Hej! Razem ze znajomym w wolnych chwilach rozwijamy niewielką strategiczną grę przeglądarkową ze światem wzorowanym na wczesnym średniowieczu. Mamy apetyt na nowych graczy, bo marzą nam się olbrzymie i pękate serwery . Znajomi, znajomi znajomych, kumple z pracy i ci z sąsiedniego miasta powoli uodporniają się na nasze szalone skrypty, potrzebujemy świeżej krwi Jeżeli więc szukasz czegoś strategicznego, chciałbyś zostać np. wikingiem i popłynąć na rajd po słowiańskich ziemiach, zapoznaj się z poniższą krótką prezentacją i zagraj z nami
Witajcie! Przybywam tu jako poseł jednego z mitycznych imperatorów, by zaprosić was do wzięcia udziału w Starej Waśni. Niechaj przystaną na chwile waleczni mężowie i mędrcy o jasnych umysłach, awanturnicy goniący za krwią i obieżyświaci za skarbami ziemi. Posłuchajcie, co mam wam do przekazania!
Stara Waśń jest grą strategiczną, przeglądarkową. Nie uświadczycie w niej prochu czy stalowych maszyn. A będziecie mogli jak wasi przodkowie ze średniowiecznych czasów chwycić za topór, łuk i ruszyć na przygodę!
W grze śmiałkowie odnajdą następujące elementy:
- strategiczne (bitwy, sojusze)
- ekonomiczne (rozbudowa osad, grodów czy też klanów)
- stare wierzenia (świątynie, ofiary i magiczne przedmioty)
- historyczne (wartości bojowe wojów i charakter budynków są oparte na źródłach historycznych)
- wysoki poziom realiów historycznych z oryginalnym nazewnictwem.
Ponadto za udział nic nie zapłacicie. A kniaziowie szlachetni i majętni obiecują, że tak zostanie na zawsze.
Należy także napomknąć, że rozgrywka ma charakter czasowy. Co kilka miesięcy po wyniszczającym Ragnaroku bogowie zsyłają martwy śnieg, który kończy wszystkie bitwy i niezgody. Wybierają wtedy zasłużonych oraz nagradzają za waleczność i hart ducha. Pozostali mają szansę znów stanąć w szranki z czystym kontem.
W ostatni piątek (21.11.2014) wystartowała zimowa rozgrywka okrutnego Świata Starej Waśni. Wspaniała okazja, by dołączyć! Na koniec będzie wyłonionych dwóch zwycięzców. Pierwszy zwycięzca to ten gracz, który zdobędzie jako pierwszy Imperatora Zniszczenia, drugi zaś to ten, który zdobędzie najwięcej punktów gospodarczych po zamknięciu rozgrywki. Oczywiście jeśli najwięcej punktów będzie miał Imperator, to do nagrody będzie liczony kolejny gracz. Dla nich będą przewidziane drobne nagrody rzeczowe
Autorami powyższej grafiki, na podstawie szkicu wykonanego przez Andrzeja Tomaszuka (lovedraw.com.pl), są: Balans Studio Projekt (skandynawski strażnik) i Joanka Łukaszewicz Kreomania (mongolski strażnik).
Hmm macie może jakieś pytania? komentarze? wszystkie uwagi będą cenne, bo siedząc w tym już tyle czasu ciężko wyłapywać podstawowe błędy
I tak oto kolejny Ragnarok dobiegł końca! Demony opuściły okrutny świat Starej Waśni i rozgrywka została zamknięta! Moim zdaniem była to jedna z lepszych potyczek, pełna emocji i nieprzespanych nocy. Gratuluję wszystkim, którzy wytrwali do końca!
Zwycięzcą wersji gry 3.46-3.47 zdobywając jako pierwszy tytuł Chana został gracz Hana (Mongołowie)! Zwycięzcą gospodarczym został Thorlof Berastarksson (Skandynawowie) z liczbą zebranych punktów: 16015. Nagrodą wybraną przez Hanę jest gra planszowa "Imperializm droga ku dominacji", a Thorlof Berastarksson wybrał grę planszową "Wikingowie Wojownicy z Północy".
Teraz nam należy się chwila wytchnienia, ale już zapraszam do kolejnej rozgrywki 02.02.2015 (poniedziałek) start o godzinie 20:00.
