To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ


Park marzeń [gry] - Nadchodzą... czyli na co czekamy?

Matrim - 13 Wrzeœśnia 2012, 23:02

ilcattivo13 napisał/a
Jednak dni :) Nowy wpis na stronie mówi:

Fajne są te domysły "co oni wymyślili": "Będzie nowy Planescape!", "Nie, to Koło Czasu!, "A nie, bo to "Baldur's Tale: Torment of Time (and Eternity)".

A mnie się coś wydaje, że wymyślili nową markę i sądząc po zawiłości wpisów, będzie dużo czytania i dialogów. I mam szczerą nadzieję, że te ostatnie będą alphaprotocolowe. Baaardzo mam.

ilcattivo13 - 13 Wrzeœśnia 2012, 23:16

A czytałeś to, co pisał o ewentualnym następcy Planescape'a Avellone? To o nowej marce, równie mocno rozbudowanej historii z ogromną ilością czytania i dialogów oraz o mechanice wzorowanej na D&D na tyle, na ile brak licencji pozwoli? :D
Matrim - 13 Wrzeœśnia 2012, 23:25

ilcattivo13 napisał/a
co pisał o ewentualnym następcy Planescape'a Avellone?

O "duchowym" następcy :) Cokolwiek to znaczy, bo to chyba tylko ukierunkowanie oczekiwań graczy w określoną stronę. Bo przecież ten nowy projekt może być sto razy lepszy. Ale porobić sobie jaja z fanów można ;)

ilcattivo13 - 14 Wrzeœśnia 2012, 14:07

Pewnie, że można. Zwłaszcza nie zmieniając licznika na stronie przez ostatnie 40 godzin :evil:

Edit: już w następny czwartek, 20-go, pojawi się Swords and Sorcery: Underworld Gold HD - indie dungeon crawler wzorowany na serii M&M i Wizardry :)

Edit2: no proszę. Napisałem, że nie zmieniają i w parę minut potem zmienili. Na stara stronę, a o Projekcie X dalej cisza :mrgreen:

Edit 3: i znowu mamy ekran z jedynką ;P:

Matrim - 14 Wrzeœśnia 2012, 21:27

A teraz nic nie ma :)

I wiadomo tyle, że ciągle nic nie wiadomo. Co w sumie było wiadomo.

Edit: A nie, w sumie coś wiadomo :)

Ilt - 14 Wrzeœśnia 2012, 23:25

*jebut*
Za jedyne 5k dolarów nazwij i pomóż zaprojektować tawernę w grze.

Nie wiem czemu, ale skojarzyła mi się ta licytacja na allegro "wybierz temat i gatunek mojej następnej książki".

ilcattivo13 - 14 Wrzeœśnia 2012, 23:26

Odpalili zbiórkę, kiedy oglądałem film :) Ale nazwę i opis poznałem już wcześniej, na RPGCodex :)

Coś czuję, że szykuje się rekordowa zbiórka - w 3,5 godziny machnęli prawie pół miliona :D

Edit: Ilt - ale to standard na Kickstarterze.

Hubert - 15 Wrzeœśnia 2012, 23:04

Kiedy przeczytałem o Project Eternity - wzruszyłem się. Słowo daję. Jaram się bardziej niż przy ogłaszaniu Wastelanda 2.
Jeśli przed końcem zbiórki znajdę wolne fundusze, to dorzucę do puli, choćby kilka dolców.

Btw, wymaganą kwotę już mają. Ponad milion dolców w dwa dni... :D

ilcattivo13 - 15 Wrzeœśnia 2012, 23:41

w jeden dzień, Hrabio - zaczęli w piątek wieczorem :wink:
Hubert - 16 Wrzeœśnia 2012, 00:04

No to tym bardziej... Czy tylko ja mam wrażenie, że idą po rekord?
ilcattivo13 - 16 Wrzeœśnia 2012, 14:50

Na pewno mają już jeden - najszybciej zebrany milion dolców w historii Kickstartera.

