Park marzeń [gry] - Co robić? Czyli w co grać?
ketyow - 23 Września 2012, 19:16
ilcattivo13, ta gra (FTL) ma najgorszą optymalizację jaką w życiu widziałem, na C2D 2x2,53 GHz, 4GB RAM i Radku 3450 jest niegrywalna, kompletna klatkówa mimo, że to gra 2D. W takim układzie 1/10.
ilcattivo13 - 23 Września 2012, 20:28
ketyow - aż postaram się ją odpalić na swoim starym kompiku, żeby to sprawdzić.
ketyow - 23 Września 2012, 20:40
Ja to jestem oburzony, mam z indie jeszcze Legend of Grimrock, też z GOG, też chodzi na tym sprzęcie słabo, bo ma fatalną optymalizację i dynamicznych oświetleń nie da się wyłączyć - ograniczam używanie pochodni, w oświetlonych pomieszczeniach mam dropy FPS, ale jest to nadal grywalne, przeważnie całkiem dobrze - choć na takim konfigu powinno być płynne, a ograniczam się do ustawień minimalnych. Niektóre gry 3D zamulają mi w menu, ale już rozgrywka jest płynna - nie tylko na tym sprzęcie to stwierdziłem - więc też gdzieś jakieś kruczki w optymalizacji są (mówię tu o dużych komercyjnych produkcjach), ale gameplay ma być płynny. Tymczasem tutaj mam płynnie do końca okresu "loading" - gdy pojawi się menu, to już kompletna ścinka. No i nie tylko mnie się to tyczy, ale problem nierozwiązany http://steamcommunity.com...08764048341/#p1
Wielka szkoda, jestem bardzo za grami niezależnymi, rozumiem że nie da się ich przetestować na dowolnym konfigu i tu gdzieś siedzi jakiś bug (w przypadku LoG jest to zwyczajne olewactwo - mata mocne sprzęty, to nie optymalizujemy), ale kurde - jeżeli gra ma grafikę, że powinna chodzić na komputerach wręcz starożytnych, to niech u licha chodzi - kiedyś optymalizacja była podstawą, teraz na pececie kilkakrotnie szybszym od najlepszych konsol mam przy takich samych nędznych ustawieniach zamułę. I jest to pecetowa zbrodnia właściwie od początku istnienia PC - w Dooma grałem na Amidze kilkakrotniej słabszej od "minimalnego" do Dooma PC. Bo fani siedli i sportowali go tak, że na 14 MHz i 4MB RAM przymulał nieco, ale grywalny był. Amiga wolniej się rozwijała po upadku Commodore, prawie wcale zresztą, to szukano możliwoście w kodzie - i znajdowano, Heretic śmiga mi aż miło, kod lepiej przepisany, niż oryginał na PC. Konsole z musu się optymalizuje na miliardy sposobów, a PC olany przez wszystkich - i komercyjne wytwórnie z kasą, i "graczy dla graczy".
ilcattivo13 - 23 Września 2012, 20:50
Ale jak tak czytam posty z Twojego linka, to piszą tam goście mający porównywalny sprzęt z moim (albo nawet i lepszy), więc nie wiem, czy to w 100% wina optymalizacji, czy raczej optymalizacji i/lub bałaganu na kompie i/lub braku najnowszego niezbędnego oprogramowania/łatek, zwłaszcza do produktów microsoftowskich.
Dlatego z werdyktem poczekam, aż sprawdzę na starym kompie, jak tam to się sprawuje.
ketyow - 23 Września 2012, 21:08
No w tym wypadku, to chyba właśnie czegoś do końca nie wytestowali. W każdym razie już wszystko co mogłem przetestowałem, opcje grafy w sterach przestawiałem wszystkie, biblioteki i DX mam najnowsze - nie wiem już co stanowi problem.
ilcattivo13 - 25 Września 2012, 16:16
ketyow - a jednak coś musisz robić źle
Athlon 64 3000+, DDR2 2GB, Gigabyte K8NF-s (nForce 4), Gigabyte GeForce 9800GT OC - gra się uruchamia niecałe 10 sekund, czyli o całe 6 sekund dłużej niż na nowym. Natomiast w czasie grania nie widzę absolutnie żadnych różnic w płynności pomiędzy starym kompikiem, a nowym. Nawet nie musiałem gry dodawać do zaufanych w Kasperczaku, ani włączać Trybu gracza, ani nic takiego. Gra śmiga aż miło. Jedyny mankament jest taki, że gra nie jest dostosowana do monitorów 4:3 i ekran musi być zwężony na siłę, przez co grafika wygląda jak w krzywym zwierciadle. Ale pewnie mógłbym to obejść zwiększając rozdzielczość - teraz mam 1024x768, a wydaje mi się, że gra ma ustawione na stałe 1280x800 w 16:10, albo jej odpowiednik w 16:9 (Edit 2: tak to jest, jak się zapomina matematyki z poziomu klas 1-3 szkoły podstawowej - przy 16:9 powinno być 1280x720, ofkors ).