Zarejestrowałem się, i okazało się, że gra jest hermetyczna do kwadratu, a do tego zabrakło jakiegoś samouczka, który pomógłby chociażby ogarnąć interfejs. Nie sądziłem że wrócisz, dlatego nie napisałem tego wcześniej
_________________ The difference between "space-based clean power station" and "unimaginably powerful orbiting death ray" is mostly semantics and hope. - ponoć Asimov
Już ja sam nie mogę patrzeć na wciąż te same avatary:D Tak mało osób zostaje
Samouczek powiadasz? W grze dostępne są Zadania, które krok po kroku wprowadzają w elementy gry. Jest też mini encyklopedia. Ale dzięki za uwagę! Pewnie tak długo w SW siedzimy, że zasady są dla nas oczywiste i nie zauważamy potrzeb nowych graczy.
Hej! Wystartowała kolejna rozgrywka w okrutnym świecie Starej Waśni . Tradycyjnie nagrodzony zostanie gracz, który zdobędzie jako pierwszy status Konung-a/Wojewody/Chan-a, i drugi gracz, który będzie posiadał najwięcej punktów gospodarczych na koniec RAGNAROKU!
Ta rozgrywka będzie bardziej przyjazna graczom. W końcu udało się znaleźć czas na dodanie ochrony słabiej rozwiniętym od czarnych koni;) Teraz będzie można atakować graczy tylko na podobnym stopniu rozwoju gospodarczego. Przetestujcie sami;)
Zapraszam do gry i nieprzespanych nocy!
Zmiany w wersji gry 3.47:
Spoiler:
[poprawka] - usunięty został podwójny minus z tabeli gospodarczej jeśli włości przynosiły straty;
[poprawka] - poprawiony został temat odbioru siodeł przy wyprawach konnych;
[poprawka] - zmienione zostały nazwy na historyczne Imperatora Zniszczenia na: Konung, Wojewoda i Chan. Monarcha na: Jarl, Kniaź i Nojon;
[poprawka] - poprawiony został Targ Niewolników;
[poprawka] - zegar i licznik wypraw jest odczytany z serwera nie przeglądarki;
[poprawka] - poprawione zostały koszary po zdobyciu włości;
[poprawka] - poprawiony został odczyt głównych kronik;
[poprawka] - ciasteczko dotyczące hasło zostało zaszyfrowane;
[poprawka] - poprawiony został komunikat dotyczący automatycznego backup-u gry i braku z nią połączenia;
[zmiana] - ceny za nowe włości zostały trzykrotnie zwiększone;
[zmiana] - wysyłanie szpiegów zostało ściśle uzależnione od posiadanego uzbrojenia;
[zmiana] - przebudowana została całkowicie misja szpiegowanie;
[zmiana] - nagroda za zdobycie wioski Obozu Bandytów została zmniejszona;
[zmiana] - obniżona została cena na targu niewolników o połowę;
[zmiana] - aby zdobyć jako pierwszy status Konung/Wojewoda/Chan oprócz 6 włości, trzeba dodatkowo posiadać 30.000 mieszkańców w swoim królestwie;
[nowość] - do świątyni dodana została główna grafika;
[nowość] - dodane zostały skróty do ofiar w świątyni;
[nowość] - dodane zostały skróty do ofiar w rulonie lewa strona z aktywnymi ofiarami;
[nowość] - aby wybudować kolejny poziom włości wymogiem jest posiadanie minimum 200 mieszkańców w danych włościach;
[nowość] - dodane zostały grafiki do zwiadu dotyczące uszkodzonego tarana, katapulty i wieży oblężniczej;
[nowość] - w przypadku gdy będziemy szpiegować włości bez wojów, szpieg lub szpiedzy bez problemu prześwietlą całe włości;
[nowość] - dodane zostały grafiki dotyczące zwiadu: wóz i wóz uszkodzony;
[nowość] - do kroniki głównej Starej Waśni jest wpisywana informacja:
- o zdobytych statusach przez gracza np. Konung/Wojewoda/Chan;
- bitwie o włości. Nazwa agresora jest dostępna na drugi dzień;
- o włościach Błogosławionych;
- o bitwie w polu;
- o zdobyciu włości;
[nowość] - dodany został wybór automatyczny łodzi;
[nowość] - dodane zostało zestawienie jak długo trwa mgła i jak jest silna przy wylogowaniu;
[nowość] - Dodana została dodatkowo ochronka nowych graczy dotycząca liczby punktów gospodarczych z zakresów:
poniżej 99 pkt.
100 - 199 pkt.
200 - 399 pkt.
400 - 799 pkt.
800 - 1599 pkt.
1600 bez ograniczeń.
Więcej opisane zostało w słowniczku.