Niestety, mam wrażenie, że to ich ździebko przerosło i ze zaczęli sztucznie hamować zbiórkę. Słabe następne pułapy kwotowe to jeden z sygnałów. Chyba obawiali się, że przy początkowym stadium zbiórki zgarną ponad 30mln usdówi będą musieli zrobić normalną grę, a nie indyka, na którego się nastawili i nad którym pewnie już trwają jakieś prace... Ale mam nadzieję, że moje krakanie się nie sprawdzi :wink:

Hubert - 16 Wrzeœśnia 2012, 15:01

ilcattivo13, myślę, że do trzech milionów spokojnie dobiją.
Poza tym, nie mogą zaproponować takich bonusów jak chłopaki od Wastelanda.
Po prostu mają już Avellone'a na pokładzie. :mrgreen:

ilcattivo13 - 16 Wrzeœśnia 2012, 17:14

Hrabio - nie martwię się, czy dobiją do 3 milionów, bo to jest pewne. Chodzi mi o to, że przy takim zainteresowaniu, bonusy powinny być proporcjonalne. Tymczasem oni rzucają ochłapami. Za 300 tyś usdów dodatkowa rasa, klasa postaci i kompan? Inni za ćwierć tej sumy robią całą grę. Już sam nie wiem, czy oni kpią, czy o drogę pytają :/
Matrim - 17 Wrzeœśnia 2012, 21:01

Poczekam do pierwszych obrazków, żeby nie było, że robią grę zbyt staroszkolną.

Fakt, że bonusy dziwne. Skoro za 1,1 chcą zrobić grę, to za 2,2 powinni zrobić od razu sequel, a nie wersję na Maca...

ilcattivo13 - 17 Wrzeœśnia 2012, 21:42

Według mnie, oprócz sensowniejszych stretchy, powinni od razu zapowiedzieć, że jeśli zebrana kwota przekroczy, powiedzmy 5 milionów, to reszta zostanie wydana na sequel, albo coś w tym stylu i ci, którzy teraz zapłacili więcej niż te standardowe 20 (25) usdów, dostaną darmową kopię następnej gry. Za jednym zamachem załatwiliby większe przychody i kickstarterowcy nie mieliby poczucia zmarnowanego potencjału. Obsidian może i świetne gry robi, ale w marketingu i w zarządzaniu firmą to w dalszym ciągu te same żopy wołowe, co dawniej...
Matrim - 17 Wrzeœśnia 2012, 22:11

Oto i tajemnica Kickstartera... Wyciągnęli kasę od ludzi i tyle :) Zagrali na nutkach rzewnych, potrącali wspomnienia, bo dawni nastolatkowie zagrywający się w stare RPGi, wyrośli, dorobili się kasy (no, może w Stanach...) i teraz za kilka godzin podobnego nastroju są w stanie dużo zapłacić z góry. I to jest marketing bardzo dobry :)
Homer - 17 Wrzeœśnia 2012, 22:37

Póki co najsensowniejszą zbiórkę ma Broken Sword jeśli o progi rozwoju gry chodzi i paki dla wpłacających.
Matrim - 17 Wrzeœśnia 2012, 22:44

Homer, kurtki robią wrażenie ;) Szkoda tylko, że nie przebiją zbyt wielu progów, być może uda im się dobić do 650k. A mają Maca i Linuxa "w cenie".
Homer - 17 Wrzeœśnia 2012, 22:54

Na razie tylko dwie kurtki poszły, czyżbyś zgarnął jedną z nich ;) ?

Cel osiągneli, gra będzie. Wydaje mi się, że i tak spełnią w niej swoje "najdziksze marzenia", a do 650k powinni dobić. Na Beneath ruszy w takim wypadku osobna zbiórka, kiedy już z tym się uporają.

Matrim - 17 Wrzeœśnia 2012, 23:07

Homer napisał/a
czyżbyś zgarnął jedną z nich ;) ?

Oj nie. za tyle, to bym samochód zmienił ;)

Homer napisał/a
Cel osiągneli, gra będzie.

I to jest najważniejsze. Za sam film reklamowy im się należało ;)

ilcattivo13 - 21 Wrzeœśnia 2012, 20:31

Project Eternity będzie korzystało z silnika Unity. Tak jak Wasteland 2. Cool :)
Hubert - 21 Wrzeœśnia 2012, 21:36

Ech, liczyłem na wypasione 2D... :( No, ale z drugiej strony Unity gwarantuje, że nie będzie szaleństw z wymaganiami sprzętowymi.
Matrim - 21 Wrzeœśnia 2012, 21:40

Sosnechristo, jeśli będzie wyglądał podobnie jak Wasteland 2, to to będzie właściwie wypasione 2D.
ilcattivo13 - 21 Wrzeœśnia 2012, 23:04

Matrim - jakie 2D? :shock: Wrzucałem tu gdzieś link, w którym wyraźnie widać, że Wasteland 2 (i PE) będą 3D, z obracaniem kamery i regulacją jej kąta, ofkors :)
Matrim - 22 Wrzeœśnia 2012, 21:28

ilcattivo13 napisał/a
będą 3D, z obracaniem kamery i regulacją jej kąta, ofkors


Ten link?

