Park marzeń [gry] - Co robić? Czyli w co grać?
ketyow - 12 Października 2012, 14:15
Coś dla fanów Borderlands
http://www.youtube.com/wa...fQ&feature=plcp
Hubert - 23 Października 2012, 21:49
Instaluję Darksiders II. Człowiek, który wymyślił Steama jako zabezpieczenie powinien się w piekle smażyć. Rozumiem, rejestrację przez internet. Rozumiem naprawdę. Ale konieczność ściągania 5GB aktualizacji, żeby gra raczyła ruszyć, to już jest, kurde, przegięcie. Zwłaszcza, że mój internet do najszybszych nie należy.
ilcattivo13 - 23 Października 2012, 23:44
Hrabio - 5GB to nie aktualizacja, tylko cała gra Z filmami i bajerami włącznie
Nie można ograniczyć przesyłanych plików ze Steama tylko do tych, które się zmieniły?
ketyow - 24 Października 2012, 07:00
W New Vegas też poprawki szły w gigabajty, chyba z 10 godzin się aktualizował - jak zapłaciłem powinienem mieć prawo do nie korzystania z tej technologii nowoczesnej i skutecznej na miarę parowej...
ilcattivo13 - 24 Października 2012, 14:24
ketyow - mam wrażenie, że w Twoim przypadku też nie były to poprawki, tylko jakiś solidny kawał gry (albo i cała gra, bo nie napisałeś, ile tych GB było). Ja się nie bawiłem - są w sieci gotowe update'y, nie wymagające steama i jechałem na nich.
ilcattivo13 - 29 Października 2012, 16:10
Nie ma to jak nudna rodzinna impreza. Gdyby nie ona, nie mógłbym pograć w XCOM Enemy Unknown Grałem niedużo (raptem kilka godzin ), ale małe co nieco zauważyłem.
Po pierwsze, misje polowe potrafią trwać nawet poniżej 10 minut. Zwłaszcza te, w których czyścimy zestrzelone spodki. Ot - lądujemy, machniemy kilka tur ruchu, strzelimy 4 razy i finito. Właściwie cała taktyka ogranicza się do zrobienia połówki ruchu do najdalszej, osiągalnej bez dashowania przeszkody i kliknięcia na "overwatch". Może później, jak dojdą kotwiczki, latanie, itp., to będzie można zrobić coś więcej. Ale nie sądzę, że będzie to potrzebne.
Najlepsza klasa żołnierzy to snajper. Po wybiciu go na odpowiedni poziom, dostaje on możliwość strzelania bez utraty punktu akcji, aż do wypstrykania się z pestek... W połączeniu z wysokopoziomowym supportem, który jako jedyny może nosić więcej niż jeden "item" (granat, arc thrower, medkit, inne pierdółki), czyli dwa "itemy", taki snajper tworzy prawie że niezniszczalny duet. Dwa takie duety i mamy drużynę, która rozwala każdą misję w parę minut. Klasa assault to porażka - mają jedną dobrą zdolność, podwójny strzał, ale to tylko jedna dobra zdolność na sześc szajsowatych. Heavy niby są dobrzy, ale z kaemu (i promienistych odpowiedników) można strzelić tylko trzy razy na magazynek, z rakietnicy raz (na najwyższym poziomie dwa) i figa... Zdolności też mają takie sobie...
Nie można samemu określić, w czym ma się specjalizować żołnierz. Ustalane jest to odgórnie, przy pierwszym awansie, albo przy wynajęciu żołnierza. Kompletny bezsens...
Do walki ze spodkiem można wyznaczyć tylko jeden myśliwiec, mimo że w bazie mogą siedzieć cztery. Kiedy transportowiec leci na, albo wraca z misji, nie można zrobić nic, poza oglądaniem trasy przelotu na globusie (pół biedy, że czas lotu dookoła ziemi to jakieś dwie godziny). W UFO: Extraterrestrials było to wszystko lepiej rozwiązane.
W tutorialu, lepiej niech ręka boska broni krnąbrnego gracza przed klikaniem nie w to, w co gra każe kliknąć. Zwłaszcza jeśli chodzi o projekty badawcze - zwis gry murowany.
