Strona Główna


UżytkownicyUżytkownicy  Regulamin  ProfilProfil
SzukajSzukaj  FAQFAQ  GrupyGrupy  AlbumAlbum  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Winieta

Poprzedni temat «» Następny temat
Laboratorium - Q & A.
Autor Wiadomość
dzejes 
prorok


Posty: 10065
Skąd: City
Wysłany: 6 Sierpnia 2006, 17:12   

"Duże" kanały komercyjne nie dostają nic od operatorów kablówek, wręcz przeciwnie, same muszą się starać, by zostać dodane do pakietów - one utrzymują się z reklam, a to powiększa ich zasięg.

Mniejsze kanały, tematyczne - te dostają kasę, własnie "od gniazdka". Wynika to stąd, ze zwykle są one o wiele bardziej atrakcyjne od kanałów "ogólnych". Są stargetowane, dużo osób wybiera konkretne pakiety kablowe kierując się takimi "lokomotywami", traktując kanały typu Polsat, czy TVN jako oczywistość.

Ja też mam pytanie: jakie drzewo liściaste wcześnie zaczyna zrzucać liście, a jednocześnie robi to dość wolno. Tak, że jeszcze długo ostatnie liście wiszą na gałęziach?
_________________
If we shadows have offended,
Think but this, and all is mended,
That you have but slumber'd here
While these visions did appear.
 
 
Miria
[Usunięty]

Wysłany: 6 Sierpnia 2006, 18:37   

Na dębie wiszą czasem do wiosny. Ale najpóźniej też rosną nowe. Tak mi się wydaje...
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Wrzeœśnia 2006, 11:22   

Dobra. Ojciec ma komę Motorola v235. Pasuje do niej kabel usb z aparatu cyfrowego. Ściągnąłem sterowniki, żeby móc komórkę podłączyć. Ale za cholerę nie mogę się doszukać oprogramowania do transefu między kompem a komą.
Mobile Phone Tools 4.4v Download - o to konkretnie mi chodzi. Moze ktoś am więcej szczęścia i umie się tego gdzieś doszukać, co? Albo jakiś inny dobry progs do transferu z tym modelem komy? Wspomożecie?
 
 
Agi 
Modliszka


Posty: 39270
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 7 Wrzeœśnia 2006, 13:00   

A czy do tej Motoroli masz płytkę? Tam wszystko jest. Też mam i działa.
 
 
dzejes 
prorok


Posty: 10065
Skąd: City
Wysłany: 7 Wrzeœśnia 2006, 13:01   

Pytanie: jakie zmiany są potrzebne, byśmy mogli wykrywać planety podobne do Ziemi - czyli nie gazowe olbrzymy krążące wokól pulsarów, a małe, "kamienne".
Brak mi wiedzy w temacie, słyszałem jedynie, że trwają prace nad nową generacją teleskopów, przy pomocy których będzie to możliwe - ale niewykluczone, że bredzę.

Dzięki z góry za odpowiedź.
_________________
If we shadows have offended,
Think but this, and all is mended,
That you have but slumber'd here
While these visions did appear.
 
 
GAndrel 
Admirał Ackbar

Posty: 2486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Wrzeœśnia 2006, 14:03   

Pako
Cytat
(...)Mobile Phone Tools 4.4v Download - o to konkretnie mi chodzi. Moze ktoś am więcej szczęścia i umie się tego gdzieś doszukać, co? Albo jakiś inny dobry progs do transferu z tym modelem komy? Wspomożecie?


Motorola Phone Tools 4
_________________
GAndrel
 
 
savikol 
Klapaucjusz


Posty: 963
Skąd: Wawa
Wysłany: 7 Wrzeœśnia 2006, 14:27   

Cytat
Pytanie: jakie zmiany są potrzebne, byśmy mogli wykrywać planety podobne do Ziemi - czyli nie gazowe olbrzymy krążące wokól pulsarów, a małe, kamienne.


Ostatnio odkryte planety odnaleziono wykorzystując zjawisko mikrosoczewkowania grawitacyjnego (planeta przelatując na tle gwiazdy grawitacyjnie skupia jej światło, co powoduje chwilowe rozjaśnienia gwiazdy), w czym i duże zasługi mieli Polacy. Ponoć wystarczy doszlifować tą metodę i da się nią wykrywać planety wielkości Ziemi, czyli maluchy. Tak się zarzekali astronomowie jeszcze jakiś rok temu, ale od tamtej pory jakoś sprawa ucichła. Może nie ma innych plant klasy Ziemi?
 
 
dzejes 
prorok


Posty: 10065
Skąd: City
Wysłany: 7 Wrzeœśnia 2006, 18:08   

No właśnie gdzieś czytałem, że problemem są jakieś kwestie sprzętowe. Niestety jak to zwykle ze mną bywa - nie pamiętam ani gdzie to czytałem, ani czy w ogóle to prawda 8)
_________________
If we shadows have offended,
Think but this, and all is mended,
That you have but slumber'd here
While these visions did appear.
 
