Strona Główna


UżytkownicyUżytkownicy  Regulamin  ProfilProfil
SzukajSzukaj  FAQFAQ  GrupyGrupy  AlbumAlbum  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Winieta

Poprzedni temat «» Następny temat
Na czym grać? Konsola vs pecet.
Autor Wiadomość
Matrim 
Kwiatek


Posty: 10317
Skąd: Zagłębie i Wielkopolska
Wysłany: 29 Czerwca 2010, 14:32   

hrabek, ze swojej strony mogę polecić PS3 - mnie wystarcza, choć gracz ze mnie niedzielny raczej, czasu już nie tyle co kiedyś. Atutem PS3 jest na pewno Blue-Ray, chociaż przydaje się do tego dobre nagłośnienie, bo konsola buczy - musi się potwór chłodzić. Dodatkowo - ma wbudowany WiFi, a Xbox ma dopiero mieć, w nowej wersji po wakacjach. Fajną sprawą jest też możliwość "przepuszczania" przez konsolę filmów DivX, dzięki prostemu programowi lecą prosto z komputera (jeśli masz sieć bezprzewodową) i nawet z napisami - nie wiem, czy X ma taką możliwość, całkiem możliwe. Tak samo muzyka, zdjęcia. Trzy rzeczy, których używam i które działają :)

Edit: Xbox Live w Polsce ma być dostępny w ciągu tygodni. No może miesięcy ;)
_________________
Scio me nihil scire.

"Nie dorastaj, to jest gupie i nie daje się cofnąć. Podobno." - Martva
 
 
 
Ziemniak 
Agent dołu


Posty: 5980
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Czerwca 2010, 14:47   

hrabek napisał/a
Na jesieni ponoć ma już oficjalnie do nas zawitać.


Matrim napisał/a
Xbox Live w Polsce ma być dostępny w ciągu tygodni. No może miesięcy


Wiem, wiem, mówią o tym od lat :twisted:
_________________
Starzejesz się gdy odgłosy, które wydawałeś kiedyś w trakcie seksu wydajesz obecnie wstając z łóżka
 
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Czerwca 2010, 14:55   

Ziemniak napisał/a
Wiem, wiem, mówią o tym od lat :twisted:


True, ale teraz wreszcie zespół ludzi do tego zatrudnili.

Do filmów to generalnie mam już dedykowane urządzenie, odtwarza wszystko, włącznie z MKV Full HD, nie buczy, bo nie ma wiatraka, więc tu na pewno żadna konsola nie będzie alternatywą.
Skłaniam się ku PS3, bo wydaje mi się bardziej zaawansowany. Do tego mój szwagier ma, więc istnieje możliwość pogrania po sieci (również gdyby chcieli grać np. nasi synowie). Z Xboxem nikogo nie znam nikogo, więc nawet gry się nie da pożyczyć.
_________________
5 zdań na temat
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Czerwca 2010, 15:19   

Jeszcze jedna ważna rzecz: czy w Polsce jest dostępny PS3 Store? Znaczy czy można online kupować gry na PS3? Nie chodzi mi nawet o nowości, tylko o klasyki, takie jak Wipeout (w jednej z jego nowszych odsłon), czy Mortal Kombat 2?
_________________
5 zdań na temat
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Czerwca 2010, 09:24   

PS3 Store jest dostępny w Polsce. Kolega sprawdził. MK2 można kupić w cenie prawie "amerykańskiej" czyli za 19PLN (w USA $5). Inne gry również są, całe zatrzęsienie. Czyli ok.
Tylko WipeoutHD kosztuje 65zł, trochę dużo jak na tak starą grę, a akurat na niej mi zależy, bo mój syn ją uwielbia.

Natomiast co do samego zakupu, wstrzymałem się do października. Nie śpieszy mi się z tym, a w październiku zrobię świetny prezent urodzinowy synowi. Wtedy już będą dostępne kontrolery ruchu wraz z grami, na pewno będą jakieś dobre promocje. Być może cena samej konsoli spadnie, bo w tym roku jeszcze obniżki nie było.
_________________
5 zdań na temat
 
 
NURS 
Ojciec Redaktor


Posty: 18950
Skąd: Katowice
Wysłany: 2 Lipca 2010, 00:16   

hrabek napisał/a
Skłaniam się ku PS3, bo wydaje mi się bardziej zaawansowany. Do tego mój szwagier ma, więc istnieje możliwość pogrania po sieci (również gdyby chcieli grać np. nasi synowie). Z Xboxem nikogo nie znam nikogo, więc nawet gry się nie da pożyczyć.


Znasz, tylko nie pytasz :-)
Co toza dedykowane urzadzenie do mkv?
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy! www.robertjszmidt.pl
Nowe na stronie: premierowy fragment "Pól dawno zapomnianych bitew) i nowy wpis na blogu.
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lipca 2010, 12:09   

PlayOn HD.
http://www.playonhd.com/en/

Odtwarza wszystko, nie tnie się, są polskie napisy, wszystko gites.