Mimo wybudowania dodatkowych warsztatów i posiadania odpowiedniej liczby inżynierów, prace nad budową bardziej skomplikowanych rzeczy wcale nie idą szybciej, bo nie można do tych prac wyznaczać dodatkowych inżynierów i warsztatów - wybudowanie trzech satelitów czy to w w jednym warsztacie z pięcioma inżynierami, czy to w czterech warsztatach z pięćdziesięcioma inżynierami będzie trwało tyle samo czasu - 20 dni. Mam nadzieję, że to tylko błąd i że jakiś patch to naprawi. Mam wrażenie, że podobny błąd dotyczy też laboratoriów i naukowców, bo większa ich ilość nie zmienia czasu pracy nad projektami badawczymi.
Ale najgorsza rzecz, to optymalizacja gry - na nowym kompie za "piątaka" gra chodzi ledwo ledwo i mam wrażenie, że na moim wcale nie będzie lepiej. I to pomimo, tego, że gra jest robiona pod NVidię i PhysXa :/ Gra się cięła nawet na słabo-średnich ustawieniach, zwłaszcza jak padał deszcz, albo było więcej źródeł światła (np. misja z rozminowywaniem).
No i jeszcze jedna wielka wada - kamera jest ograniczona wyłącznie do rzutów izometrycznych i choć można jej ustawienie w poziomie zmieniać, to tylko w jednym z czterech "skosów" (na zasadzie "1, 7, 9, 3"). Po co zrobiono to ograniczenie - nie mam zielonego pojęcia. I tak trzeba było zrobić pełna czyde, i tak wszystko trzeba było wyteksturować na maksa... Przy misjach podziemnych, np w metrze czy bazach kosmitów, gdzie mamy sufit nad głowami, cholernie utrudnia to zmianę poziomu, po którym będzie się poruszał żołnierz (np. wejście na dach wagonu metra) i trzeba się nieźle namęczyć, żeby postawić wojaka tam, gdzie się chce. Spierdzielono tez celowanie granatami i rakietami - kursor nagle zaczyna bardzo szybko się poruszać i gdy choć ździebko zbliżymy się do borderów ekranu, to momentalnie go przesuwa. Czasami mało mnie szlag nie trafił, zwłaszcza jak próbowałem używać granatów w bazie obcych, metrze czy spodkach, gdzie kursor/Speedy Gonzales kumulował się z kamerą non stop "wyhaczającą się" o nierówności sufitu. W wielkim skrócie - to rozwiązanie jest beznadziejne i psuje 1/4 oceny.
Poza tym - na plus - nareszcie wrócono do rozwiązań z JA2 i Silent Storma i można demolować otoczenie. Stojąc przy samochodzie lepiej nie strzelać z wielkokalibrowej broni do obcego, który soi po przeciwnej stronie pojazdu Jak się chowamy, to lepiej, żeby osłoną był gruby mur, solidny głaz albo skarpa, niż zwalony pień, skrzynka czy stos pudeł. Bo po jednym strzale możemy już nie mieć osłony.
Reasumując, na razie oceniam na jakieś 6,5/10. Nie jest to kompletna porażka, ale jak na oczekiwania graczy, gra jest umiarkowanym niepowodzeniem. Może za jakiś rok czy półtora, kiedy 2K Games wydada cztery czy pięć patchy (ostatni patch do pierwszego Borderlanda ukazał się kilka tygodni temu - trzy lata po premierze gry ), gra zrobi się lepsza, ale na razie odradzam jej kupno. Za tę cenę nie warto. Lepiej zaczekać, aż zniżą ją do 30, góra 50 pln (z dołączonymi DLC). Albo aż pojawi się w CDA.
I jeszcze jedno - ten filmik, kawałek gameplayu z komentarzem, który był wrzucany tu na Forum jakiś czas temu, to było małe oszustwo. Wrogowie byli nieźle wypasieni (sztucznie), a przeciw nim rzucono bandę rookies. I gracza półgłówka... Co miało na widzach zrobić wrażenie, że gra jest trudna i wymagająca, a AI "komputra" wysokie... Pfff
Matrim - 29 Października 2012, 18:06
Łeee...
