Park marzeń [gry] - Robimy grę z dziewczyną i mamy pewną prośbę
teov - 18 Października 2013, 16:53 Temat postu: Robimy grę z dziewczyną i mamy pewną prośbę Witam wszystkich! Jestem nowy na forum i od razu powiem, że zrobiłem konto tylko po to, żeby poprosić Was kreatywni użytkownicy o pomoc.
Jak pewnie wiecie z tematu, robimy z dziewczyną grę. Będzie to RPG, nastawiamy się bardziej na fantasy (smoki, czarodzieje itp.). Będzie fabuła (nie aż taka do końca banalna), różne zadanie itp. Jednak ja jak i dziewczyna nie mamy hmmm wyobraźni(?), żeby samemu powymyślać tyle różnych a do tego ciekawych i trafnych nazw.
Nazwać chcemy wszystko. Potwory, miasta, krainy, rzeczy, zadania, bossów, czary itd. No wszystko co w takiej grze można znaleźć.
I tutaj prośba do Was Jak coś Wam wpadnie do głowy to napiszcie tutaj. Nieważne czy to będzie coś zniewalającego czy głupota. Na pewno się przyda bo dla nas każda "nazwa" jest na miarę złota Jeżeli nazwa będzie w miarę ok i będzie co nią nazwać to na pewno znajdzie się w grze i będziecie mogli powiedzieć, że to Wy ją wymyśliliście
Teraz parę informacji technicznych. Grę piszę od zera. Czyli nie w jakimś silniku do robienia gier tylko w C++(taki język programowania), więc niestety nie ukażę się ona za tydzień czy dwa. Chcę ją skończyć do końca tego roku choć w to też wątpię, ale skończę ją na pewno! Zatem nie nastawiajcie się, że Wasza nazwa będzie za tydzień w jakiejś grze :p. Cierpliwości
Następna kwestia to taka, że trochę poważnie podchodzimy do zrobienia tej gry i będziemy chcieli ją chociaż trochę wypromować, żeby możliwie jak najwięcej osób w nią zagrało. Nie jakieś reklamy i bilboardy, ale np. chcemy nagrać jakiś krótki filmik promujący i wstawić na YT. Tu go też wstawię jak już zrobimy
I już ostatnie, gra będzie do pobrania za darmo
Tak więc widzicie jak bardzo potrzebuję Waszej pomocy Mam nadzieję, że się nie zawiodę
Z góry dzięki
Fidel-F2 - 18 Października 2013, 17:24
Sauron - 18 Października 2013, 17:29
Cytat | Jak pewnie wiecie z tematu, robimy z dziewczyną grę. Będzie to RPG, nastawiamy się bardziej na fantasy (smoki, czarodzieje itp.). Będzie fabuła (nie aż taka do końca banalna), różne zadanie itp. Jednak ja jak i dziewczyna nie mamy hmmm wyobraźni(?), żeby samemu powymyślać tyle różnych a do tego ciekawych i trafnych nazw.
|
A wyobraźnia nie jest przypadkiem czymś absolutnie elementarnym, kiedy się chce wymyślać grę?
teov - 18 Października 2013, 17:44
Sauron napisał/a | Cytat | Jak pewnie wiecie z tematu, robimy z dziewczyną grę. Będzie to RPG, nastawiamy się bardziej na fantasy (smoki, czarodzieje itp.). Będzie fabuła (nie aż taka do końca banalna), różne zadanie itp. Jednak ja jak i dziewczyna nie mamy hmmm wyobraźni(?), żeby samemu powymyślać tyle różnych a do tego ciekawych i trafnych nazw.
|
A wyobraźnia nie jest przypadkiem czymś absolutnie elementarnym, kiedy się chce wymyślać grę? |
Ok, inaczej to ujmę. Nazw potrzebujemy od ch*ja. Dużo. Nawet bardzo. Spróbuj wymyślić jakąś nową, nie użytą, a zarazem trafną dla np. krainy jakiejś, wyspy lodowej, czaru, cokolwiek. Ciężko nie? A teraz wyobraź sobie, że samych rzeczy będzie około 2tys.
Nie miałem na celu Ci ubliżać czy coś, ale chcę pokazać, że nawet tak banalny powód jak brak czasu na siedzenie i wymyślanie przeszkadza. Dlatego zwracam się do ludzi o pomoc. Siedzisz na wykładzie/w pracy/szkole, wpadnie coś do głowy? To napisz. O nic więcej nie proszę serio
Sauron - 18 Października 2013, 17:51
Bez znajomości stylistyki gry może być ciężko. Zwłaszcza, że wszystkie 2000 nazw musiałoby pasować do siebie.
Polecam metodę "kot na klawiaturę". Jak nie ma kota, można walnąć głową. Tylko trzeba potem wykasować trochę liter, żeby nazwę dało się przeczytać.
gorat - 18 Października 2013, 17:54
Gdy odczytałem "grę z dziewczyną", wyobraziłem sobie w tej grze treści 18+
Zacznijmy od początku - ogarnijcie podstawy projektowania. "Nastawiacie się bardziej na fantasy", czyli jeszcze nie wiecie, co to ma być, i już od razu założenie, że fabuła "nie będzie banalna"? Jak nawet nie jesteście w stanie dobrać do niej nazw, a ten związek jest w końcu dość istotny. Czarno widzę.