A co do Xboxa, to ponoć jego menu jest dużo lepsze niż w PS3 zarówno funkcjonalnie, jak i graficznie. A ci, co mają dwie konsole (koledzy kolegów, więc ciężko zweryfikować), twierdzą, że gry na Xboxa są lepsze. I ładniejsze. Prawda li to?
_________________
5 zdań na temat
 
 
Ramzes 
Sky Captain


Posty: 159
Skąd: Małe miasteczko
Wysłany: 2 Lipca 2010, 12:55   

Jeśli odtwarza pliki FLAC to gites :bravo
Ile to kosztuje?
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lipca 2010, 13:30   

flaki też odtwarza. Ja za mojego (wersja Mini) z adapterem do WiFi zapłaciłem 622 PLN. Bez Wifi stówkę taniej.
_________________
5 zdań na temat
 
 
NURS 
Ojciec Redaktor


Posty: 18950
Skąd: Katowice
Wysłany: 2 Lipca 2010, 15:18   

Ziemniak napisał/a
hrabek napisał/a
Na jesieni ponoć ma już oficjalnie do nas zawitać.


Matrim napisał/a
Xbox Live w Polsce ma być dostępny w ciągu tygodni. No może miesięcy


Wiem, wiem, mówią o tym od lat :twisted:


Po ostatnich akcjach mikroshit ruszyl sie i jeszcze w tym roku ma cos byc.
_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy! www.robertjszmidt.pl
Nowe na stronie: premierowy fragment "Pól dawno zapomnianych bitew) i nowy wpis na blogu.
 
 
Jaden Kast 
Indiana Jones


Posty: 400
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2 Lipca 2010, 15:31   

Podczas prezentacji Kinecta (dawniej Project Natal) na E3 M$ zapowiedział, że Xbox Live trafi do wszystkich krajów, w których można kupić ich konsolę. Prawdopodobnie usługa zadebiutuje wraz z Kinectem właśnie, czyli w listopadzie.
_________________

Dei Kobol una apita uthoukarana
Ukthea mavatha gaman kerimuta
Obe satharane mua osavathamanabanta
Api obata yagnya karama
 
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Wrzeœśnia 2010, 19:23   

W sumie to nie wiem, czy to dobry temat na to, bo jest trochę z pogranicza konsol, telefonów i absurdu, ale dzisiaj (a może wczoraj?) Play wprowadził nową ofertę. Otóż można sobie aktywować kartę, a zamiast telefonu wziąć... PS3 z Move, albo PSP. Ceny są całkiem niezłe, szczególnie jak ktoś planuje zmienić taryfę, przedłużyć, albo po prostu kupić telefon. Np. w Mixturze przy 30 doładowaniach po 30 zł konsola kosztuje 899 zł. Niby nie tanio, ale normalnie kosztuje 1349, więc oszczędza się parę setek. A jeśli ktoś preferuje abonament, to przy 59 zł miesięcznie konsola kosztuje 349zł. PSP jest jeszcze tańsze - można mieć za złotówkę przy abonamencie 49zł miesięcznie.

Wiem już na pewno, że PS3 kupię. Nie wiem tylko czy brać z Play, czy może poczekać, aż Move będzie oficjalnie w sprzedaży (za 2 tygodnie), wtedy prawdopodobnie pojawią się zintegrowane wydania z Move i grami i może to będzie się bardziej opłacało.
_________________
5 zdań na temat
 
 
Matrim 
Kwiatek


Posty: 10317
Skąd: Zagłębie i Wielkopolska
Wysłany: 2 Wrzeœśnia 2010, 19:27   

hrabek, a którą wersję dołączają? Bo może to jakieś starsze egzemplarze, które zalegają w magazynach.
_________________
Scio me nihil scire.

"Nie dorastaj, to jest gupie i nie daje się cofnąć. Podobno." - Martva
 
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Wrzeœśnia 2010, 19:31   

nie, normalnie PS3 Slim 250GB. Tylko jest jeden myk. A w zasadzie dwa: dostaje się kontroler Move (w komplecie z kamerką, czyli wszystko jak trzeba) i gry wykorzystujące Move. I teraz: pierwszy myk jest taki, że gry to dema. Podobno tak jest w polskiej wersji i wszystkie te bundlowane Sports Championship to są dema. Pełną wersję trzeba kupić osobno. W USA dają pełną wersję, jeśli się kupi pakiet Move, albo zbundlowaną konsolę. Drugi myk jest taki, że co prawda dali Move, ale zabrali pada. Trzeba więc dokupić, a to wydatek 200zł.
Tak to wygląda.
_________________
5 zdań na temat
 
 
ketyow 
Jim Raynor


Posty: 11344
Skąd: z domu
Wysłany: 22 Stycznia 2011, 23:40   

ilcattivo13 napisał/a
Dunadan - grafika w Borderlands też była przeciętna, a gra jest miodna jak mało który fps z ostatnich lat. I mnie się takie podejście twórców podoba - to jak powrót do lat 80-tych i początku 90-tych, gdzie liczył się pomysł, wykonanie i grywalność, a grafika była gdzieś tam na trzecim planie.

