To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ


Park marzeń [gry] - Nadchodzą... czyli na co czekamy?

Matrim - 10 Grudnia 2010, 10:11

Ano mam, a U2 to jedna z fajniejszych gier, i mam nadzieję, że U3 gorsze nie będzie.
Hubert - 22 Stycznia 2011, 14:58

Znana jest już data premiery pewnego kontrowersyjnego tytułu.
Ehem, gdybym powiedział, że świat się kończy, to od razu byście wiedzieli, o jaką grę chodzi... :mrgreen:

Spoiler:

ketyow - 22 Stycznia 2011, 15:01

Ok. To ja idę do sklepu kupić cukier.

PS. A to nie powinien być temat o ufo i zjawiskach nadprzyrodzonych dla tego linka? :mrgreen:

Witchma - 22 Stycznia 2011, 15:03

Nie uwierzę póki nie zobaczę...
ilcattivo13 - 22 Stycznia 2011, 16:45

Hrabio - a ja już od kilku dni wiedziałem, że dostanę Duke'a na urodziny :mrgreen:

Nawet trailera wypuścili :D

Biorąc pod uwagę, że jako ostatni zajmowali się grą spece od Borderlands, to będzie murowany hicior ;P:

Hail to the King, baby! :mrgreen:

Dunadan - 22 Stycznia 2011, 17:35

ilcattivo13, grafika wygląda na mocno przeciętną... taką sprzed kilku lat...
ilcattivo13 - 22 Stycznia 2011, 17:49

Dunadan - grafika w Borderlands też była przeciętna, a gra jest miodna jak mało który fps z ostatnich lat. I mnie się takie podejście twórców podoba - to jak powrót do lat 80-tych i początku 90-tych, gdzie liczył się pomysł, wykonanie i grywalność, a grafika była gdzieś tam na trzecim planie.

Inna sprawa - ani PS3, ani Xbox, ani Wii nie mają szans odtworzyć takiej grafiki, jaką mogą odtworzyć nowe pecety. A przeca teraz gry są prawie wyłącznie multiplatformowe - stąd też grafika jest sztucznie "osłabiana". Do czasu, aż na rynek wejdą nowe konsole i wtedy znowu nastąpi kilkunastomiesięczny boom grafiki.

Dunadan - 22 Stycznia 2011, 18:37

ilcattivo13, w Borderlands grafika nie była przeciętna tylko stylizowana ;)
Cytat
powrót do lat 80-tych i początku 90-tych, gdzie liczył się pomysł, wykonanie i grywalność, a grafika była gdzieś tam na trzecim planie.

Z bardzo prostej przyczyny braku możliwości lepszej grafiki ;) no ale nie ma co uprzedzać faktów, zobaczymy jak wyjdzie gra ;)

ilcattivo13 - 22 Stycznia 2011, 19:33

Dunadan napisał/a
ilcattivo13, w Borderlands grafika nie była przeciętna tylko stylizowana ;)


eksplozje, ogień i inne takie też były stylizowane? :wink:

Cytat
Z bardzo prostej przyczyny braku możliwości lepszej grafiki ;)


ać tam, jak chcieli i mieli kasę, to mogli. Wystarczy porównać jakieś gry z tego samego okresu, np. jakikolwiek symulator z Originu i X-winga. Pewnie tego nie pamiętasz, ale spora część opisów gier w Top Secrecie albo Gamblerze kończyła się mniej więcej tak: "Szkoda, że nie każdego stać na komputer, na którym można by było uruchomić taką grę" albo "Gra jest przepiękna i niesamowita, ale niestety, uruchomią ją tylko szczęśliwcy posiadający 2MB RAMu!".

Adanedhel - 22 Stycznia 2011, 19:33

ilcattivo13 napisał/a
Inna sprawa - ani PS3, ani Xbox, ani Wii nie mają szans odtworzyć takiej grafiki

Jasne. Włącz Uncharted 2, Killzone 2 albo God of War 3. Nie widziałem żadnej gry nawet na najmocniejszym PC, która tak by wyglądała. No, może Crysis na najwyższych ustawieniach. Większość nadwyżki mocy jaką mają PC-ty nad konsolami i tak OS zżera. Jeśli już to Xbox jest tu problemem, bo rzeczywiście jest już sporo słabszy. Choć takie Forza Motorsport 4 wygląda że hej. Wii z kolei to konsola z trochę innego świata.

Jakoś mnie ten Duke nie ciągnie.

ilcattivo13 - 22 Stycznia 2011, 19:54

Adanedhel - podłącz konsolę do monitora 21" i sam zobaczysz, czy pecetowe, czy konsolowe gry wyglądają lepiej. Konsole nie są przystosowane do obsługiwania grafiki o większej rozdzielczości niż 1920×1080, a od jakiegoś czasu karty graficzne w pecetach dają radę wyświetlić nawet ponad sto klatek na sekundę w rozdzielczości 2560x1600.

