To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ


Park marzeń [gry] - Nadchodzą... czyli na co czekamy?

agrafek - 24 Kwietnia 2013, 13:07

Sosnechristo napisał/a

Btw, wydawało mi się, że TOR dało się przejść solo, bez kolegów Jedi.


Dało się. Chyba, bo odpadłem nim zdążyłem przejść. Niemniej ja w to grałem jak w singla - trzymałem się raczej na uboczu (czasem pomagałem komuś zabić gada, gdy widziałem, że sobie nie radzi, czasem w podobnej sytuacji ktoś pomagał mnie). I rzeczywiście, kiedy dochodziło się do walki z ważnymi dla fabuły postaciami było się w danej lokacji samemu.

Kłopot w tym, że w większości przypadków szedłem przez jakąś lokację teoretycznie wypełniając super hiper ważną misję (zabij pięć robotów, bo terroryzują okolicę), a naokoło mnie stado jedi masakrowało na moich oczach bez końca respawnujące się złe roboty:P. Potem wracałem w tę sama okolicę, z nowym zdaniem (tym razem zabij trzy supersilne roboty, które terroryzują okolicę i przynieś mi notes/twardy dysk z mega ważnymi danymi) a w niej kolejne stada jedi masakrowały kolejne stada robotów, które już kiedyś zabiłem.
Klimat siadał.
No i nie wiem, czy świat Star Wars pasuje do MMO w takim ujęciu. Jakoś nie bardzo mi grało, że wyznający siłę spokoju jedi szkolą się wyłącznie w nawalance:P.

W Dark Souls rzeczywiście jest trochę Eriksonowaty klimat.

ilcattivo13 - 24 Kwietnia 2013, 18:26

agrafek - na tym właśnie jest problem, że większość MMO nie pozwala tworzyć fabuły samym graczom. Nie wiem, czy grałeś kiedyś w Ultimę-Online. Tam gracze sami tworzyli historię - organizowali się, zatrudniali innych do wykonywania zadań, w ruch szły konflikty polityczne, ekonomiczne, a i mało w mało której organizacji nie było wewnętrznych tarć. W Entropia Universe próbowali zrobić to samo, ale grę załatwiły pieniądze (cholernie szybko zmieniła się w grę dla bogatych).

A problem leży w tym, że teraz 99% graczy w MMO nie chce żadnej fabuły - no, co najwyżej szczątkową i na poziomie niedorozwiniętego umysłowo trzylatka. Za to chcą rozpierduchy, rozpierduchy i rozpierduchy. I lootu. I żeby można było sobie fryzurkę ułożyć i ubrać bohatera w kolorowe wdzianka.

Fidel
- wbrew temu, że Dunadan się śmieje, to zdarzają się takie pomysły. Fanowskie, oparte głównie na pomyśle (a w jednym przypadku również enginie i dodatkach) Fallouta i robione przez naszych wschodnich "braci". Nie wiem, czy udało im się je zrobić do końca, ale grywalne bety były na pewno. Trzeba by było przekopać forum NMA, żeby znaleźć ich wątki i strony internetowe, ale nie chce mi się.

Edit:

My tu gadu-gadu, a tam ruszył kickstarter Jagged Alliance: Flashback :)

Dunadan - 25 Kwietnia 2013, 07:32

ilcattivo13 napisał/a
Fidel - wbrew temu, że Dunadan się śmieje, to zdarzają się takie pomysły.

Ale jak to niby wygląda?...

agrafek - 25 Kwietnia 2013, 07:38

ilcattivo13 napisał/a
agrafek - na tym właśnie jest problem, że większość MMO nie pozwala tworzyć fabuły samym graczom.
A problem leży w tym, że teraz 99% graczy w MMO nie chce żadnej fabuły - no, co najwyżej szczątkową i na poziomie niedorozwiniętego umysłowo trzylatka. Za to chcą rozpierduchy, rozpierduchy i rozpierduchy. I lootu. I żeby można było sobie fryzurkę ułożyć i ubrać bohatera w kolorowe wdzianka.


Fakt, niestety. Tutaj producenci i klienci nieźle się dopasowali. Ale niech tam, niech mają:).
Niech powstaje i sześćset gier mmo rocznie. Tylko szkoda, że fajne pomysły i niezłe potencjały są na mmo marnowane.
A rynek ludzi głodnych singla jest chyba dość spory. Sukcesy tytułów SP z Kickstartera nie biorą się znikąd. Tyle, że to - mimo wszystko - będzie mniejsza kasa niż z MMO (prawdopodobnie).

ilcattivo13 - 25 Kwietnia 2013, 17:26

agrafek - ja tam się MMO nie przejmuję, mam taką listę tego- i przyszłorocznych gier do oblukania, że wystarczy mi ich na długie lata :)