[nowość] - dodana została możliwość ręcznego wyłączenia drugiej ochronki przez graczy;
[nowość] - dodane zostało archiwum spisanych kronik;
[nowość] - dodany został licznik sumy mieszkańców na głównej witrynie gry;
Ugo, próbowałem z tymi zadaniami właśnie, ale okazało się, że trzeci krok czy tam nawet drugi okazał się nie do zrobienia bez strzałek gdzie i czego szukać.
_________________ The difference between "space-based clean power station" and "unimaginably powerful orbiting death ray" is mostly semantics and hope. - ponoć Asimov
Tydzień temu zakończyła się kolejna rozgrywka w Starej Waśni;) Ile się działo! Ileż włóczni i płomieni widziały me oczy z wieży!
Serdecznie gratuluję graczowi Thorlofowi Berastarkssonowi z drużyny Drengów Znad Górnej Odry za zdobycie jako pierwszy statusu Konunga. Za wygraną fascynującej rozgrywki w okrutnym świecie Starej Waśni Thorolf otrzymuje grę planszową "Zimna Wojna 1945-1989".
Nagrodę gospodarczą zdobył Ansgar - również z drużyny Drengów Znad Górnej Odry. Za zdobycie drugiego miejsca otrzymuje książkę "Władca Pierścieni" i "Hobbit" autorstwa J.R.R. Tolkien'a.
Dodatkowo nagrodzony został drobnym upominkiem niespodzianką Mieszko. Gracz twardy jak skała. Sława!
Start kolejnej rozgrywki jest planowany na piątek 19 czerwca 2015 na godzinę 20:00. Zapraszamy do gry! Na jej potrzeby zostanie utworzony nowy świat, a na dotychczasowy zapraszam wszystkich tych, którzy nie są pewni czy czują się dobrze w kolczudze przed komputerem. Będziecie mogli na spokojnie zapoznać się z interfejsem. Mam nadzieję, że po krótkich testach dołączycie do wyścigu zbrojeń.
W nadchodzącej wersji planujemy jeszcze bardziej rozbudować algorytm bitewny i wprowadzić nowe zagrania taktyczne. Sprawdźcie sami;)
Zmiany jakich dokonano w grze w ostatnich miesiącach (3.48):
Spoiler:
[poprawka] - po złożeniu podania do sojuszu, licznik postów z karczmy sojuszu nie jest wyświetlany;
[poprawka] - zadanie nr 3 w którym podany był podatek wielkości 40%, a powinien być 10%;
[poprawka] - usunięta usterka dotycząca zmiany wielkości mapy przy pierwszej edycji układu gry;
[poprawka] - dodany został komunikat w Ustawieniach/Układ gry dotyczący domyślnego szpiegowania;
[poprawka] - poprawione zostały drobne usterki z linkami w koszarach;
[poprawka] - poprawione zostały stany magazynowe dotyczące owiec i koni;
[poprawka] - poprawiony został raport bitewny o faktyczną liczbę mieszkańców, którzy zostali po przegranej bitwie o włości;
[poprawka] - poprawiony został załadunek ofiary nr 16 u Słowian dotyczący wyprawy (doskonała obrona na majdanie);
[poprawka] - odwrócona została kolejność ataku na palisady. Po poprawce zewnętrzna palisada jest atakowana jako pierwsza.
[poprawka] - przy zdobywaniu kolejnej wioski poprawiony został algorytm dotyczący poziomów włości i liczniki wygranych i przegranych bitew;
[poprawka] - cichy alarm w wieżach obserwacyjnych został poprawiony o błąd dotyczący włości zdobytych w innym narodzie;
[poprawka] - w czasie RAGNAROKU przy wylogowywaniu nie pojawia się tabela o sile mgły;
[zmiana] - wycofany został system dotyczący wież obronnych i wojów w nich się znajdujących;
[zmiana] - wycofana została blokada na palenie. Można teraz palić bez limitów;
[zmiana] - druga ochronka nie dotyczy punktów gospodarczych, ale liczby mieszkańców we wszystkich włościach;
[zmiana] - okrojony został symulator bitew w świątyni;
[zmiana] - niszczenie taranu i wież oblężniczych jest uzależniona od liczby wojów na danej fortyfikacji, a nie sumy wszystkich obrońców;
[zmiana] - spadanie z palisady jest ograniczona liczbą wojów obrońcy na palisadzie, a nie sumą wszystkich obrońców;
[zmiana] - zakres opóźnienia sekundowego dotyczący zbierania podatku w minutach xx:00, xx:15, xx:30 i xx:45 został zmniejszony z 60 sekund na 3 sekundy;
[zmiana] - w czasie RAGNAROKU konta nieaktywne nie są blokowane i nie będą powstawać Obozy Bandytów;
[zmiana] - w czasie RAGNAROKU wyłączona została I i II ochronka dotycząca nowych graczy;
[zmiana] - jeśli nowy gracz wejdzie do świata Starej Waśni gdy jest RAGNAROK, nie będzie miał wyświetlanej informacji, że jest chroniony przez ochronkę numer I lub II;
[zmiana] - tylko raz na dobę demony odwiedzają świat Starej Waśni aby wywołać kataklizm (nie dotyczy to RAGNAROKU);
[zmiana] - zmniejszona została liczba mieszkańców w przypadku posiadania 6 wiosek z 30.000 na 20.000 mieszkańców aby kolejną rozgrywkę wygrać;
[nowość] - dodana została edycja formacji wojów dotyczących różnych fortyfikacji;
[nowość] - uruchomiona została walka na fortyfikacjach w kolejności:
- bitwa o palisadę zewnętrzną;
- bitwa o palisadę wewnętrzną;
- bitwa o wieżę obronną;
- bitwa o majdan.