 
Romek P. 
Pan na Literkach


Posty: 4363
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 7 Wrzeœśnia 2006, 18:33   

Dobrze, Dzejes, mówisz. Na ile się orientuję, w zasadzie dziś nie ma metody wykrywania planet wielkości i masy Ziemi.
Potrzebny jest taki przyrządzik.

To kwestia czułości aparatury.
_________________
Strona autorska: http://romualdpawlak.pl
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Grudnia 2006, 14:47   

Parę pytań ogólnych - ogólne dpowiedzi by się przydały ;)
- dlaczego ziemia jest pochylona o te 23.5 stopnia, jeśli dobrze pamiętm, a nie pionowa? Prawie na pewno kiedyś wiedziałem, ale teraz nie wiem, to pytam ;)
- o co chodzi z tym całym zagięciem czasoprzestrzeni? Jak to jest? Zagina się wokół grawitacji, jeśli dobrze kojarzę. Ale jak to konkretnie jest?
 
 
dareko 
Gromozeka


Posty: 3263
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Grudnia 2006, 15:12   

Cytat
dlaczego ziemia jest pochylona o te 23.5 stopnia, jeśli dobrze pamiętm, a nie pionowa? Prawie na pewno kiedyś wiedziałem, ale teraz nie wiem, to pytam


O ile dobrze pamietam, to pamiatka po niezlym dupnieciu ktore wybilo nam ksiezyc.
_________________
Wiedzma wszystko wie!!!
IN NURS WE TRUST - Katowice 2009
 
 
 
Rafał 
.

Posty: 14552
Skąd: Że: Znowu:
Wysłany: 5 Grudnia 2006, 12:07   

Pako, z tym zagięciem czasoprzestrzeni to taka sztuczka pojęciowa, aby lepiej było sobie wyobrazić pewne zjawiska. Nic ponadto. Żadna realnie istniejąca powłoka, czy coś w tym stylu. Po prostu jeżeli wyobrazisz sobie przestrzeń jako płaszczyznę, to grawitacja będzie wygięciem tej płaszczyzny w trzecim wymiarze. Jeśli na rozpiętą, fest naciągniętą gumową płachtę położysz kuleczkę stalową, to zrobi ona dołek. Im cięższa kuleczka to większy dołek i większe skrzywienie gumy. Ot i wsio. Taki modelik, na którym możesz sobie myślowo eksperymentować - np. puszczać leciutką kulkę w pobliże zakrzywienia i gapisz się jak jej tor ruchu jest zakrzywiany przez leżącą w pobliżu masę, możesz sobie policzyć graniczną prędkość ruchu lekkiej kulki, przy której jest w stanie nie dać się złapać przez dużą masę - nazywa się to pierwsza prędkość kosmiczna :wink: Spróbować zrobić dziurę w gumie - czarna dziura jak maliowanie :mrgreen:
 
 
Tleli 
Jaskier


Posty: 74
Skąd: 3miasto
Wysłany: 22 Grudnia 2006, 11:00   

Jaki kształt ma orbita (zamknięta, jak w przypadku planet)?

Pytanie niby głupie i odpowiedź oczywista, którą dawno podał imć Kepler, ale frapuje mnie jedna sprzeczność.
Otóż powiada się, że jest to elipsa, przytaczając stosowne równanie.
Inni mówią, że ten tor ruchu, to przecięcie stożkowe i jeśli kąt nachylenia płaszczyzny tnącej do podstawy ciętego stożka jest mniejszy niż kąt nachylenia tworzącej, to otrzymuje się elipsę właśnie.
I to ostatnie wydaje mi się niezbyt słuszne, gdyż w wyniku takiego przecięcia otrzymujemy krzywą "jajowatą", tzn. posiadającą tylko jedną oś symetrii, a nie (przynajmniej) dwie, jak "uczciwa" elipsa.

Zatem jak to jest? Czy orbita ma kształt elipsy, czy rzeczonego przecięcia stożkowego?

(Oczywiście pomijając zburzenia na skutek oddziaływania grawitacyjnego ciał trzecich oraz efekty relatywistyczne.)
_________________
Życie, to zbyt poważna sprawa, by je traktować zbyt poważnie.
 
 
GAndrel 
Admirał Ackbar

Posty: 2486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Grudnia 2006, 12:16   

Tleli
Cytat
(...)I to ostatnie wydaje mi się niezbyt słuszne, gdyż w wyniku takiego przecięcia otrzymujemy krzywą jajowatą, tzn. posiadającą tylko jedną oś symetrii, a nie (przynajmniej) dwie, jak uczciwa elipsa.