Farin - 29 Października 2012, 18:14
ilcattivo13 - co się dziwisz jak grę wydano także na konsole? Teraz już wiesz dlaczego kamera ma takie ograniczenia. Podobnie jest z samą mechaniką gry, jest tak uproszczona aby konsolowcy się nie pogubili licząc do dziesięciu
Matrim - 29 Października 2012, 18:28
Konsolowcy umieją liczyć do czternastu, bo tyle jest numerków przy Final Fantasy
ilcattivo13 - 29 Października 2012, 21:11
Farin - Ty się nie wypowiadaj na temat konsol, tylko melduj we właściwym wątku lub na pw, że przyjąłeś do wiadomości powiadomienie o płatności za Falkon Kurka wodna, no!
Matrim - ano niestety łeeee... Ale może jak dorzucą ze cztery DLC, jak porządnie spatche'ują grę i jak już się człowiek przez rok czy dwa oswoi, że nie jest tak dobrze, jak miało być, to może i jakaś dziewiąteczka by wpadła Albo ósemeczka i pół...
Poza tym ciekawi mnie, czy tej kamery nie można "poprawić" grzebiąc w plikach ini. Ale jak nie mam gry, to nie mam jak sprawdzić. A koczować u brata nie będę, bo mnie bratowa zabije i mięsem nieświecim yorka nakarmi...
ketyow - 29 Października 2012, 21:15
Farin napisał/a | ilcattivo13 - co się dziwisz jak grę wydano także na konsole? |
No i wszystko jasne. A byłem już pochlebnymi opiniami przekonany, że naprawdę dostanę starego X-COMa w nowym opakowaniu. Miało być tak pięknie.
ilcattivo13 - 29 Października 2012, 21:18
ketyow - to nie czytaj opinii tam, gdzie są one pochlebne, tylko tam, gdzie każdą drobinkę wyciągną na wierzch. Jak na RPGCodexie. Wtedy będziesz miał pewność, że przeczytałeś opinię kogoś niezależnego, kto w tę grę grał, nie kogoś, komu za opinię zapłacono
Matrim - 29 Października 2012, 21:21
ilcattivo13 napisał/a | Albo ósemeczka i pół... |
Nawet sama ósemeczka nie byłaby zła. No nic, trzeba poczekać. I tak w sumie na razie nie mam czasu, to mnie to nie przeszkadza.
Bardziej w Twoich spostrzeżeniach martwi mnie ta prostota i zbyt szybkie odkrycie "systemu" (dobór drużyny), chociaż akurat tego obawiałem się od początku.
ilcattivo13 - 29 Października 2012, 21:35
Mam jeszcze takie dziwne wrażenie, że troszkę ubogi, względem np. Extraterrestiala, był sam research. To znaczy, mało rzeczy było do odkrywania - w kilka godzin doszedłem do plazmy (przez lasery) i po niej chyba już nic z broni nie ma. Ale nie wiem dokładnie, bo nie mam jak grać, a po ufo-wikia-ch łazić mi się nie chce...
ketyow - 30 Października 2012, 06:54
A swoją drogą - statsy i cały system walki jest skopiowany z oryginału (mimo, że jest łatwiej), czy to też zmienili, żeby się padem łatwiej obsługiwało?
ilcattivo13 - 30 Października 2012, 13:56
Statsy są na maksa uproszczone. Widoczne to Aim, Will, Defense (zależy od pancerza i osłony, za jaką się stoi) i HP. Z tego co widzę w sieci, są jeszcze niewidoczne - np. XP i punkty ruchu.
Walka też jest uproszczona na maksa. Wspinanie się, przechodzenie przez okna, itp. są automatyczne. Z jednej strony fajnie, z drugiej... Każesz żołnierzowi stojącemu przy narożniku budynku pójść na jego drugą stronę, a on zamiast go obiec najkrótszą, najszybszą i najbardziej logiczną drogą wspina się na dach, zasuwa dachem i potem zeskakuje na glebę. Mam nadzieję, że to też poprawią, bo na razie to AI ruchu strasznie debilnie się zachowuje.