Gry wyłącznie konsolowe mają niesamowitą grafikę, dzięki bardzo prostym oszustwom - np. aliasingi i filtrowanie anizotropowe stosuje się tylko do bardzo bliskich obiektów, albo wyłącza się oba bajery w obiektach bardzo szybko się poruszających (np. scenerie w samochodówkach). Jeśli do tego dojdzie adrenalina buzująca w żyłach gracza, to nie ma bata, żeby ktoś to zauważył. Podobnie jest z różnicą z zapisem dźwięku w wavie, albo we flacu, a z zapisem mp3.

Matrim - 22 Stycznia 2011, 19:54

ilcattivo13, ale prawdą jest, że jeszcze kilka lat temu kupując komputer miałeś względny spokój na dwa lata. A teraz po dwóch tygodniach już za słaby :roll:

Adanedhel, ma rację. Obiektywnie patrząc, konsole nie udźwigną rozdzielczości 3600x2700 (czy jakie to tam są), większość gier to maksymalnie 720p, sporadycznie 1080p. Ale TO WYSTARCZY. Jeśli jakiś komputerowy zapaleniec chce się chwalić, że odpalił jakąś tam grę w super rozdzielczości to jego sprawa. I tak różnica z mniejszymi rozdzielczościami jest mało zauważalna. To nie jest już przeskok z VGA na SVGA ;)

Edit:
ilcattivo13 napisał/a
Jeśli do tego dojdzie adrenalina buzująca w żyłach gracza, to nie ma bata, żeby ktoś to zauważył.

I o to chodzi :)

ilcattivo13 - 22 Stycznia 2011, 20:06

nie no, Matrim, bez przesady. Jak kupisz porządnego kompa z np. Sapphire Radeon HD 5970 Toxic 4096MB GDDR5 jako grafiką, to śmiało wystarczy Ci na 3 - 4 lata. A poza tym, już niedługo się to ściganie skończy, bo bardziej miniaturyzować już się nie da, a nanorurki jeszcze nie są na tyle dopracowane, żeby się dało na nich mocny i niezawodny procesor zrobić :wink:

A z tą adrenaliną jest podobnie jak z "Ziutą" (piosenką) -"...przecież wiesz, że brzydkich kobiet nie ma, czasem tylko wina brak" ;P:

Matrim - 22 Stycznia 2011, 20:24

ilcattivo13, a ile ten Szafir kosztuje? :) A ściganie... hmmm... jeśli sprawdzi się OnLive (a próbowałem i jestem pod wrażeniem), to ściganie nie będzie miało znaczenia. Tzn. zostanie przerzucone na inny obszar, szybkości internetu.


ilcattivo13 napisał/a
podłącz konsolę do monitora 21 i sam zobaczysz, czy pecetowe, czy konsolowe gry wyglądają lepiej.

Podłącz komputer do 40'' telewizora i powiedz, czy różnica jest faktycznie tak znacząca ;)

Zresztą, każdemu co kto lubi. Nie zaczynajmy dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą :)

ilcattivo13 - 22 Stycznia 2011, 20:33

Matrim - chyba już zszedł poniżej 4000 pln :wink:

Przy OnLive jeszcze trzeba wspomnieć o serwerach, bo łącza są już dzisiaj wystarczająco szybkie (przynajmniej na Zachodzie i w dużych miastach).

Matrim napisał/a
Podłącz komputer do 40'' telewizora i powiedz, czy różnica jest faktycznie tak znacząca ;)


tyle, że w Twoim przykładzie ograniczałby jakość telewizor, a w moim konsola :wink:

A co do świąt, to nie pierwsza by to była dyskusja i nie ostatnia... ;P:

Matrim - 22 Stycznia 2011, 20:46

ilcattivo13, 4k? To ja zostanę przy tej kiepskiej konsoli ;)

A OnLive mimo wszystko jest JAKĄŚ alternatywą. Tylko ciekawe co z tym zrobią producenci sprzętu ;)

A w przypadku Duke'a ciekawi mnie, czy oprócz stylistyki lat 90. również projekty poziomów będą "dawne", czy raczej skrypt na skrypcie skryptem poganiający.

ilcattivo13 - 22 Stycznia 2011, 21:00

konsolą nie zaszpanujesz, tak jak takim "szafirkiem" :wink:

A im więcej o OnLive myślę, tym bardziej nierealny mi się wydaje. Tzn... Wymagałby takiej ilości ekstremalnie mocnych serwerów, nawet w obrębie jednego miasta, że opłaty za tę usługę byłyby kolosalne... Chyba, że część danych do obliczeń byłaby na stałe zaimplementowana w tv (wtedy gry musiałyby być robione na jednym enginie), który dodatkowo miałby też "komputerek" do ich przeliczania. Może za dwadzieścia czy trzydzieści lat coś takiego uda się zrobić, ale szczerze wątpię...

