren dziewczynki bez charakteryzacji mógłby u Szekspira grać do momentu aż sobie brodę zaprowadził. No ale dobrze, jest zdefiniowane, że to dziewczynka, czyli znowu za rzepa robię.
A wracając do ad remu: IMHO żona ma rację, albowiem pokazuje drogę dojścia do wyniku, a nie tylko sam wynik. |
_________________ Niewiedza nie jest prostym i biernym brakiem wiedzy, ale jest postawą aktywną; jest odmową przyjęcia wiedzy, niechęcią do wejścia w jej posiadanie, jest jej odrzuceniem.
Karl Popper |
|
|
|
|
Martva
Kylo Ren
Posty: 30898 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Września 2017, 20:20
|
|
|
Z jednej strony sformułowane to jest tak że wystarczy napisać ile dzieci, z drugiej jest podejrzanie dużo kratek na tak krótką odpowiedź |
_________________ Potem poszłyśmy do robaków, które wiły się i kłębiły w suchej czerwonej glebie. Przewracały błoto i uśmiechały się w swój robaczy sposób, białe, tłuste i bezokie.
-Myślimy, ze słuszne jest i właściwe dla dziewczyny, by umarła. Dziewczyny muszą umierać, jeśli robaki mają jeść, jest w najwyższym stopniu słuszne, aby robaki jadły.
skarby
szorty |
|
|
|
|
nureczka
Mama Pufcia
Posty: 6205 Skąd: Nowa Iwiczna
|
Wysłany: 13 Września 2017, 20:39
|
|
|
Beata napisał/a | A wracając do ad remu: IMHO żona ma rację, albowiem pokazuje drogę dojścia do wyniku, a nie tylko sam wynik. |
Do tego wyniku można dojść rachując dzieci po kolei. W tekście nie ma żadnego odwołania do poprzednich punktów. Pytanie jest durne. |
_________________ Zapraszam do odwiedzania mojej strony oraz bloga |
|
|
|
|
ketyow
Jim Raynor
Posty: 11345 Skąd: z domu
|
Wysłany: 10 Listopada 2017, 13:15
|
|
|
Przyciągnął mnie tytuł tego tematu, bo jakoś wcześniej go przegapiłem. Oczywiście nie można wykonać tu żadnych działań (ewentualnie 11 - 1, jeśli odejmiemy dorosłego). Nie widzę u żadnego dziecka deklaracji płci. Może się okazać, że to same dziewczynki, albo sami chłopcy (za wyjątkiem jedynej określonej dziewczynki z piłką). A może nawet "trzecia płeć". Zasadniczo w ogóle błędem jest wypełnianie pól przy czwartym myślniku, bo również nie wiemy ile spośród długowłosych to dziewczynki.
Czytelne polecenia w podręcznikach? To kiedyś były? Nie zliczę ile miałem uwag w dzienniku na temat dyskutowania z nauczycielami sensowności poleceń zadań |
_________________ http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/ |
|
|
|
|
Luc du Lac
Cynglarz
Posty: 4924 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Listopada 2017, 13:23
|
|
|
w Szwecji nauczyciela już by zamknęli w piedrlu |
|
|
|
|
|