Dobrze to ująłeś. ;) Wydaje Ci się. Przyjrzyj się dokładniej krzywym stożkowym, a elipsie w szczególności.
_________________
GAndrel
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Grudnia 2006, 12:20   

Dokładnie. Jeśli przeciachać stożek pod jakimś kątem, to pole przekroju będzie elipsą właśnie. Nie jajkiem.
 
 
Tleli 
Jaskier


Posty: 74
Skąd: 3miasto
Wysłany: 22 Grudnia 2006, 12:53   

Hmmm

Tyle, że przeciachałem. Nie nożem, ale geometrią wykreślną, a tyle jeszcze potrafię :)
Nawet jak sobie tylko wyobrazić stożek, to przecież przy wierzchołku mamy mniejszy promień krzywizny, niż przy podstawie...
_________________
Życie, to zbyt poważna sprawa, by je traktować zbyt poważnie.
 
 
GAndrel 
Admirał Ackbar

Posty: 2486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Grudnia 2006, 13:39   

Przyjrzyj się jeszcze bardziej. ;)
_________________
GAndrel
 
 
Fidel-F2 
Wysoki Kapłan Kościoła Latającego Fidela


Posty: 37527
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 22 Grudnia 2006, 13:44   

Tleli tu sie nie ma co przyglądać, stożek to ze względy na krzywe powstające przy różnych rodzajach przecięć bardzo ciekawa bryła, do wiki wystarczy zajrzeć
_________________
Jesteśmy z And alpakami
i kopyta mamy,
nie dorówna nam nikt!
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22 Grudnia 2006, 15:40   

Tleli, ale zwiększając kąt zmniejszasz "promień" tego kawałka krzywizny przy stożku, ale jednocześnie zmniejszasz też ten sam kąt przy podstawie.
 
 
Tleli 
Jaskier


Posty: 74
Skąd: 3miasto
Wysłany: 22 Grudnia 2006, 19:24   

GAndrelu, właśnie sęk w tym, że chyba za bardzo się przyglądam :)

Pako, zgadza się, co nie wyklucza różności obu "promieni" przy danym kącie.

Fidelu, zaglądałem.
Do innych miejsc też i bardzo chcę zobaczyć tą elipsę, ale za Chiny Ludowe nie mogę. Z konstrukcji wychodzi mi TAK. Za każdym razem "góra jest cieńsza niż dół" i to raczej nie z powodu mojej nieudolności. Chyba, że jestem aż tak podatny na autosugestię...
Na rysunku naniosłem odcinek prostopadły do podłużnej osi symetrii, wystawiony w połowie jej długości - dla elipsy byłby on poprzeczną osią symetrii. Według Was jest nią tu, czy jednak dobrze widzę?
_________________
Życie, to zbyt poważna sprawa, by je traktować zbyt poważnie.
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Grudnia 2006, 08:40   

Przekombinowaleś. Albo rysunek ci krzywo wyszedł :P Wyjdzie w takim wypadku elipsa, mocno rozciągnięta, ale elipsa. Gdyby Bóg dał 3D Studio Max i trochę talentu to bym w 3D to zrobił, ale tak się nie da. Na wikipedi masz rysunek:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_sto%C5%BCkowa
Wychodzi ładniutka elipsa właśnie, miliony matematyków nie mogą się mylić ^^

Edit:

I jeszcze trochę.
 
 
GAndrel 
Admirał Ackbar

Posty: 2486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Grudnia 2006, 10:23   

A po co 3D Studio Max? Wystarczy Povray. :)

Tleli zrobiłem je specjalnie dla Ciebie. ;)

Elipsa z boku:



Elipsa z góry:



W mojej galerii jest jeszcze okrąg i hiperbola.
_________________
GAndrel
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Grudnia 2006, 10:26   

PovRayem też się muszę kiedyś w końcu pobawić. Tam jest podobne do C językowo, c'nie ((c) by Rogoża)? I animacje tez się tam dało robić, o ile mnie kumpel nie kłamał ;)
Trzeba będzie have some fun ;)
 
 
Tleli 
Jaskier


Posty: 74
Skąd: 3miasto
Wysłany: 23 Grudnia 2006, 18:17   

Pako napisał/a
(...)miliony matematyków nie mogą się mylić(...)


No właśnie dlatego cały czas zakładam, że to mi się po*****.
Chociaż z drugiej strony, mówimy chyba o milionach przepisywaczy ;)

Ah, gdyby komuś chciało się to udowodnić MATEMATYCZNIE!...