A w jakiej stylistyce Duke będzie zrobiony, to mi wisi. Jeśli będzie zrobiony w tym duchu, co DN3D, to będzie to gra kultowa. A im więcej skryptów, tym większa możliwość modowania :wink:

Matrim - 22 Stycznia 2011, 21:06

ilcattivo13, OnLive można potestować nawet w Polsce. Próbowałem, bo gry mają trzydziestominutowy trial. Co prawda grasz na serwerach amerykańskich, ale daje to jakieś pojęcie. Grafika słaba, nieczytelna, dużo skoków, ale grać się da. Co prawda nie wykupiłbym tam teraz nic, ale jeśli gdzieś w Europie postawią serwery, to może być to już teraz ciekawa alternatywa. Szczególnie, że niektóre pozycje możesz sobie wykupić na trzy dni, na przykład. Taka wypożyczalnia.

Edit: a co do Szafirka - jeszcze musi się znaleźć ktoś, komu to zaimponuje, a nie popuka się w czoło ;)

Hubert - 23 Stycznia 2011, 17:22

Obejrzałem trailer DNF. Wszystko cacy, ale.... gdzie jest MAIN THEME?!!!
Matrim - 24 Stycznia 2011, 12:41

Zgodnie z sugestią, przenoszę posty sprzętowe do odpowiedniego tematu
Hubert - 29 Stycznia 2011, 10:32

Zastanawiam się też, czy Bulletstorm wyjdzie chłopakom z People Can Fly...
ilcattivo13 - 31 Stycznia 2011, 14:32

myślę, że to może być hit na miarę trzeciego Kwaka, a przynajmniej jak dowolny UT :wink: Tylko jakiego trzeba mieć kompa, żeby to poszło :?

Za to wczoraj oglądałem najnowszy trailer RAGE - klon Borderlands, ino z ciut lepsza grafiką (i nie aż tak stylizowaną na komiksową) :|

ketyow - 31 Stycznia 2011, 17:17

Ciekawie. Czy grafika ciut lepsza to się okaże, ta w Falloucie też wygląda ładnie, ale tylko z daleka. Natomiast boli słowo FPS. Mam nadzieję, że jakiś element rozwoju z RPG będzie wprowadzony, inaczej pewnie szybko mi się znudzi (z kolei jeśli chodzi o rozgrywkę sieciową, jak to już bywa w grach z wymaganiami, nie będzie z kim grać).
Hubert - 17 Lutego 2011, 14:35

Wiecie co... właśnie sobie uświadomiłem coś. Nie czekam na WIedźmina 2, Duke Nukem Forever czy cokolwiek... Ja przez te X lat wypatrywałem Diablo III.
Właśnie dziś do tego doszedłem. Że brakuje mi tego, co przeżywałem, gdy przechodziłem Diablo 2, *beep* będąc (8-9 lat). Ta gra była dla mnie wtedy wielka, porywająca, mroczna, tajemnicza, może nawet trochę straszna. Niesamowita. Właściwie nie wiem, czy nie od tego zaczęła się moja przygoda z fantastyką. Chciałbym przeżyć to jeszcze raz... Kto wie, może D3 zapewni mi w jakimś stopniu to, co Diablo 2 tak dawno temu?...
No, to idę zarobić na lekki upgrade kompa. Tak, na wszelki wypadek.

gorbash - 17 Lutego 2011, 14:40

Sosnechristo napisał/a
Tak, na wszelki wypadek.

Ja mam zaplanowany upgrade jak juz wyjdzie D3 ;-)

Hubert - 17 Lutego 2011, 14:44

gorbash, D3 raczej nie będzie miało kosmicznych wymagań. Ja po prostu mam lapka, więc trochę ramu mu nie zaszkodzi ;-)
NURS - 18 Lutego 2011, 08:58

A ja chyba się trochę zaśliniłem...
http://uk.ign.com/videos/...ncement-trailer
Nasza produkcja, byle tylko nie scrapowali systemu walki jak w condemned 2. Bo graficznie miodzio.

Matrim - 18 Lutego 2011, 09:58

NURS napisał/a
Bo graficznie miodzio.

Ale to jest przygotowany klip, a nie materiał z rozgrywki przecież. Musi być miodzio ;) Ale sam klip jest świetnie zrobiony. Bo w wersji chronologicznej już takiego wrażenia nie robi :)

Edit: a w ogóle to musisz podpytać Dabliu, bo się w swoim wątku podzielił informacją, że będzie przy tym współpracował :)

NURS - 18 Lutego 2011, 10:20

Matrim, w sieci są też inne kawałki, w tym gameplay.
IMO genialny pomysl z tym ciągiem wstecznym, daje klimat. I pokazuje, że ktoś tam umie myśleć, więc i gra może być miodna.

Matrim - 18 Lutego 2011, 10:25

A to się zgodzę :) I przez ten pomysł cały świat ogląda polski zwiastun. Bo jak widać film "zwykły" to po prostu kolejny film o zombie. Polskim przedsięwzięciom zawsze kibicuję i mam nadzieję, że się wykażą.

Ale Techland umie robić sobie reklamę - kilka dni temu w USA był już szum z powodu nowej części Call of Juarez, że będzie propagować narkomanię, że wyśmiewa amerykańsko-meksykańską wojnę narkotykową. Wstrzelają się chłopaki :)



Partner forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group