Inna sprawa - ani PS3, ani Xbox, ani Wii nie mają szans odtworzyć takiej grafiki, jaką mogą odtworzyć nowe pecety. A przeca teraz gry są prawie wyłącznie multiplatformowe - stąd też grafika jest sztucznie osłabiana. Do czasu, aż na rynek wejdą nowe konsole i wtedy znowu nastąpi kilkunastomiesięczny boom grafiki.


+1

Wystarczy wziąć pod uwagę fakt, że Border jest na silniku UT3, który raz: wygląda lepiej; dwa: chodzi lepiej. Stylizacja nawet rzekłbym, że być może po części ma maskować defekty.

Co do grafiki w 100% się zgodzę z ilcattivo, jak dobrze by nie wyglądało Uncharted czy God of War czy cokolwiek - na pececie wyglądałoby lepiej. Os nie ma tu nic do rzeczy, bo wcale zasobów nie zżera (w niewielkim stopniu RAM, którego ładujemy ile chcemy) - do rzeczy ma ewentualnie OPTYMALIZACJA, która przy pecetowych wersjach często jest olewana, bo "pecety są tak silne i tak szybko postępują, że i tak nie ma co za dużo czasu na nią tracić" a konsole bez maksymalnej optymalizacji gier by się osrały a nie je pociągnęły. Przy czym mój trzyletni radek 4850 nadal nieźle radzi sobie z nowymi produkcjami, a cenę ma rewelacyjną. Przy takim Falloucie New Vegas nie daje sobie rady dopiero 5-letni procesor, a w dużej mierze właśnie przez olanie optymalizacji, bo trójka śmigała jak skurczybyk. Mocą obliczeniową konsole zostają w tyle lata za pecetami, a po prostu twórcy nie inwestują w optymalizację, bo nowe kompy pociągną gry jak trzeba, a na pecetowych wersjach mniej zarobią, bo typowy odbiorca gry czyli 13-letni japończyk nie będzie grał na zbyt skomplikowanym dla niego pececie.
_________________
http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/
 
 
 
Adanedhel 
Mroczny Kwiatuszek


Posty: 15705
Skąd: Land of the Ice and Snow
Wysłany: 23 Stycznia 2011, 08:59   

Matrim napisał/a
Zresztą, każdemu co kto lubi. Nie zaczynajmy dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą :)

Nie o to chodzi. Grywam na jednym i na drugim, chyba nawet częściej na PC, widziałem PC-towe gry na najmocniejszych komputerach i dlatego to:
ketyow napisał/a
Co do grafiki w 100% się zgodzę z ilcattivo, jak dobrze by nie wyglądało Uncharted czy God of War czy cokolwiek - na pececie wyglądałoby lepiej.

Jest dla mnie śmiechu warte. Bo nie wyglądają i tyle, prosta sprawa, a nie gdybanie.

ilcattivo, te techniczne sprawy, rozdzielczość a zwłaszcza liczba FPS-ów, znaczą odpowiednio niewiele i tyle co nic. Zapytałem moje oko - a znam je na tyle dobrze, żeby mu wierzyć - i uważa, że po przejściu granicy SD/HD to, co jest dalej, nie robi już takiego wrażenia. A czy FPS-ów jest 30, 60, 100 czy gazylion, o ile trzyma daną wartość, nie ma już żadnego znaczenia. Oko i tak tego nie wyłapuje. Takie sprawy ciekawe są dla grupki maniaków albo dla programistów, nie dla przeciętnego gracza.
A jeśli programiści przy tworzeniu gier na konsole stosują różne sztuczki - czego nie jestem taki pewien - to tylko brawa dla programistów.
Tak naprawdę to, co napisałeś:
ilcattivo13 napisał/a
konsolą nie zaszpanujesz, tak jak takim szafirkiem ;)

Chyba najlepiej podsumowuje o co chodzi w tym wyścigu zbrojeń PC ;P:

Ach, jeszcze o optymalizacji gier i "posraniu się konsol". (Bardzo fajne stwierdzenie ketyow, widać że z punktu widzenia zatwardziałego PC-towca... A potem jeszcze pierniczenie o "zbyt skomplikowanym pececie i "typowym odbiorcy" czyli "japończyku". Może niech dotrze, że teraz typowymi odbiorcami są Europejczycy i Amerykanie. Świat trochę się zmienił odkąd pamiętasz.)
X360, choć zbudowany w technologii power PC, rzeczywiście może już trochę odstawać, ale wiadomo też, że sprzętowo jest sporo słabszy od PS3. Co nie znaczy, że widać to jakoś bardzo na ekranie.
Samo PS3 jest dość eksperymentalne i ma na pokładzie dziewięć 3,2 GHz Celli koprodukcji Sony/Toshiba/IBM. Są to procesory wykorzystywane przez IBM w najnowszych superkomputerach. Na rzecz łamania haseł przestępców FBI porzuciło (ostatnio) najnowsze PC-ty na rzecz kilku PS trójek z zainstalowanym Linuxem. Wykorzystuje się je też - konsole - przy symulacjach fizycznych, meteo i innych. Cell ma po prostu potężną moc obliczeniową. Gdy ukazał się w 2006 wyprzedzał resztę procesorów o kilka generacji. I - choć nie śledzę tego - mam wrażenie, że nawet dzisiaj najnowsze Core i7 odstają od niego.
Innymi słowy niekoniecznie by się "osrały".