Edit: sprawdziłem, gra jest dostosowana do szerokości 1280 pixeli i zmiana rozdzielczości na 1280x1024 stykła, żeby gra zaczęła wyglądać normalnie (ofkors w okienku, bo na pełnoekranowo dalej ją zwęża).
agrafek - 26 Września 2012, 07:54
U mnie chodziła ta gra płynnie nawet na jeszcze słabszym sprzęcie, bo kartę miałem tylko 9600 (reszta właściwie identyczna:D). Nic nie musiałem dłubać - odpaliłem grę i dawaj!
Hubert - 26 Września 2012, 12:38
Zachwyciłem się trailerami i założeniami Darksiders 2. Jak tak patrzę to taki fajniejszy - dla miłośników Legacy of Kain - kuzyn God of War. Z elementami RPG, bezpretensjonalnym hero. Śmierć nawet trochę Raziela przypomina. Odrobinkę.
Teraz wypatruję wypłaty i popędzę do sklepu... Chyba. Zastanawiam się, czy nie poczekać na wszystkie DLC czy coś, na Game of the Year Edition.
Matrim - 26 Września 2012, 13:01
Znów trochę pozwiedzałem Mojave... Znalazłem wypasioną wiatrówkę, która z miejsca stała się moją ulubioną bronią. Szczurobij, czyli Ratslayer. Mała, lekka, przy celowaniu nie buja prawie wcale i wydaje się, że zasięg ma lepszy niż wojskowe karabiny snajperskie. I tak sobie zwiedzam, polując na lokalną faunę, radość niepomierna.
ilcattivo13 - 26 Września 2012, 14:10
agrafek napisał/a | odpaliłem grę i dawaj! | i jak Ci idzie - odblokowałeś już jakieś inne cruisery?
ketyow - 27 Września 2012, 09:36
ilcattivo13, nie ja robię coś źle, tylko programiści czegoś nie przetestowali do końca i wypuścili bubel.
ilcattivo13 - 27 Września 2012, 13:48
A według mnie to brak którejś z bibliotek, albo dodatkowego oprogramowania przy systemie. U mnie wszystkie trzy kompy mają aktualizacje i biblioteki poinstalowane na maxa (na liście rzeczy możliwych jeszcze do zainstalowania został mi już tylko Silvercośtam) i na wszystkich trzech gra chodzi bez problemów.
Nie ma jak zwalić na brak wsparcia dla kart Radeon, bo w Twoim linku problemy zgłaszali też goście z GeForce'ami. I nie mogę zaproponować Ci zainstalowania sfiksowanego exeka, bo gra jest DRM-free
ketyow - 27 Września 2012, 15:18
W to, że czegoś gdzieś może brakować, to ja nie wątpię, szkoda tylko, że programiści nie potrafią odpowiedzieć czego.
Ziemniak - 27 Września 2012, 18:42
Może odpal jakiegoś SysMona i sam sprawdź, czego mu brakuje. Może będzie się domagał.
ilcattivo13 - 27 Września 2012, 18:49
ketyow - a zamiast zwalać winę na twórców, nie możesz poświęcić godzinki czy dwóch, żeby przy pomocy windosowskiego update'a doprowadzić kompa do stanu pełnej używalności? Teraz już praktycznie wszystkie gry wymagają co najmniej aktualnego frameworka 4.0/4.5 i bibliotek c++ od Microsoftu, a podejrzewam, że to brak (albo starość) jednego lub drugiego Ci grać nie pozwala.
Ziemniak - 27 Września 2012, 20:33
ilcattivo13 napisał/a | gry wymagają co najmniej aktualnego frameworka 4.0/4.5 |
Zwłaszcza 4.5
A gra jak czegoś wymaga, to sobie to instaluje. A biblioteki C++ nie są standardowym składnikiem systemu, więc powinny być dostarczone razem z grą.
ilcattivo13 - 27 Września 2012, 20:40
Ziemniak - programosy mowią co innego
A na te wszystkie biblioteki, które gry próbują instalować, to ja kicham. Wolę mieć najnowsze dostępne, niż żeby mi każda gra instalowała inne, ale zawsze sprzed roku czy półtora, wersje.
Edit: Bo znowu zapomnę - pojawiły się patche do Thiefa 2 i System Shock 2, które poprawiają sporo rzeczy i umożliwiają grę na nowych systemach (Vista/7)
Ziemniak - 27 Września 2012, 20:52
Wierz programosom, daleko zajedziesz
Nie może być co najmniej 4.5, bo na razie 4.5 jest dopiero RC
ilcattivo13 - 27 Września 2012, 23:09
Ać tam, nie chciało mi się odpalać Update'a, żeby sprawdzić, jaka wersję Frameworka mam zainstalniętą, więc poszukałem w googlach. I ta wyskoczyła jako najnowsza.