Dunadan - nie pytaj się, bo przestałem się nimi interesować jak tylko pojawiła się pierwsza zapowiedź Age of Decadence :)

*****************

Pierwszy gameplay z dziewiątej wersji alpha gry Prison Architect. Poza Prison Tycoon, to chyba żadna inna gra nie kręciła się wokół tych klimatów :)

ilcattivo13 - 26 Kwietnia 2013, 19:09

Jak Filip z gandzi wyskoczył Mars: War Logs. cRPG w ciężkich, esefowych klimatach. Troszkę cuchnie mi ME i Wiedźmakiem, ale niektórzy pewnie uznają to za pozytyw :roll:

Aha - Worlds of Magic, wbrew defetyzmowi i zgorszeniu, sianym przez niejakiego Farina, pobiediło :D

ketyow - 26 Kwietnia 2013, 20:07

A ja mam Skyrima, Deus Exa, ME, Wiedźmina nadal albo nie ruszone, albo nie ukończone i co z tego, jak mi się chce tylko grać w RPG-a turowego z rzutem izo.
ilcattivo13 - 26 Kwietnia 2013, 22:11

Z tej listy możesz przejść DeuS Exa - bo warto. Reszta do olania :wink:
ketyow - 27 Kwietnia 2013, 08:54

ilcattivo13, W deus Exa już byłem gotów grać, ale z powodu śmierdzących konsol mam microstuttering, który zabija całą przyjemność z gry. Co innego jak spadki klatek są z 50 do 25 w cięższych lokacjach przy nadal wyśmienitej grafice (vide Metro), co innego, kiedy spadki są do 0 FPS co chwila przy co najwyżej przeciętnej grafice. Może się zawezmę i przejdę w przyszłości, ale na razie wolę spędzać dnie na odrestaurowywaniu roweru po jakimś cykliście-matole. Problemy na świecie wynikają z tego, że różnymi rzeczami zajmują się ludzie, którzy się do tego nie nadają. Gry programują goście, za których wszystko prawie robi silnik i potem całkowicie brak optymalizacji, leczą Cię ludzie, którzy na medycynę poszli, bo słyszeli, że dobra kasa, a rowery serwisują cwaniaki, co nie wiedzą jak przykręcić hamulec :roll:
ilcattivo13 - 27 Kwietnia 2013, 09:54

W życiu bym nie pomyślał, że Wojownik klanu Witchmy może być taki marudny :roll: A jak już skończysz psuć swój rower, to możesz się wziąć za mój - trzeba zrobić przegląd po zimie i to i owo "przytweakować" :wink:

*********************

Właśnie się przekonałem do Jagged Alliance: Flashback. Wystarczyły dwa zdania devów:
- Flashback will be using the same mechanics for the tactical layer as Jagged Alliance 2.
- We are making a new story - using the JA2 core tactical mechanics, selected pieces of 1.13 community patch as well as additions of our own.

Czego chcieć więcej? :D

***

Wywiad z twórcami Thief 4

***

W wakacje pojawi się trzeci część gry Eschalon :)

ketyow - 27 Kwietnia 2013, 10:08

ilcattivo13 napisał/a
W życiu bym nie pomyślał, że Wojownik klanu Witchmy może być taki marudny :roll:


Żartujesz? Przecież jest od tego cały wątek :lol:

gorat - 27 Kwietnia 2013, 10:15

Chyba go pomyliłeś :lol: ...o ile nie czekamy na okazje do kolejnego marudzenia...
ilcattivo13 - 28 Kwietnia 2013, 10:51

Co prawda Shadowrun Returns dość mocno spadł na mojej liście tytułów oczekiwanych, ale że ciągle mam nadzieję na to, że się opamiętają, to wrzucam - pierwszy filmik z hackowaniem. Mało tego, ale małe co nieco widać :wink:

Edit: Jeśli ktoś chce się dowiedzieć, dlaczego i hackowanie wygląda inaczej, niż zapowiedziane przy zbiórce kasy, to tutaj jest cały tekst :roll:

Matrim - 29 Kwietnia 2013, 11:34

ilcattivo13 napisał/a
Właśnie się przekonałem do Jagged Alliance: Flashback. Wystarczyły dwa zdania devów:

A mnie od początku przekonywał ten "Flaschback", bo przynajmniej nie będzie cudów-wianków technologicznych, tylko wzrok i słuch (i węch, jeśli wprowadzą patrole z psami). Porządna mgła wojny, odpowiednie rozeznanie... Tak sobie marzę...