Ach, parę lat temu, gdy poprzednia generacja konsol zaczęła odstawać od komputerów, producenci natychmiast ogłosili, że wypuszczają następne. Teraz wiadomo, że nad czymś pracują, ale nie ma żadnych zapowiedzi. To też chyba o czymś świadczy.

A bardziej w temacie, czekam sobie na Killzone'a 3. Poza tym, że Guerilla nie spieprzyła jeszcze gry, chciałbym zobaczyć ją, choćby z czystej ciekawości, w 3D. To może być jakaś miła różnica, a nie rozdzielczość kazylion na srylion ;P:
 
 
ketyow 
Jim Raynor


Posty: 11344
Skąd: z domu
Wysłany: 23 Stycznia 2011, 11:47   

Adanedhel napisał/a

ilcattivo, te techniczne sprawy, rozdzielczość a zwłaszcza liczba FPS-ów, znaczą odpowiednio niewiele i tyle co nic. Zapytałem moje oko - a znam je na tyle dobrze, żeby mu wierzyć - i uważa, że po przejściu granicy SD/HD to, co jest dalej, nie robi już takiego wrażenia. A czy FPS-ów jest 30, 60, 100 czy gazylion, o ile trzyma daną wartość, nie ma już żadnego znaczenia. Oko i tak tego nie wyłapuje.


Absurd. Między 30 a 60 FPS jest potężna różnica, przy 30 to gra zaczyna być dla mnie grywalna. A jeśli nie wiedzisz różnicy przy zmianie rozdzielczości, to Twóje szczęście, ale jest znaczna. I zagraj sobie w GTA4 na XBOXie a potem na niezłym pececie. I co lepiej wypada, hę? Nie widziałem multiplatformowego tytułu, który na PC wygląda gorzej.

Adanedhel napisał/a

Cell ma po prostu potężną moc obliczeniową. Gdy ukazał się w 2006 wyprzedzał resztę procesorów o kilka generacji. I - choć nie śledzę tego - mam wrażenie, że nawet dzisiaj najnowsze Core i7 odstają od niego.
Innymi słowy niekoniecznie by się osrały.


Testy testy testy. Nie wierzę. Po prostu nie wierzę i potrzebuje dowodów na poparcie. I druga rzecz - przy generowaniu grafiki główną rolę odgrywa karta graficzna, która jest podzespołem o mocy obliczeniowej od kilku do kilkudziesięciu razy większej od procesora, więc może do niej warto byłoby porównywać tego Cella.
_________________
http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/
 
 
 
Adanedhel 
Mroczny Kwiatuszek


Posty: 15705
Skąd: Land of the Ice and Snow
Wysłany: 23 Stycznia 2011, 14:16   

ketyow napisał/a
Absurd. Między 30 a 60 FPS jest potężna różnica (...)

Gram na PS. Jedne gry mają 30 FPS, inne 60. Potem siadam przed monitorem, włączam Wolf: ET, które śmiga przy grubo ponad 100 FPS. I jeśli różnice są, to są dla mnie kompletnie nieistotne. Innymi słowy nie widzę ich.
ketyow napisał/a
I zagraj sobie w GTA4 na XBOXie a potem na niezłym pececie. I co lepiej wypada, hę? Nie widziałem multiplatformowego tytułu, który na PC wygląda gorzej.

Dwa lata temu z hakiem znajomy kupił sobie PC-ta za blisko 9000 zł ( :shock: ). Tylko po to, żeby odpalić Crysis na najwyższych detalach. Przy okazji zobaczyłem sobie u niego GTA IV w jakiejś kosmicznej rozdzielczości. Mam tę grę na PS3. I wiesz co? Znów jakiekolwiek różnice nie mają dla mnie najmniejszego znaczenia. Gra wygląda praktycznie identycznie.
Przy okazji, GTA IV daleko, oj bardzo daleko do najlepiej wyglądających gier na Playstation. Więc może to z powodu średniej klasy PC-tów grafika w grach jest skalowana w dół?
ketyow napisał/a
Testy testy testy. Nie wierzę. Po prostu nie wierzę i potrzebuje dowodów na poparcie.

Oho. Teraz to trzeba dowodów na poparcie. A jak mówię, że jakieś Uncharted wygląda lepiej niż gry na PC, to zaraz gdybanie, że na PC wyglądałyby lepiej.
Nie mam testów. Nie jestem specjalistą i nie udaję, że takowym jestem. Mam tylko mój chłopski rozum. I na mój chłopski rozum, jeśli naukowcy używają Playstation do symulowania zachowań czarnych dziur, FBI do łamania szyfrów, a IBM w oparciu o Cella buduje superkomputery i inne -putery, to raczej nie jest to procesor odstający od wielordzeniowców.
ketyow napisał/a
I druga rzecz - przy generowaniu grafiki główną rolę odgrywa karta graficzna, która jest podzespołem o mocy obliczeniowej od kilku do kilkudziesięciu razy większej od procesora, więc może do niej warto byłoby porównywać tego Cella.

