Park marzeń [gry] - Wiedźmin
Adon - 29 Kwietnia 2015, 19:35
Aleś się przyczepił. Mi to 5 komputerów temu chodziło na jakichś wysokich ustawieniach i nie zauważyłem jakoś żadnych straszliwych loadingów i saveów. No, ale ja grałem na komputerze, a Ty najwyraźniej na kalkulatorze.
ketyow - 29 Kwietnia 2015, 20:14
Adon, grałem w to tuż po premierze. Komputer nie był demonem szybkości, ale była to wtedy wyższa średnia półka. W wysokich detalach chodziło płynniutko, tylko save'y i loadingi trwały po 5-10 minut i cały internet wtedy na to narzekał (bo tak nędznie to zoptymalizowali, że na każdym sprzęcie była masakra). Ja nie zdzierżyłem.
Może grałeś po paru miesiącach i udało im się to popatchować? Ja nie miałem już potem czasu.
Adon - 29 Kwietnia 2015, 20:35
Nie, grałem zaraz po premierze na kompie niższej klasy wyższej i mi loadingi nie zajmowały dużo czasu. Ale coś sobie przypominam naszą dyskusję z tego czasu - ja już wtedy miałem system x64 i bodaj 8GB ramu i to chyba robiło tą różnicę.
ketyow - 29 Kwietnia 2015, 20:54
W każdym razie w necie moża wyczytać, że przejście do patcha 1.5 zmniejsza czasy wczytywania nawet o 80%, więc coś było na rzeczy. W takim razie chyba teraz nie powinienem mieć już problemów. Może w czasie rejsu wreszcie przejdę. To tak swoją drogą: warto się najpierw zapoznać z całą sagą?
Homer - 29 Kwietnia 2015, 21:07
Zawsze warto.
ketyow - 29 Kwietnia 2015, 21:18
Fabuła gry jest jakoś powiązana z wydarzeniami w książce, tzn. np. kontynuuje jakieś wątki? Pewnie zacznę sobie stopniowo czytać, ale czy jest sens zaczynać grę przed przeczytaniem całości?
Homer - 29 Kwietnia 2015, 21:40
Kontynuuje. Bez znajomości fabuły książkowej też się da grać.
Matrim - 30 Kwietnia 2015, 09:43
Homer napisał/a | Bez znajomości fabuły książkowej też się da grać. |
Ale lepiej przeczytać książki najpierw, bo punkt wyjścia gry wiąże się bardzo mocno z całym finałem sagi. Jeśli zaczniesz grać, to poznasz książkowe zakończenie (czegokolwiek by o nim nie powiedzieć). Ale też i sporo innych smaczków i bohaterów drugiego planu łatwiej jest wyłapać.
ketyow - 30 Kwietnia 2015, 10:07
Ok, dzięki. Więc Wiedźminy odkładam na dalszą przyszłość. Na szczęście mam lata RPG do odrobienia, więc nie spieszy się.
Homer - 9 Maj 2015, 17:49
Ptaszki ćwierkają, że w poniedziałek w samo południe na cdp.pl pojawi się jeszcze kilka sztuk kolekcjonerek do zaklepania, metodą kto pierwszy, ten lepszy.
konopia - 9 Maj 2015, 19:53
do uruchomienia wiedźmina po raz pierwszy będzie potrzebny internet by dociągnąć niezbędne dane
źródło:
http://www.dobreprogramy....News,62795.html
Homer - 11 Maj 2015, 08:19
Nie po raz pierwszy, przy dwójce też tak było... o czym zresztą pisze w linku
Chodzi tylko o wersje tłoczone przedpremierowo.
ketyow - 14 Maj 2015, 11:31
Homer, jemu chodziło o to, że do pierwszego uruchomienia będzie potrzebny internet, a nie że taka sytuacja ma miejsce pierwszy raz Wersje na płytach, które do działania potrzebują steam albo internetu, to dla mnie absurd nie do ogarnięcia
Homer - 14 Maj 2015, 12:35
Zatem uściślając. Tylko wersje przedpremierowe potrzebują internetu. Kupisz rzut wypalony po premierze, nie będziesz potrzebował.
Konsole za to nie potrzebują netu wcale. Ludzie już grają.
Ale i tak już pierwszego dnia pojawi się patch.
ketyow - 14 Maj 2015, 12:38
Z tym premierowym pędem wytworzył się chory trend, na patche, DLC i sprzedawanie niepełnej, bądź w ogóle niedorobionej gry. To jakby mi w restauracji podali ziemniaki, bo kotlet się jeszcze nie dosmażył i donosili go po paru chwilach, a najlepiej jeszcze za dodatkową opłatą. Ja wiem, że patche towarzyszą grom już od dawna, ale jak czasami od razu z premierą dostaje się parę GB patcha, to znaczy jedynie, że do premiery nie poprawili błędów, o których już wiedzieli, że są.
Dunadan - 14 Maj 2015, 13:16
ketyow, lepiej tak niz udawac ze nie ma problemu, dont ju fink?
ketyow - 14 Maj 2015, 13:32
Tylko, że tak czy tak to jest patologia.
No, ale w sumie to nie ten wątek, nie ma też się co rozwodzić, dopóki ktoś będzie kupował DLC, nie zmienimy tego.