Poza tym, do wersji 4.0 wyszło tyle poprawek, że można ją traktować jako 4.5. O!
ketyow - 28 Września 2012, 09:47
Już wywaliłem tę grę we wszystkie diabły, zainstalowałem sobie Septerra Core i zanim zaczęły mnie drażnić walki, to się okazało, że wywala grę przy wejściu do jednej z lokacji i koniec. Może przez jakąś rysę obraz się źle zrobił, bo reinstall nic nie dał. Mam ja ostatnio pecha do tych gier. Wczoraj z kumplem graliśmy po sieci w Fallouta Tacticsa - miodzio. Ale ulubioną grą ostatnio jest dla mnie karciany Konwój.
ketyow - 6 Października 2012, 13:23
Czy jest jakiś patch do Stalkera Clear Sky, który umożliwia w grze włączenie antyaliasingu? Oczywiście jest to w opcjach, tylko że nie działa. W SoC nie ma tego problemu.
Ok, działa przy wymuszaniu ze sterownika, tylko zaczyna być widoczny przy 12 próbkach Edge Detect Moja karta mówi już wtedy "good bye". New Vegas ładniej ma wygładzone krawędzie przy 4x.
ilcattivo13 - 6 Października 2012, 13:30
ściągnij sobie lepsze tekstury i nie będziesz musiał nic wygładzać. Albo się przesiądź z radeona na geforce'a
ketyow - 7 Października 2012, 14:10
ilcattivo13, nVidia ma mniej opcji wygładzania. Poza tym moja karta jest po prostu stara, nie zmieniałem od ponad 4 lat.
ilcattivo13 - 7 Października 2012, 14:55
ketyow - obejrzyj sobie porównanie Borderlands 2 dla Radeonów i nVidii i napisz to o wygładzaniu jeszcze raz
ketyow - 8 Października 2012, 17:46
Ten Stalkier to mnie drażnić zaczyna - pamiętam, że podobnie było w sumie w SoC, ale gram na weteranie, i ja ginę od jednej, maks dwóch kul z pistoletu (niech będzie - realistyczne), ale: przeciwnik ginie po ok. dwóch magazynkach (16 strzałów) jeśli nie oberwie w głowę, przy czym broń jest niesamowicie niecelna, zatem w głowę mogę strzelać tylko z bliska, co nie jest proste, bo przeciwnik ma nielimitowane naboje i trafia bez problemów z dwustu metrów. Oczywiście mały sens skradania, kiedy też widzi przez ściany. To jak się gra, jak są jeszcze dwa trudniejsze poziomy?
ilcattivo13 - 8 Października 2012, 20:16
ketyow - ale to jest (nie)stety problem ludzi, posiadających słabszy sprzęt. To samo jest zresztą w FO3/NV - im gorszy sprzęt, tym krótszy zasięg widzenia, który sprawia, że nie można sensownie wykorzystywać snajperek i karabinów szturmowych. Ale to da się obejść. Po prostu wystarczy mniej biegania i włażenia lokacje na tzw. "pałę", a więcej taktyki. I dużo granatów Wystarczy się dobrze ustawić, odpowiednio rzucić granat i wrogowie sami wyłażą Ci pod lufę. Albo drugi granat
Poza tym, do każdego ze S.T.A.L.K.E.R.ów zrobiono przynajmniej po 500 modów, z których możesz wybrać sobie takie, które jeśli nie ułatwią, to przynajmniej urealnią rozgrywkę. I poprawią prace kompa na tyle, że będziesz mógł dalej widzieć
ketyow - 8 Października 2012, 20:19
ilcattivo13, bez przesady, tak słabej karty to nie mam. Mam wszystko na full (w tym zasięg), tylko pełnego oświetlenia nie używam, no i AA i AF, bo poprawa jakości za mała do obciętej wydajności w tej grze. Więc nie w widoczności problem - ja ich widzę z pół kilometra, ale co z tego, jak pistolet (o ile ja go trzymam) trafia dopiero przystawiony pod ryj
A w NV mam WSZYSTKO na maksa i jest całkowicie płynny, także wymagań wielkich nie ma. Stalker to też raczej leży na optymalizacji po prostu.
ilcattivo13 - 8 Października 2012, 20:31
No to jedynym wytłumaczeniem jest to, że Ci się z powodu studecko-marynarskiego alkoholizmu ręce trzęsą i dlatego masz problemy z trafianiem
Naoglądałeś się durnych amerykańskich filmów z gatunku "radosnej rozpierduchy" i łazisz po czarnobylskich krajobrazach z pistoletem, zamiast z zaopatrzonym w celownik i granatnik współczesnym kałachem (AEK-stocośtam, tudzież coś w tym stylu), albo Dragunowem w łapie Dla mnie gry z tej serii były genialne, bo umożliwiały taktyczne czyszczenie lokacji - najpierw z daleka, przy pomocy snajperki, potem granatami. A pistolet, to służył tylko do dobijania rannych
ketyow - 8 Października 2012, 20:40
ilcattivo13, ja jestem na samym począteczku dopiero, mam jeszcze strzelbę, ale ma o połowę mniejszy zasięg od pistoletu (czyli o dwa metry)
ilcattivo13 - 8 Października 2012, 20:51
Trzeba było użyć moda, który poprawia wybór towarów u handlarzy. I drugiego, który sprawia, że loot po zabitych wrogach zawiera to, czego używali za życia. Zbytnio nie wpływa to na rozgrywkę, bo i tak wrogowie wszędzie są mniej więcej tego samego poziomu. Poza finałem ofkors
|
|
|