Raz: http://www.tgdaily.com/ha...n-game-consoles
Dwa:
http://en.wikipedia.org/wiki/FLOPS napisał/a
As of 2010, the fastest PC processors six-core has a theoretical peak performance of 107.55 GFLOPS (Intel Core i7 980 XE) in double precision calculations.

I gdzie ta miażdżąca różnica na rzecz PC-tów? Wychodzi, że moc obliczeniowa PS3 jest dwa razy większa od najsilniejszych PC-towych CPU.
Rzeczywiście GPU są sporo szybsze. Zerknąłem na tego Radeona, o którym wspomniał Ilcattivo. AMD podaje, że wyciąga 928 gigaFLOPS. (Mam nadzieję, że to właśnie o tą chodzi: http://www.amd.com/us/pro...overview.aspx#2 ) Ale z kolei NVidia podaje, że siedząca w PS3 Nvidia RSX, razem z Cellami, daje 2 teraflopy ( http://www.nvidia.com/object/IO_21111.html ).
Mogę się mylić, ale jeśli liczba operacji jest w jakikolwiek sposób wymierna w tym wypadku, nawet jeśli NVidia przesadzała i należałoby podzielić tą liczbę przez 2, to i tak wychodzi, że PS3 jeszcze nie jest słabsze. A X360, choć słabszy, pewnie też wciąż jest porównywalny.
 
 
ketyow 
Jim Raynor


Posty: 11344
Skąd: z domu
Wysłany: 23 Stycznia 2011, 15:07   

To jest kompletne oszustwo. RSX to już stary szrot, który nie był żadnym wynalazkiem nawet w chwili ukazania się
http://en.wikipedia.org/w...ynthesizer'

Natomiast jeśli chodzi o moc procesorów, to już od dawna wiadomo, że wielowątkowość nie jest prostą sprawą i nie można od tak podzielić obliczeń na dwa układy lub więcej. Druga karta graficzna nie powoduje np. 2x szybszego renderowania. Może wygodniej jest napisać coś pod kilka konsol do jakichś obliczeń i sprzęgać to ze sobą i dlatego tego typu projekty powstają, ale te układy mają swoje specjalizacje i przy grze nie będzie tak, że z 9 Cellami chodzi 3x szybciej niż przy 3. Więc sumowanie mocy obliczeniowej nie ma większego sensu w tym wypadku. Tak samo jak większość gier na PC nie wykorzystuje 4 rdzeni, a co dopiero 6. Trzeba by zrobić symulację rdzeń do rdzenia i jestem absolutnie pewien, że Cell dostałby bezwzględny łomot. Poza tym procesor przy grach nie odgrywa już tak znaczącej roli jak kiedyś, zajmuje się głownie fizyką.
_________________
http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/
 
 
 
Adanedhel 
Mroczny Kwiatuszek


Posty: 15705
Skąd: Land of the Ice and Snow
Wysłany: 23 Stycznia 2011, 15:48   

Tak tak, a świstak siedzi... Sorry, ale jeśli mam wierzyć Tobie albo - z zastrzeżeniami - NVidii i Sony, to chyba jednak wolę wierzyć im. Albo powiedzieć: testy testy testy.
Nie ja sumowałem te dane. Nie ja je pokazałem światu. Nie ja je komentowałem i weryfikowałem. Podałem tylko to, co wędruje jako oficjalne dane, tak samo jak podałem oficjalne dane tego Radeona (swoją drogą, dlaczego one nie mają być zafałszowane?), bo chciałeś mieć coś do porównania. Ale nijak się do nich nie odniosłeś tylko, kręcąc coś o wielowątkowości, autorytarnie stwierdziłeś np., że RSX to już w 2005 roku nie było nic nowego.
Jeżeli został zaprojektowany specjalnie dla konsoli, która z założenia ma przetrwać lata i która, w przeciwieństwie do pecetów, jest wyspecjalizowaną maszyną do gier, to chyba jednak mógł być czymś nowym.

Widzę tylko, że o Cellu masz jeszcze mniejsze pojęcie niż ja. Są skrzyżowaniem CPU z GPU, więc mogą i wspierają kartę graficzną. To żadna tajemnica, w pierwszym lepszym miejscu można to sobie przeczytać.
 
 
ketyow 
Jim Raynor


Posty: 11344
Skąd: z domu
Wysłany: 23 Stycznia 2011, 17:34   

Nigdzie nie pisałem, że jestem znawcą Cella. Ale dostatecznym znawcą peceta, żeby nie wierzyć w bzdury jakie sony czy nvidia wypluwają na temat swoich produktów. Specyfikację RSX'a Ci podałem i każdy kto choć trochę ma pojęcie o kartach kraficznych, powie Ci że to szrot.