Zmieniona została również liczba obrońców w przypadku walk o daną fortyfikację. W obronie danej fortyfikacji nie bierze udziału pełna załoga obrońców.
[nowość] - dodane zostały grafiki dotyczące wojów przydzielonych do wybranych fortyfikacji;
[nowość] - farma, którą dowiedzą Demony w celu zablokowania, automatycznie zniosą działanie drugiej ochronki;
[nowość] - dodany został komunikat na głównej witrynie dotyczący działania drugiej ochronki;
[nowość] - do raportu bitewnego dodana została informacja o treści: Liczba mieszkańców przed atakiem: xxx;
[nowość] - w szturmie na majdanie w bitwie o włości działają wszystkie ofiary dotyczące walki;
[nowość] - grę można również już znaleźć pod adresem:www.starawasn.pl i www.starawasn.eu
[nowość] - główne wejście do świata Starej Waśni i rejestracja zostały ocertyfikowane (https);
Wszystkim wobec i każdemu z osobna, komu to widzieć należy, oznajmuję, że kolejna rozgrywka w Okrutnym Świecie Starej Waśni zakończyła się!
Wielkie gratulacje dla gracza Mieszko, który zgarnął najwyższe miejsce, zdobywając pierwszy status Wojewody! Wielkie gratulacje dla Thorlofa Berastarkssona za zajęcie drugiego miejsca zarezerwowanego dla gracza, który będzie miał najsilniejszą gospodarkę!
SŁAWA ZWYCIĘZCOM!
Start następnej rozgrywki planowany jest dopiero na zimę. Musimy trochę odpocząć od przyjemności administrowania i poleżeć na plaży nim letnie upały całkowicie miną Ale potem bierzemy się do gry ze zdwojoną siłą. Tymczasem wszystkich chętnych zapraszam na drugi serwer, który jest cały czas otwarty. Można tam na spokojnie przetestować grę i przygotować się do zimowego wyścigu. Czas w końcu zepchnąć z tronu graczy, którzy zdominowali ostatnie trzy edycje:D Nie macie takiej chęci? No dawajcie!
Suma punktów gospodarczych na poszczególne narody bez kont admina (28 - 3):
Skandynawowie: 39611
Słowianie: 67335
Mongołowie: 7443
Liczby mieszkańców Świata Starej Waśni bez kont admina (28 - 3): 53865
Skandynawowie: 20383
Słowianie: 29871
Mongołowie: 3611
Liczba Władców (kont) globalnie aktywnych i usuniętych: 33
Liczba wypraw globalnie: 7985
TOP sojuszów:
1. Nazwa sojuszu: MORTEM
Liczba zebranych punktów: 93890
Liczba członków: 7
2. Nazwa sojuszu: Wojowie Welesa
Liczba zebranych punktów: 14540
Liczba członków: 7
3. Nazwa sojuszu: Wikingowie z Hoth
Liczba zebranych punktów: 5269
Liczba członków: 1
4. Nazwa sojuszu: MORTEM TEST
Liczba zebranych punktów: 0
Liczba członków: 1
W tym roku postanowiliśmy zrobić graczom prezent pod choinkę – 24.12 o 21:00 startujemy z kolejną niebezpieczną rozgrywką Starej Waśni. Tylko spokojnie! Początki są leniwe, więc każdy spokojnie znajdzie czas na rozpracowanie karpia z rodzinką czy kolędowanie. Kto z was sięgnie po laur zwycięstwa w tej edycji ?
Nieobeznanych z zasadami zaś zapraszam na drugi serwer, gdzie można pod okiem doświadczonych graczy poduczyć się rzemiosła wojennego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum