To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ


Słoneczna loteria - Quiz edukacyjny (a nie zawody w googlaniu na czas)

Nexus - 21 Października 2006, 23:40

Bazą była 3-tonowa ciężarówka Chevrolet 157 (Fidel, też masz ostatni numer Militariów XX wieku? :D )
Fidel-F2 - 22 Października 2006, 09:35

Zgadza się i drugie też się zgadza. :D To nie będę już pytal o U-96. :D
Zadajesz.

Nexus - 22 Października 2006, 12:34

Jak się nazywał niemiecki samolot wielozadaniowy z nietypowym układem podwójnych śmigieł, który nie wyszedł nigdy poza fazę latających prototypów? Proszę podać też nazwę kodową.
Fidel-F2 - 22 Października 2006, 13:34

był taki Dornier co miał śmigło z przodu i z tyłu ale konkretów nie pamiętam
Nexus - 22 Października 2006, 13:57

Fidel, trafiłeś 9 :) To był Dornier Do-335 Pfeil (Strzała). Piękna maszyna :mrgreen:
Miał też interesujące usterzenie z tyłu kadłuba - w kształcie krzyża (chroniło tylne śmigło).
Do-335
Do naszych czasów przetrwał tylko jeden egzemplarz.
Fidel, Twoja kolej.

Fidel-F2 - 22 Października 2006, 14:28

No i bomba

Jak nazywała się pierwsza (potocznie za taką uznawana bo ciągle są na ten temat dyskucje) lokomotywa i kto ją skonstruował?

Nexus - 22 Października 2006, 17:48

Rocket Stevensona?
Fidel-F2 - 23 Października 2006, 09:22

:bravo :bravo :bravo zadajesz
Nexus - 23 Października 2006, 18:09

Walnąłem się w nazwisku :oops: To był Stephenson, Robert... pamięć już nie ta...
I właśnie wyczytałem, że nasze powszechne mniemanie o pierwszej lokomotywie jest błędne :)
Pierwsza lokomotywa parowa została zbudowana 25 lat wcześniej przez niejakiego Richarda Trevithicka. Rocket był po prostu sukcesem komercyjno-technologicznym :)

Aby nie było przestojów zadam następne pytanie:
Dlaczego Rosjanom nie udało się idealnie skopiować B-29, mimo wyraźnego rozkazu Stalina?

Fidel-F2 - 23 Października 2006, 19:13

Tuś mnie zagiął :cry:
Ziemniak - 23 Października 2006, 19:44

Coś o tym czytałem. Nie chodziło przypadkiem o rodzaj farby?
Nexus - 23 Października 2006, 19:51

Ziemniak, niezupełnie, aczkolwiek była tam mała zadyma z tego tytułu. Powód był prozaiczny, ale nieźle namieszał ruskim....
Fidel-F2 - 23 Października 2006, 19:55

może nie mieli odpowiednich surowców albo technologicznie nie potrafili czegoś wykonać, np jakiegoś stopu albo tworzywa sztucznego?
Nexus - 23 Października 2006, 19:59

Fidel-F2, blisko, blisko :)
Fidel-F2 - 23 Października 2006, 20:03

może nie potrafili wykonać wszystkich elementów wystarczająco precyzyjnie?
joe_cool - 23 Października 2006, 20:12

moja pierwsza myśl też była taka, że im śrubek o odpowiedniej średnicy zabrakło czy coś w tym stylu :mrgreen:
Urbaniuk - 23 Października 2006, 20:14

Bo jankesi liczyli w calach a ruskie w centymetrach? :mrgreen:
hjeniu - 23 Października 2006, 20:14

A nie chodziło przypadkiem o otwór w skrzydle (o ile dobrze pamiętam) w pierwszym egzemplarzu który Rosjanie dostali w łapki był taki otwór i za Chiny Ludowe nie mogli dojść do czego służył ale mimo to go skopiowali (bo Stalin kazał skopiować dokładnie :) ), a jak później się okazało w pozostałych egzemplarzach B-29 go (tego otworu) nie było.
Fidel-F2 - 23 Października 2006, 20:16

przestrzelina? :mrgreen:
Nexus - 23 Października 2006, 20:21

Urbaniuk, :bravo :bravo
To jeden z moich ulubionych numerów... Ruscy nie mieli 1/16 calowych paneli aluminium i musieli użyć grubszych, a co za tym idzie nity były też dłuższe niż w oryginalnym B-29.
Tu-4, bo o tej maszynie jest mowa, była przez to cięższa i miała dużo gorsze osiągi.
A z tą farbą i dziurami to był też niezły numer... na jednym z B-29 zabrakło farby antykorozyjnej i końcówka samolotu była wewnątrz pomalowana inną farbą... to też skopiowali. A "plastry" były używane do załatania dziur po pelotkach... i to też skopiowali :mrgreen: Tak się słuchali rozkazu Stalina (niektórzy twierdzą, że to na złość jako dowcip).
Urbaniuk, Twoja kolej.

Fidel-F2 - 23 Października 2006, 20:25

Nexus masz jakiś namiar na tą historię, którym możesz sie podzielić??
Nexus - 23 Października 2006, 20:40

Nic po naszemu na necie... najlepszy opis jest anglojęzyczny:

Tu-4

Po polsku mam gdzieś w stercie literatury w domu... mogę wygrzebać, jeśli chcesz.

Urbaniuk - 23 Października 2006, 20:54

Cóż jak to mówił kolega Kierownik(Fedorowicz): "Soćializm umni korzystać z cudzego.". :mrgreen:

Haiti odzyskało niepodległość w 1804 roku., ale początkiem serii powstań, które do tego doprowadziły było pewne wydarzenie z 14 sierpnia 1791 roku. Co sie wtedy stało?

hjeniu - 23 Października 2006, 21:48

Fidel-F2, o kopiowaniu B-29 było w którejś książce Suworowa ale nie pamiętam w której :D
Fidel-F2 - 24 Października 2006, 05:58

Pierwsze powstanie?

Nexus jeśli to nie będzie wielkim problemem to poproszę.

Urbaniuk - 24 Października 2006, 12:01

Fidel F2 - powstanie (a raczej pierwszy bunt niewolników) zaczęło się 22 sierpnia, czternastego było inne wydarzenie, które okazało się być kluczowym dla konsolidacji i przekonania niewolników że powinni walczyć.
Fidel-F2 - 24 Października 2006, 12:11

wykonano jakieś wyroki śmierci?
Urbaniuk - 24 Października 2006, 12:13

Krew się polała, ale wyrokiem smierci bym tego nie nazwał. :mrgreen:
Fidel-F2 - 24 Października 2006, 12:21

Lincz? Niewolnik zamordowany przez pana?
Tak se strzelam. :mrgreen:

Urbaniuk - 24 Października 2006, 12:56

Pudło :mrgreen: Z tego co wiem francuzi zawsze byli okrutni dla niewolników, ale to nie to.


Partner forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group