Sam podałeś linka, w którym podana jest moc obliczeniowa PS3 na 218 GFlopów... :roll:
_________________
http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/
 
 
 
Adanedhel 
Mroczny Kwiatuszek


Posty: 15705
Skąd: Land of the Ice and Snow
Wysłany: 23 Stycznia 2011, 18:23   

Pisząc to przeczytałem kilkanaście rozmów na różnych forach, analizy tej karty, porównywanie jej z kartami pecetowymi - i tylko Ty mówisz mi, że to "szrot'. I znów mam wierzyć na słowo. Dla bezpieczeństwa, ponieważ liczba mi też wydawała się wielka, podzieliłem ją przez 2. I tak wychodzi mi tyle, co w najnowszych PC. I jeśli się mylę (a mogę) w liczbach, to nie umiesz pokazać mi gdzie i w jaki sposób, ale uparcie twierdzisz swoje. Choć to 200 GFLOPS to moc samych celli. I nie martw się, w wielu miejscach znalazłem konfiguracje całej konsoli i karty osobno, w których podają "cpu + gpu = 1,8 TFLOPS". A potem, pomijając technikę, jest jeszcze sprawa gier, które, dziwne, na tym "szrocie" jakoś nie chcą wyglądać gorzej. Mógłbyś też po prostu powiedzieć co na PC wygląda lepiej niż np. Uncharted. Ale jakoś tego nie zrobiłeś, tylko gdybałeś.
 
 
ketyow 
Jim Raynor


Posty: 11344
Skąd: z domu
Wysłany: 23 Stycznia 2011, 19:59   

Nie grałem w uncharted i na pececie też nie gram w najnowsze produkcje, jestem sprzętowcem i tym się zajmuje. Dałem Ci linka, w którym wszystko jest napisane, rsx to produkcja na bazie gf 7800, kiedyś dobra, ale leciwa konstrukcja. W stosunku do GF nawet okrojona, bo szyna pamięci jest raptem 128-bitowa (przepustowość pamięci 2x mniejsza, jej ilość także), tak samo liczbę ROPów ucięli z 16 do 8.

I proszę, masz tu test. 165 GFlopów, ale RSX jest sporo słabszy przez ucięcie szyny pamięci i połowy jednostek renderujących obraz.

http://pclab.pl/art15491.html

NVidia od lat kłamie na temat swoich produktów i nie można ufać ich przechwałkom (tak jak ATI nie podaje rzeczywistych ilości shaderów w swoich kartach). Naprawdę wierzyłeś, że ponad 5-letnia karta producenta pecetowych kart, może się równać ich dzisiejszym mocom? Dla mnie to było absurdane samo przez się. Po prostu od lat w tym siedzę i nie wierzę w takie dziwy.
_________________
http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/
 
 
 
Adanedhel 
Mroczny Kwiatuszek


Posty: 15705
Skąd: Land of the Ice and Snow
Wysłany: 24 Stycznia 2011, 09:31   

ketyow napisał/a
Naprawdę wierzyłeś, że ponad 5-letnia karta producenta pecetowych kart, może się równać ich dzisiejszym mocom?

Czy Ty czytasz, co piszę? Jeszcze zanim cokolwiek napisałeś o RSX dla bezpieczeństwa podzieliłem podawaną moc graficzną konsoli (jakoś po raz kolejny to pominąłeś - celle mogą działać praktycznie jak GPU) przez dwa. Mało? Podzielić przez trzy? Cztery? I tak wychodzi wartość zbliżona do nowych kart pecetowych. Których możliwości za ile zostaną wykorzystane? Pół roku? Rok? Półtora? Bo jakąś wyraźną różnicę to w tej chwili być może Crysis 2 pokaże. Ale coś poza tym?
ketyow napisał/a
Dałem Ci linka, w którym wszystko jest napisane, rsx to produkcja na bazie gf 7800, kiedyś dobra, ale leciwa konstrukcja. W stosunku do GF nawet okrojona, bo szyna pamięci jest raptem 128-bitowa (przepustowość pamięci 2x mniejsza, jej ilość także), tak samo liczbę ROPów ucięli z 16 do 8.

Masz mnie za naiwniaka? Pewnie tak, skoro uważasz, że typowy gracz konsolowy to
ketyow napisał/a
13-letni japończyk, który nie będzie grał na zbyt skomplikowanym dla niego pececie.

Jakie to ma znaczenie, skoro PS3 jest dostosowana do telewizorów i nie musi wyświetlać tylu pikseli? Chyba już o tym rozmawialiśmy.
Ale tak naprawdę wszystko, co piszesz, rozbija się o tekst o 13 letnim Japończyku i o to:
ketyow napisał/a
Nie grałem w uncharted i na pececie też nie gram w najnowsze produkcje, jestem sprzętowcem i tym się zajmuje.

Nie grałeś, nie widziałeś, nie możesz podzielić się wrażeniami, najwyraźniej nie lubisz konsol, ale komentujesz...
 
 
ketyow 
Jim Raynor


Posty: 11344
Skąd: z domu
Wysłany: 24 Stycznia 2011, 12:09   

Adanedhel napisał/a
Cell ma po prostu potężną moc obliczeniową. Gdy ukazał się w 2006 wyprzedzał resztę procesorów o kilka generacji. I - choć nie śledzę tego - mam wrażenie, że nawet dzisiaj najnowsze Core i7 odstają od niego.