Regulacja kąta, ok, ale obracania nie ma. I to miałem na myśli pisząc "właściwie to wypasione 2D".

ilcattivo13 - 22 Wrzeœśnia 2012, 23:39

Aż przekopałem forum InXile, żeby to znaleźć i figa. Nikt z ekipy nie mówi, że nie będzie rotacji. Jedynie Brother None tak twierdzi. Ale pożyjemy, zobaczymy. Użytkownicy tamtego forum mają (poza kilkoma sporadycznymi wyjątkami) parcie na obroty i ekipa może się ugnie :wink:
Matrim - 23 Wrzeœśnia 2012, 18:14

ilcattivo13, obroty plus zmiana kąta niebezpiecznie zbliża się do "full 3D", no bo przecież to tylko mały krok, żeby zrobić widok z oczu, albo coś. A wtedy trzeba uszczegóławiać wszystkie obiekty, a jak się uszczegóławia...

Ja nie miałbym nic przeciwko, żeby wyglądało to jak w Diablo Czy: zafiksowany kąt poziomy z możliwością zmiany w pionie. I cała para może iść w opracowywanie fajnych lokacji, zamiast polepszanie tekstur byle pojemnika na śmieci.

ilcattivo13 - 23 Wrzeœśnia 2012, 20:24

A mnie wisi, czy będzie pełne czyde, czy nie. Aby gra wyszła jak najszybciej :wink:

A z tymi teksturami, to na ichnim forum też pojawiał się ten argument, ale zbili go użytkownicy-graficy mówiąc, że i tak i tak wszystkie obiekty będą trójwymiarowe, i tak i tak w "kanciasto-sześciobocznych" obiektach trzeba będzie zrobić tekstury dla czterech z sześciu stron obiektu (pomijane są dół i "zawietrzna") i dołożenie jeszcze jednej strony niewiele zmieni. A przy okrągłych obiektach i tak trzeba zrobić całość. Nie wiem ile w tym prawdy, a Dżyngis Wum się już od jakiegoś czasu nie pojawiał u nas i nie ma jak go wypytać o szczegóły, ale na zdrowy chłopski rozum, to ci goście mają rację.

gorat - 24 Wrzeœśnia 2012, 08:52

...nie mowiąc o tym, że taki obiekt może być przenoszony (a to wymaga jego obracania), a nawet wielokrotnie powielany, żeby zapełnić mapę. Pytanie brzmiało raczej, jeśli dobrze pamiętam początek rozmowy, jak bardzo szczegółowe te tekstury robić. Czy na tyle, na ile z lotu ptaka wystarczy, czy też trzeba uwzględnić przejście do FPP i wetknięcie nosa w ściankę takiego pojemnika na śmieci?
ilcattivo13 - 24 Wrzeœśnia 2012, 12:24

Unity, to nie Unreal, ani CryEngine. Wyżej tyłka w nim nie podskoczą i nie dadzą rady zrobić super-duper-wypasionej grafiki, która miałaby wpływ na "wagę" gry i komplikowała jej proces tworzenia. Stąd nie ma się co martwić o szczegółowość tekstur. A jeśli chodzi o takie ustawianie kamery, żeby z gry robić FPP, to znam co najmniej dwa niskobudżetowe tytuły, które to umożliwiały i którym to nic a nic nie zaszkodziło. A w jednym z tych dwóch przypadków wręcz przeciwnie. W Brygadzie E5 można było dowolnie włączać i wyłączać widok z "oczu" najemnika, a w Hired Guns kamera była co prawda ograniczona pod względem kąta nachylenia i stopnia zbliżenia, ale te ograniczenie, to była pierwsza rzecz jaką w grze poprawiłem w "ini" i dzięki temu grało się lepiej. I to samo piszą ludzie na forum InXile - jeśli kamera będzie sztucznie blokowana, to albo zaraz pojawi się mod, który to odblokuje, albo przynajmniej instrukcja, jak to zrobić w "ini". Co nie będzie jakimś strasznie wielkim problemem, bo sporo gier na Unity już wyszło i ludzie wiedzą, jak obsługiwać ten silnik.


Partner forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group