Każdy żołnierz może wykonać, oprócz ruchu, trzy podstawowe akcje: fire, overwatch i "kulenie się". Do tego dochodzą akcje związane z bonusami z pancerzy (wyciągarka, jetpacki), zdolności (każda klasa ma inne) oraz "itemów". Nie ma podziału na strzelanie pojedyncze czy seriami - wali się trzykulowymi seriami, plus ew. assault może wystrzelić podwójnie (jeśli będzie miał taką zdolność).
dzejes - 30 Października 2012, 15:25
ill złamałeś mi serce.
ilcattivo13 - 30 Października 2012, 16:29
Na szczęście nie macie mnie pod ręką, więc choć raz posłaniec, który przyniósł złe wieści, będzie bezpieczny
ketyow - 30 Października 2012, 18:59
ilcattivo13 napisał/a | Statsy są na maksa uproszczone. |
Niechże płoną w piekle... Recenzje najwyraźniej piszą małolaty co w prawdziwego X-COMa nigdy nie grały. Zagrać pewnie kiedyś w to zagram, ale nie mam już palącej ochoty tego zakupić jak najszybciej. Poczekam jak będzie w Ekstra Klasyce.
Hubert - 31 Października 2012, 11:29
Gram w Darksiders II. I przeżywam zachwyt. Mimo paru błędów technicznych uważam tę grę za absolutną rewelację w swojej kategorii wagowej. Świetna walka, fajna fabuła, tona sprzętu do zebrania, nietuzinkowo przedstawiony Jeździec Apokalipsy i cudowne projekty lokacji przemówiły do mnie. Gra wygląda trochę jakby Raziel wstąpił do uniwersum Diablo i zajął się przy okazji wędrówek zbieractwem. Mnie się gra dużo lepiej niż w serię God of War. No bo i gra posiada więcej elementów Action-Adventure niż czystego slashera. Co nie zmienia faktu, że walka to prawdziwa poezja, zwłaszcza gdy zdobędziemy już trochę doświadczenia. A Śmierć to taki koleś, który nakopałby Kratosowi w przerwie między koszeniem kolejnych gigantów i jeszcze sprowadziłby Boga Wojny do parteru piękną pyskówką. Tutaj nawet głos Bogusia Lindy by nie pomógł.
Mimo kilku niedoróbek technicznych i męczarni, jaką miałem ze Steamem - polecam kupić. Gra ma problemy z zarobieniem na siebie (dziwna polityka wydawnicza THQ dochodzi do głosu), choć jest doceniana. A chciałbym jednak zobaczyć część trzecią.
gorbash - 31 Października 2012, 12:01
A widziałeś jedynkę? Bo właśnie sobie ją kolejny raz przechodzę zanim kupię dwójkę.
Radość mam wielką.
Hubert - 31 Października 2012, 17:08
Jeszcze nie, ale zamierzam sobie kupić, widziałem w Topsellerze. Podobno ma fajnie zakręconą historię.
dzejes - 31 Października 2012, 17:23
W najbliższym czasie staniemy się posiadaczami Xboxa 360 i w związku z tym szukam ciekawych gier. Co byście polecili? Załóżmy, że:
- nie grałem w nic
- szukam rzeczy, które można kupić używane, bo wydawanie 190 zł na grę to nie dla mnie
- chętnie zagrałbym w jakieś RPG, ale nie wykluczam niczego (może z wyjątkiem piłki nożnej, do niej kompletnie nie mam zamiłowania)
Póki co mam na liście Fallout NV (w III grałem) i Beyond Good&Evil.
Easy - 31 Października 2012, 20:01
dzejes napisał/a | W najbliższym czasie staniemy się posiadaczami Xboxa 360 i w związku z tym szukam ciekawych gier. Co byście polecili? Załóżmy, że:
- nie grałem w nic
- szukam rzeczy, które można kupić używane, bo wydawanie 190 zł na grę to nie dla mnie
- chętnie zagrałbym w jakieś RPG, ale nie wykluczam niczego (może z wyjątkiem piłki nożnej, do niej kompletnie nie mam zamiłowania). |
Jak erpegi, to Final Fantasy XIII i XIII-2 (fani serii psioczą, ale mi się tam podobały, zwłaszcza XIII), Eternal Sonata (głównym bohaterem jest... Fryderyk Chopin), Blue Dragon (dziwna gra, jak nie lubi się jrpg to należy unikać na kilometr). Reszta to pozycje, które są dostępne na pc, więc ich nie wymieniam.