Sumaryczna moc 9 celli 218 GFlopsów. Moc jednego = 24 GFlops. O ile im oczywiście wierzyć na słowo.

Moc niepodkręconego i7 3,2GHz to 70GFlopsów.

Moc RSX to mniej niż 165GFlopsów. Moce najlepszych pecetowych kart graficznych sięgają 1600 GFlopów (GF 580 GTX). To ponad dziesięciokrotnie szybciej od RSX.

A sumaryczna moc całej konsoli to ok. 350 GFlopów - gdzie te 2TF?

Widzę zaś, że Tobie argumenty się skończyły i zaczęła się czepianka, więc dyskusji kontynuować nie zamierzam. Jeśli ktoś chce sam wyciągnie wnioski, tak jak mówiłem rzecz ma się w optymalizacji, konsole pokazują ile niewykorzystanej mocy tkwiło w starutkim GF 7800, że ta grafika potrafi wyświetlać jeszcze cuda na kiju. W naszym świecie jednak producenci nie inwestują w optymalizację, bo wychodzi się z założenia, że skoro komputery mają ogromne pokłady mocy - po co inwestować w to pieniądze, skoro nie zwróci się to w zyskach? Graczy pecetowych jest mniej, tego nie da się ukryć. Ale tak czy owak, granica przesunęła się na tyle, że wcale nie musimy tych komputerów zmieniać częściej niż wy konsole. A zdolności do wyświetlania grafiki pecet ma OGROMNIE większe, na dodatek sam tę grafikę dostrajam do swoich potrzeb/możliwości karty graficznej, tak żeby mieć płynnie/ładnie. Wy nie macie wyboru, was się stawia przed faktem dokonanym. Ja w starusieńkim Morrowindzie zarzucam nowy pack tekstur, ustawiam wysoką rozdzielczość, włączam filtrowanie anizotropowe na maksa, antyaliasing, teselizację i gra wygląda jakby miała 5 lat mniej.


I tak, mój tekst o 13-letnim Japończyku był złośliwy, ale ja podałem fakty, argumenty, a Ty potrafisz się tylko przechwalać Uncharted. Tymczasem możliwości peceta w stosunku do PS3 są takie, że to Uncharted mogłoby na nim wyglądać i 10 razy lepiej. Nie muszę w niego grać i patrzeć jak wygląda, posługuję się w swoim rozumowaniu logiką, znam się na sprzęcie, znam jego możliwości. Nie muszę grać w najnowsze produkcje, ale i tak mogę powiedzieć, że mnie to http://www.gamesite.pl/wp.../uncharted2.jpg wcale nie powala i mocno przesadziłeś.

Nie zamierzam odpisywać na kolejne Twoje posty, choćby nie wiem jak zaczepne były. Podałem Ci twarde fakty, a Ty zdajesz się ich nie zauważać i uparcie tkwisz przy swoim. Ok, do niczego nie muszę Cię przekonać. Powiedziałem swoje trzy grosze w temacie.
_________________
http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/
 
 
 
ketyow 
Jim Raynor


Posty: 11344
Skąd: z domu
Wysłany: 24 Stycznia 2011, 12:14   Dyskusje o sprzęcie

W aktualnej dyskusji udzielać już się nie zamierzam, ale sprzęt też powinien mieć swój temat, bo prędzej czy później będzie się do tego wracało (mam nadzieję, że nie w formie co lepszy -pecet czy konsola?).

W związku z ogromnym offtopikiem, proszę któregoś z moderatorów o przesunięcie rozmowy sprzętowej z "Nadchodzących" do tego tematu.
_________________
http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/
 
 
 
Matrim 
Kwiatek


Posty: 10317
Skąd: Zagłębie i Wielkopolska
Wysłany: 24 Stycznia 2011, 12:49   

ketyow napisał/a
Nie muszę grać w najnowsze produkcje, ale i tak mogę powiedzieć, że mnie to http://www.gamesite.pl/wp.../uncharted2.jpg wcale nie powala i mocno przesadziłeś.


ketyow, nie ma to chyba większego znaczenia, ale obrazek który linkujesz, jest chyba z pierwszej części Uncharted. Głowy nie dam, ale poszukaj sobie innych.

Edit:
Pierwszy
Drugi

Jest różnica jednak.
_________________
Scio me nihil scire.

"Nie dorastaj, to jest gupie i nie daje się cofnąć. Podobno." - Martva
 
 
 
ketyow 
Jim Raynor


Posty: 11344
Skąd: z domu
Wysłany: 24 Stycznia 2011, 13:01   

Wg artykułu dwójka (był tam też ten screen który sam zapodałeś). Ale to już mało ważne. Optymalizacja działa na zasadzie oszustw, coś kosztem czegoś. Zaczęło się od bodaj Wolfensteina, kiedy brakło mocy na działanie gry 3D i pewien znany i mądry pan wpadł na pomysł, by grafika znajdująca się za plecami gracza nie była renderowana - bo po co skoro tego nie widać? Na tej zasadzie działa to do tej pory. Jeśli gra jest piękna na słabym sprzęcie, to kosztem czegoś, czego i tak pewnie nie zauważymy. Tymczasem ile razy udało się w grach zajrzeć przez dziurę w teksturach i zobaczyć tekstury pod spodem? A tych pod spodem być nie powinno, bo zużywają bezsensownie moc obliczeniową. Najwyraźniej w takim Uncharted czy innych typowo konsolowych grach postąpili do maksimum, żeby światu pokazać co się da i wywalili naprawdę co tylko dało radę. Efekt świetny, ale nie czyni to konsoli rewelacyjną, a w najlepszym wypadku twórców gry.