A nieśmiertelny Ivan będzie chyba głównym bossem w grze ;)

ilcattivo13 napisał/a
Mars: War Logs. [...] Troszkę cuchnie mi ME i Wiedźmakiem, ale niektórzy pewnie uznają to za pozytyw :roll:

Czemu od razu "cuchnie"? Daje nadzieję na dość rozbudowane dialogi (więc w tej kwestii już oba powyższe przewyższa). Ilość umiejętności i drzewko rozwoju też raczej daje nadzieję. Że widok zza pleców? Przy rozbudowanym ekwipunku być musi - w końcu po to się buduje obrośniętego w ćwieki i kolce chojraka, żeby chojraczył po ekranie ;) I scenografia jest niezła.

Hubert - 29 Kwietnia 2013, 14:28

Matrim napisał/a
A nieśmiertelny Ivan będzie chyba głównym bossem w grze


W takim razie Steroid powinien być głównym bohaterem. :mrgreen:

ilcattivo13 - 29 Kwietnia 2013, 17:34

Matrim napisał/a
A mnie od początku przekonywał ten Flaschback, bo przynajmniej nie będzie cudów-wianków technologicznych, tylko wzrok i słuch (i węch, jeśli wprowadzą patrole z psami). Porządna mgła wojny, odpowiednie rozeznanie... Tak sobie marzę...
Ja Cię nie rozumiem, przecież to wszystko już w JA2 jest. Jak się wrzuci najnowszego v1.13 ;P:

Matrim napisał/a
Czemu od razu cuchnie? Daje nadzieję na dość rozbudowane dialogi (więc w tej kwestii już oba powyższe przewyższa). Ilość umiejętności i drzewko rozwoju też raczej daje nadzieję. Że widok zza pleców? Przy rozbudowanym ekwipunku być musi - w końcu po to się buduje obrośniętego w ćwieki i kolce chojraka, żeby chojraczył po ekranie ;) I scenografia jest niezła.
A czy ja coś mówię? :mrgreen:
Matrim - 29 Kwietnia 2013, 19:35

Sosnechristo, i nici z zaskoczenia ;)

ilcattivo13 napisał/a
Ja Cię nie rozumiem, przecież to wszystko już w JA2 jest. Jak się wrzuci najnowszego v1.13 ;P:

Ale ileż można biegać po Arulco? Tu o strzelanie do komuchów chodzi (albo amerykańskich imperialistów, zależnie od punktu siedzenia), A. Pilipiuk by Ci to lepiej wytłumaczył ;)

ilcattivo13 napisał/a
A czy ja coś mówię? :mrgreen:

No. Że cuchnie ;P:

ilcattivo13 - 29 Kwietnia 2013, 20:14

Matrim napisał/a
Ale ileż można biegać po Arulco?
no ja na razie mam na liczniku dwudzieste okrążenie, a co? ;P:

Matrim napisał/a
Tu o strzelanie do komuchów chodzi (albo amerykańskich imperialistów, zależnie od punktu siedzenia)...
Brygada E5 się kłania. Tam możesz wspomagać albo komunistyczną partyzantkę (bandytów), albo podłe, imperialistyczno-kapitalistyczne świnie z rządzącej junty, albo dobrych rebeliantów z frakcji umiarkowanie-kapitalistyczno-socjalistycznej ;P: I niezależnie od wyboru, możesz sobie sprawić granatniki rewolwerowe i zabawić się w achachanego ripera ;P:

Matrim napisał/a
No. Że cuchnie ;P:
no to patrzajta ludziska - prawie gadam, a wódki ani widu, ani słychu :roll: ;P:
Magnis - 29 Kwietnia 2013, 22:02

ilcattivo13 napisał/a
prawie gadam, a wódki ani widu, ani słychu :roll: ;P:


Niedźwiedź jak Ci każdy będzie stawiał to wpadniesz w alkoholizm :mrgreen: .

Matrim - 30 Kwietnia 2013, 10:10

ilcattivo13 napisał/a
no ja na razie mam na liczniku dwudzieste okrążenie, a co? ;P:

Zapętliłeś się, zawróć! ;P:

ilcattivo13 napisał/a
Brygada E5 się kłania.

Eh, wiesz, na takiej zasadzie, to "wszystko już było", więc po co czekać na cokolwiek? Zresztą, ja lubię piosenki, które już słyszałem ;P:

ilcattivo13 napisał/a
no to patrzajta ludziska - prawie gadam, a wódki ani widu, ani słychu :roll: ;P:

A za co? Że nie masz racji? Nie ma tak dobrze! Jak dla mnie Mars: War Logs z Mass Effectem dzieli tylko widok zza pleców i "kosmiczną" scenerię. No, niech będzie, że pierwszą literę tytułu też :)

ilcattivo13 - 30 Kwietnia 2013, 16:45

Magnis - ze starości mam umrzeć? :roll:

Matrim - to będzie jak Le Mans ;P: Nawet nie kasowałem, bo czekam na nową wersję V1.13 - tą z nową mechaniką skradania, hałasu, przebieraniem się za cywili i w ogóle :)

Widok zza pleców, sceneria, pierwsza litera, miłostki głównego bohatera, dialogi rodem z konsoli, itd. A wódki, jak nie ma, tak nie ma... :roll:

Edit: I jeszcze zero swobody - gramy "na smyczy", jak w ME czy Wiedźmaku ;P:

ilcattivo13 - 2 Maj 2013, 22:08

Worlds of Magic nabiło >45 tys. funtów, czyli ponad 150% tego, co chcieli. I zbiórka trwa nadal - można PejPalowac z ich strony.