Godne polecenia:
- Castlevania - bardzo fajny slasher z niezłym klimatem
- Dark Souls - fajna, choć cholernie trudna gra
- Ninja Gaiden 2- super slasher, choć trudny
- Alan Wake - niezła przygodówka
- Gears of War - wiadomo
- Halo - jedyny znany exclusive fpp na Xboxa
- seria Forza - to dla fanów samochodówek
- Bayonetta - gra akcji, japońska do bólu
- Devil May Cry - pierwsze 3 części w wersji hd + 4
- Too Human - niezły klimat, sama gra aż taka dobra już nie jest, ale mimo to dość ciekawwa pozycja
Wszystkie wymienione pozycje na allegro do dostania za maksymalnie 100 zeta.
Homer - 31 Października 2012, 20:07
Protestuje. Alan Wake to nie żadna przygodówka tylko action thriller!
gorbash - 31 Października 2012, 20:12
dzejes, ja polecam wspomniane kilka wątków wcześniej Darksiders (1 i 2).
Oraz jak lubisz rock'n'rollowy humor w oparach absurdu to niezły jest "Brütal Legend".
Matrim - 31 Października 2012, 21:53
dzejes napisał/a | chętnie zagrałbym w jakieś RPG |
Jeśli przez RPG będziemy rozumieć gry pozwalające na wczucie się w rolę, to bezsprzecznie Red Dead Dedemption - klimatem powala, a rozgrywka nie nudzi przez wiele godzin. Z bardziej klasycznego podejścia do RPG jest jeszcze tani jak barszcz Alpha Protocol. Tu model rozgrywki kuleje, ale wynagradza go historia i najsprawniej pomyślana mechanika dialogów. I prawdziwy ciężar wyborów. A jak już przy tym, to... Wiedźmin 2, chyba jest nawet w nowych zestawach z konsolami.
dzejes - 1 Listopada 2012, 10:31
Dzięki serdeczne, kilka tytułów sobie wynotowałem Jeśli macie jakieś inne, dodatkowe, to ciągle chętnie.
Hubert - 1 Listopada 2012, 13:52
dzejes napisał/a | W najbliższym czasie staniemy się posiadaczami Xboxa 360 i w związku z tym szukam ciekawych gier. Co byście polecili? Załóżmy, że:
- nie grałem w nic
- szukam rzeczy, które można kupić używane, bo wydawanie 190 zł na grę to nie dla mnie
- chętnie zagrałbym w jakieś RPG, ale nie wykluczam niczego (może z wyjątkiem piłki nożnej, do niej kompletnie nie mam zamiłowania)
Póki co mam na liście Fallout NV (w III grałem) i Beyond Good&Evil. |
Będę monotematyczny, ale polecam Darksiders. Jedynkę albo dwójkę. Jedynki nie przeszedłem, ale ludzie chwalą, a dwójkę rekomenduję osobiście - zwłaszcza, że na konsolach podobno nie ma kilku błędów z wersji PC. Polecam zwłaszcza, jeśli chciałbyś się zmierzyć z rozbudowanym action-adventure połączonym z widowiskową, slasherową walką i elementami RPGa (dialogi, ekwipunek, rozwój bohatera).
dzejes - 1 Listopada 2012, 18:56
Easy napisał/a | Eternal Sonata (głównym bohaterem jest... Fryderyk Chopin), Blue Dragon (dziwna gra, jak nie lubi się jrpg to należy unikać na kilometr) |
Z opisów i video powiedziałbym, że Eternal Sonata jest tak japońska, jak się tylko da (i mnie zainteresowała).
gorbash napisał/a | niezły jest Brütal Legend. |
Dzięki za to! Czytałem kiedyś recenzję i miałem gdzieś głęboko w mózgu na półce "może kiedyś". Jednak było to na tyle głęboko, że bez przypomnienia bym się nie dokopał.
Matrim napisał/a | Red Dead Dedemption |
O właśnie
|
|
|