Dobrym przykładem będzie tu też Amiga. Nie mająca akceleratora graficznego, a procesory wiadomo 12, 25, 33 MHz (classic bez PPC). Kiedy kod źródłowy Dooma został udostępniony jako open, fani gry dorwali się do niego i przeportowali grę na Amigę tak rewelacyjnie, że miała PIĘCIOKROTNIE niższe wymagania niż na pececie. Dzięki temu i na tak słabym już komputerku, chodził jak błyskawica. To samo się nadal robi, kiedy gra jest portowana na konsole. W przypadku odwrotnym na PC portuje się byle jak, bo skoro chodzi już ładnie na konsoli, to na pececie siłą rzeczy będzie śmigać. Nie muszę grać na konsoli, żeby znać temat i interesować się tym.
_________________
http://ketyow.deviantart.com
http://www.biblionetka.pl/
 
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Stycznia 2011, 14:34   

Problem w tym, że moc mocą, ale w tej chwili producenci sprzętu znacznie wyprzedzili producentów gier. Mówi się, że obecne konsole korzystają z połowy swojej mocy. Najnowsze karty graficzne w pecetach z jeszcze mniejszego ułamka. Po prostu graficy nie są w stanie tak dopieścić szczegółów, żeby wycisnąć maksa ze sprzętu. Dlatego mimo tego, że takie PS3 jest na rynku już jakieś 5 lat, to co pół roku wychodzi gra piękniejsza od poprzedniej. Jak to możliwe, skoro sprzęt jest cały czas identyczny?
A co do grafiki, to miałem ostatnio możliwość porównania grafiki pecetowej z konsolową na przykładzie nowego Need For Speeda, w którego dość długo grałem i tu i tu. I powiem szczerze, że różnicy nie widzę.
Oczywiście można się kłócić, że na konsoli nie uzyskam więcej niż 1920x1080, ale z drugiej strony po co? W teorii na pececie można uzyskać większą rozdzielczość, ale potrzebny jest do tego monitor 24 cale, albo i większy, który będzie kosztował duże pieniądze. Nie mówiąc o karcie graficznej, której koszt wyniesie pewnie więcej niż cała konsola. Jak dla mnie fullHD wystarczy do delektowania się grafiką. Nie potrzebuję większej rozdzielczości. A gra puszczona z peceta na ten sam telewizor wygląda identycznie w max detalach.
Piszesz, że pecetowcy mają wybór, mogą włączać i wyłączać detale. Ale to wybór pozorny, bo na konsoli zawsze jest wszystko "on". Nie trzeba niczego włączać, czy wyłączać. Wybór jest dany tylko tym, którzy mają sprzęty za słabe. Posiadacz wspomnianej tu karty graficznej za 4k PLN nie dostanie dodatkowej opcji "włącz ekstra mgłę", czy coś w tym stylu. On będzie widział na ekranie tylko to, co przewidzieli dla niego twórcy gry, czyli dokładnie to, co jest w standardzie na konsoli.
_________________
5 zdań na temat
 
 
hrabek 
Kapo di tutti frutti


Posty: 12475
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Stycznia 2011, 14:41   

ketyow napisał/a
To samo się nadal robi, kiedy gra jest portowana na konsole. W przypadku odwrotnym na PC portuje się byle jak, bo skoro chodzi już ładnie na konsoli, to na pececie siłą rzeczy będzie śmigać. Nie muszę grać na konsoli, żeby znać temat i interesować się tym.


Moim zdaniem trochę nie do końca masz rację. Rzadko zdarza się ostatnimi czasy, żeby gry były portowane z pecetów na konsole. Raczej na odwrót. I teraz tak: na PS3 praktycznie trzeba napisać cały kod od nowa. Wynika to z konstrukcji konsoli, która jest utrapieniem dla programistów. Tworząc grę od podstaw na tę konsolę jest oczywiście łatwiej, ale później portowanie tego może już być tak jak mówisz - czyli byle jak. Ale już np. gdy gra powstaje na Xboxa, trudno mówić o portowaniu na peceta, skoro Xboxem zarządza DirectX. Gra przechodzi wtedy jedynie zmiany kosmetyczne w interfejsie (standardowo klawiatura/mysz zamiast pada) i gotowe. Praktycznie cały engine jest bez zmian. Stąd prosty wniosek, że da się pośrednio porównać moc karty graficznej w pececie z konsolą.

Btw. wydaje mi się, że temat jednak powinien zostać scalony z Konsola vs. pecet, bo dyskusja zdecydowanie zmigrowała w te rejony.
_________________
5 zdań na temat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Partner forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group