Natomiast projekt Chrisa Robertsa - Star Citizen - zebrał już ponad 9 milionów usdów. Absolutny rekord spośród wszystkich zbiórek na produkcję gier komputerowych.

Matrim - 3 Maj 2013, 19:58

... i ciągle jeszcze żaden z rekordowych nie ujrzał światła dziennego. I podobno jest kryzys, a ludzie wyrzucają miliony w ciemno :)

A w ogóle to niech Ci będzie - "MG - DCW" ;P: Ale jak już grę wydadzą i okaże się dobra, to oddajesz!

ilcattivo13 - 3 Maj 2013, 22:48

Już wydali ;P: Komentarze ze Steama absolutnie nie zachęciły mnie do kupna :mrgreen:

A że wyrzucają kasę w ciemno? Lepiej tak, niż oddać zbójcerzom. Znaczy, urzędnikom :roll:

ilcattivo13 - 4 Maj 2013, 09:05

Obsidian. 115 ludzi tworzących gry. 15 z nich robi Project Eternity. Kilka innych szlifuje South Park: tSoT. Co robi reszta? Nie wiadomo.

Ale CEO Obsidiana, Feargus Urquhart, powiedział dla Eurogamera, że "it is already looking great" :D

Ja stawiam na coś w klimatach sf. Trzeci KOTOR? :)

**

Guido Henkel, facet, który maczał swoje germańskie paluchy w trylogii Realms of Arkania, i w pierwszym Jagged Alliance, i w pierwszym Tormencie, i w Fallocie 2 i przez jakiś czas w pierwszym Neverwinter Nights, którego przedostatni projekt, Thorvalla, przepadł na Kickstarterze, powiedział coś więcej na temat swojego nowego projektu - Deathfire. O którym już tu wspominałem.

Ma to być "a 3D, party-based, non-linear, first-person RPG" z "turn-based combat" i “a lot of inter-character activity" i w ogóle.

razem z nim grę robią Marian Arnold i André Taulien (oboje wcześniej robili Divine Divinity).

ilcattivo13 - 4 Maj 2013, 23:20

Wywiad z twórcami JA:Flashback. Normalnie zdrowo przekonali mnie do siebie w 100%. Już nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń :)

I pomyśleć, że wystarczyła tylko krytyka nowego XCOMa :mrgreen:

ketyow - 8 Maj 2013, 08:45

Darkwood na indiegogo. Nie mogę się gry doczekać. Produkcja okazuje się polska, jakoś tego nie znalazłem wcześniej na ich stronie. Wrzucili filmik z produkcji gry, idzie się uśmiać http://www.indiegogo.com/projects/darkwood ;P:
Matrim - 8 Maj 2013, 22:30

ilcattivo13 27 kwietnia napisał/a
Właśnie się przekonałem do Jagged Alliance: Flashback. Wystarczyły dwa zdania devów:
ilcattivo13 5 maja napisał/a
Wywiad z twórcami JA:Flashback. Normalnie zdrowo przekonali mnie do siebie w 100%.


Normalnie miałeś zdrowego flashbacka :) Co na to Doc Brown?

ilcattivo13 - 9 Maj 2013, 17:59

Nie wiem, co na to Doc Brown, ale moja ulubiona wróżka mi mówi, że widocznie za pierwszym razem nie byłem przekonany w 100% ;P:

Edit: To, co robi właśnie Obsidian, to chyba jednak nie jest nowy KOTOR. Oni dopiero mają nadzieję na to, że EA ich do tego zatrudni :)

**
Total War: Rome 2 - oficjalna premiera 3 września :)

ilcattivo13 - 11 Maj 2013, 11:25

Expeditions: Conquistador ma już wyznaczoną ostateczną datę premiery - 30 maja. Tego roku :) Będą go mieli na GOGu, więc przynajmniej gdzie-niegdzie będzie można kupić wersję DRM-free :wink:

***

Drugi njus (który mnie osobiście mało rajcuje, ale pewnie znajdą się zboczeńcy, których to ucieszy :roll: ) jest taki, że rebootują Command & Conquera. A konkretnie to EA, "ręcami" odkupionego od Bioware studia Victory, zajmuję się tą grą. Jeśli będzie on miała ten sam DRM co Simcity, to już życzę wszystkim miłośnikom C&C miłej zabawy :twisted:



Partner forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group