A za rysunki i wysiłek dziękuję.
Programu nie znam - ciekawe jaki ma algorytm. Ufam, że nie w rodzaju: if (przecięcie stożka płaszczyzną) then (print elipsa) ;)
_________________
Życie, to zbyt poważna sprawa, by je traktować zbyt poważnie.
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Grudnia 2006, 18:34   

Program ten służy do renderowania grafiki trzy de. nikt tam się absolutnie nie bawił w coś takiego, jak wymalowanie elipsy ;) GAndrel sam se to zaprojektował, zrenderował i pokazał :)
Ale matematycznie udowodnić, pewnie jakoś się da, ja nie wiem jak. Ale dowód rysunkowy jest równie dobry :)
 
 
GAndrel 
Admirał Ackbar

Posty: 2486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Grudnia 2006, 23:11   

Mój kod? Proszę bardzo:

Kod


#include "colors.inc"
#include "glass.inc"
#include "stones.inc"
#include "finish.inc"
#include "metals.inc"

// kamera

camera {
location <0, 0, 100>
sky <0, 0, 1>
look_at <0, 0, 0>
angle 22
}

// swiatlo

light_source { <50, 20, 120> White
spotlight
radius 70
falloff 4
tightness 10
point_at <0, 3, 0>
}

// klatka

plane { z, -300
pigment { White }
finish {
reflection 0.5
ambient 0.3
diffuse 0.3}
}

// koniec klatki

// obiekty

#declare cone1 = cone {
<0, 0, 10>, 0
<0, 0, -10>, 10
}

// plaszczyzna

#declare flat = box {
<-50, -50, 2>,
<50, 50, 40>
texture {
pigment { color Red }
}

}
//koniec plaszczyzny

#declare krzywa = difference {

object { cone1 }

object { flat
rotate <0, 70, 0>
}

texture {
pigment { Blue }
}

finish { F_MetalE
reflection 0.6
}

}

object { krzywa }


A dowód matematyczny? Proszę bardzo: An Introduction To Conic Sections albo Conic Sections .
_________________
GAndrel
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Grudnia 2006, 10:02   

^_^ GAndrel, jak kiedyś wyczaję jak ty to zrobiłeś to będzie dobrze ^^ Na razie w Pov jestem na etapie że umiem wrzucić głóne obiekty, połączyć je, odjąć, pomnożyć i niewiele więcej :P Jakiś dobry kurs dla początkujących znasz, czy z helpa się uczyć trzeba będzie :> ?
 
 
Tleli 
Jaskier


Posty: 74
Skąd: 3miasto
Wysłany: 24 Grudnia 2006, 13:25   

O, dzięki wielkie!

Poza tym, udało mi się też wyprowadzić samemu równanie na rzut tego przecięcia na płaszczyznę podstawy stożka - wyszła elipsa, uffffff.


Deprymuje mnie tylko aż taka niedokładność (mojej) konstrukcji graficznej. Raczej jest prawidłowa (co wnioskuję między innymi z faktu, że swego czasu z powodzeniem na podstawie planów rozrysowałem - i skleiłem - bryłę F 117 :) ), tylko pewnie jest bardzo wrażliwa na niedokładności.

Pozdrawiam.
_________________
Życie, to zbyt poważna sprawa, by je traktować zbyt poważnie.
 
 
GAndrel 
Admirał Ackbar

Posty: 2486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Grudnia 2006, 14:56   

Pako
Cytat
^_^ GAndrel, jak kiedyś wyczaję jak ty to zrobiłeś to będzie dobrze ^^ Na razie w Pov jestem na etapie że umiem wrzucić główne obiekty, połączyć je, odjąć, pomnożyć i niewiele więcej :P


To w takim razie nie powinieneś mieć problemu z rozgryzieniem mojego kawałka kodu, bo nie ma tam nic bardziej skomplikowanego. :)

Cytat
Jakiś dobry kurs dla początkujących znasz, czy z helpa się uczyć trzeba będzie :> ?


Dokumentacja na stronie POV-Ray'a mi wystarcza. Jest przystępnie napisany rozdział Getting Started, zaraz potem Advanced Features. Krok po kroku i czegoś się tam można nauczyć. Moje szczytowe osiągnięcie to logo Enlightenmenta, czyli nic specjalnego. Żeby się zmotywować warto odwiedzić povrayowy Hall of Fame

Tleli, autosugestia to odpowiedź. Chciałeś żeby Ci elipsa nie wyszła to nie wyszła. ;)
_________________
GAndrel
 
 
Pako 
Adam Zamoyski


Posty: 10680
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Grudnia 2006, 19:40   

Widziałem HoF i szczęka mi opadła.... po prostu niektórzy ludzie to geniusze zer i jedynek :P
A Twoje osiągnięcie takie standardowe. Torus i masa conów obroconych co ileś tam stopni ;) Ale ja po sobie niczego więcej się nie spodziewam, pobawić sie chcę, żeby pojęcie mieć co i jak :)
I faktycznie, zacząłem czytać helpa i dobry jest, przystępnie względnie napsany :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Partner forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group