Homer - 14 Maj 2015, 14:10
Pomyśl jak ta gra musiała wyglądać pół roku temu?
Po coś przesuwali premierę dwukrotnie.
Akurat w Wiedźminie duperelowate DLC są darmowe.
ketyow - 14 Maj 2015, 14:13
Ale ja nie mówię o Wiedźminie, mówię o ogólnej tendencji.
Dunadan - 14 Maj 2015, 14:15
ketyow, gdzie jest ta tendencja to jest... ale nie ma jej wszedzie, tylko w nitkrych najbardziej kasowych tytulach. Mnie bardziej to wnerwia:
2013 - miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/News/20.08.2014/nws_Wiedzmin3_001.jpg
2014 - i.imgur.com/BoEVirV.png
2015 - i.imgur.com/cWf3DID.png
Matrim - 14 Maj 2015, 14:33
Dunadan, tutaj masz bardziej szczegółowo omówiony problem.
Ja nie obawiam się wyglądu gry na PC, bo słaby (w porównaniu) wygląd na konsoli pozwala mieć nadzieję, że na ruszy u mnie na jakichś przyzwoitych ustawieniach
konopia - 14 Maj 2015, 14:44
a ja sobie poczekam na GOTY, i wtedy może kupię PS4 i wiedźmina 3, może.
Dunadan - 14 Maj 2015, 15:15
konopia napisał/a | a ja sobie poczekam na GOTY |
To chyba bedzie najrozsadniejsze...
konopia napisał/a | wtedy może kupię PS4 i wiedźmina 3, może. |
A ja lepsze GPU
Saimoz - 14 Maj 2015, 17:33
ketyow napisał/a | Ja wiem, że patche towarzyszą grom już od dawna, ale jak czasami od razu z premierą dostaje się parę GB patcha, to znaczy jedynie, że do premiery nie poprawili błędów, o których już wiedzieli, że są. |
troszkę jest to nielogiczne bo przecież patch pojawia się w dniu premiery, czyli zdążyli poprawić na premierę
a tak na serio, to nie jest związane z tym, że długo nie mogli poradzić sobie z błędami tylko z procesem wydawniczym a właściwie z procesem opiniowania gier przez Sony i Microsoft
mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że gra która pojawia się na konsoli musi najpierw przejść test czy jest w ogóle grywalna, czy nie ma rażących błędów (np. że więcej się wysypuje niż działa, że zawsze wywala w jednym i tym samym momencie itd)
nie wiem czy jakieś gry nie przeszły tego testu ale po najnowszym assasynie widać, że testy nie są zbyt wymagające
w każdym bądź razie, wysyła się kopie gier do Sony i M$ i od tego momentu studio nie może grzebać w grze, może robić sobie DLC czy właśnie łatać błędy o których wiedzą. Stąd bierze się właśnie day-0 patch
a to, że przekładali premierę to niekoniecznie wynik tego, że gra wyglądała tragicznie ... wyglądała tak samo jak teraz na mocnych sprzętach, robienie optymalizacji trochę trwa a wiem, że włożono w to wiele wysiłku
do tego pamiętajcie o tym jakie wielkie wiadro pomyj przyjęło na siebie Ubisoft za swoją produkcję, plus do tego jeszcze premiera Dragon Age ... wydawanie gier to też biznes i czasem przekłada się premierę żeby przypadkiem nie wstrzelić się w premierę głównego konkurenta
Chal-Chenet - 15 Maj 2015, 10:02
Sorry za źródło.
Generalnie jednakowoż Że też ludzie nie mają innych problemów...
http://natemat.pl/142559,...-bite-mordowane
Dunadan - 19 Maj 2015, 09:06
Pierwsze testu GPU, na bieżąco uzupełniane, będą starsze GPU: http://www.purepc.pl/kart...art_graficznych
Dobrze nie jest... chyba poczekam ze dwa lata żeby się nacieszyć ładną grafiką.
konopia - 19 Maj 2015, 11:51
porównanie grafiki z PC i ps4,
The Witcher 3: Wild Hunt – PC Ultra vs. PS4 Graphics Comparison Pre Day-One Patch [60fps][FullHD]
https://www.youtube.com/watch?v=1fUGFmmikn4
pozostawię to bez komentarza, każdy może obejrzeć i wyrobić sobie swoje zdanie, przypomnę tylko, ze ps4 na amzonie jest za 300 funtów do kupienia.
Rafał - 19 Maj 2015, 12:05
Jako totalny lajkonik nie widzę zbytnich różnic, z małym wskazaniem na PC. O co chodzi?
konopia - 19 Maj 2015, 12:13
jak nie wiadomo o co to chodzi o pieniądze, i rzekomy postęp technologiczny,
wystarczy porównać co siedzi w PS4, (niemłoda już integra) z tym co trzeba włożyć w PC by uzyskać te ustawiania ultra.
Ktoś tu kogoś dyma, ale to tylko moje zdanie.
Rafał - 19 Maj 2015, 12:29
Czyli PS4 jest tańsze niż PC, a efekt podobny? Ale chyba nikt o zdrowych zmysłach nie kupuje PC tylko do grania. A jak nawet kupuje, to przecież głupota nie jest darmowa, kosztuje, i to sporo, więc żadne to odkrycie Ameryki.
|
|
|