Bossów nazywać choćby. Rany. Przejdzie jeszcze nazwa "garnkoryj" dla gładkolicego amanta z dobrej rodziny i bez zaszłości, ja to widzę. Sauron zgrabniej to ujęła.
Tak to opisujesz, jakby nie było też jeszcze silnika gry. No fajnie - jak dojdzie silnik od zera, to nie wygrzebiesz się przed wielkanocą.
Przygotuj porządny plan projektu, będzie można mówić o promocji... zaraz, promocji czego? Toż to jeszcze na kickstartera się nie nadaje.
morham - 18 Października 2013, 17:54
Sauron, +5
Rodion - 18 Października 2013, 17:56
Na początek proponuje Góry Szare w których jak wiadomo złota nie ma, ale za to są zamieszkujące je masowo Pirogi
Potem lekturę Uniwersalnego poradnika dla pisarzy fantastów Iliji Warszawskiego, a potem będzie już z górki.
Witchma - 18 Października 2013, 18:02
Generator prawdę ci powie...
Kruk Siwy - 18 Października 2013, 18:06
Optymista. Znaczy Rodion, bo Witchma się wcięła.
Fajnie że kolega teov chce coś zrobić. (z dziewczyną). Niefajnie, że chce to zrobić cudzymi rączkami (z dziewczyną). Fajnie, że to gra (z dziewczyną) a niefajnie, że nie ma nawet najogólniejszego zarysu fabuły (z dziewczyną). Nawet gdyby ktoś (bez dziewczyny albo i z dziewczyną) chciał pomóc to nie da rady bo wróżkiem ani wróżką nie jest. Usiądzcie więc (z dziewczyną) gdzieś w kąciku i przemyślcie sprawę.
Pozdrawiam Kruk Siwy (z dziewczyną).
teov - 18 Października 2013, 18:07
Dzięki bardzo myślałem, że nikt nic wartościowego nie powie tylko będą pisać jak mam zrealizować swój pomysł. Generator się przyda (:
Kruk Siwy napisał/a | Optymista. Znaczy Rodion, bo Witchma się wcięła.
Fajnie że kolega teov chce coś zrobić. (z dziewczyną). Niefajnie, że chce to zrobić cudzymi rączkami (z dziewczyną). Fajnie, że to gra (z dziewczyną) a niefajnie, że nie ma nawet najogólniejszego zarysu fabuły (z dziewczyną). Nawet gdyby ktoś (bez dziewczyny albo i z dziewczyną) chciał pomóc to nie da rady bo wróżkiem ani wróżką nie jest. Usiądzcie więc (z dziewczyną) gdzieś w kąciku i przemyślcie sprawę.
Pozdrawiam Kruk Siwy (z dziewczyną). |
Ogólny zarys fabuły mamy (z dziewczyną). Dopracowywać ją będziemy jak skończę implementować wszystko co pozwoli na wprowadzanie tej fabuły w grę.
Lynx - 18 Października 2013, 20:52
teov napisał/a | Ogólny zarys fabuły mamy (z dziewczyną). Dopracowywać ją będziemy |
A scenariusz? A kto kogo bije i za co? A kto komuś coś i dlaczemu? Aaale o ssochozzii? A rączki i nóżki toto ma? Jak macie to fajnie, życzę powodzenia.
teov - 18 Października 2013, 21:12
Lynx napisał/a | teov napisał/a | Ogólny zarys fabuły mamy (z dziewczyną). Dopracowywać ją będziemy |
A scenariusz? A kto kogo bije i za co? A kto komuś coś i dlaczemu? Aaale o ssochozzii? A rączki i nóżki toto ma? Jak macie to fajnie, życzę powodzenia. |
Mamy. Mamy głównego bossa, zarys z historii dlaczego on jest zły itp. Dlaczego akurat my mamy go pokonać i dlaczego wierzymy, że nam się uda. To przecież najgroźniejszy boss, jak zwykły człowiek ma go pokonać? Mamy to. I dużo więcej
gorat - 18 Października 2013, 21:18
Przekonaj nas. Ogólnikami i "wyyślić" w podpisie utrudniasz sobie zadanie.
merula - 18 Października 2013, 21:45
ja chłopaka rozumiem. sama mam z tymi kwestiami zasadniczy problem. jak jeszcze grałam w cosik to znalezienie imienia postaci było dla mnie trudne.
z nickami tez tak mam.
gorat - 18 Października 2013, 22:06
Mnie bardziej zastanawia, dlaczego po nazwy przychodzi przed zrobieniem gry. O ile nie mają powstać grafiki (sądząc po ilości - wątpię), to czemu nie zebrać ich do jawnego konfiga i opublikować grę z możliwością "modowania"? I problem z głowy, i trochę świeżością powieje (kto by nie chciał rozwalić bossa nazywającego się jak wredny szef? ).
Pako - 18 Października 2013, 22:14
A po mojemu to naskoczyliście na chłopaka jakby nie wiadomo co zrobił. Ma pomysł, ma hobby, ma umiejętności - niech sobie kodzi. Każdy programista kiedyś przez to przechodził chyba, niektórym udało się coś fajnego nawet wyklepać.
Poprosił o rzucanie jakichś ciekawszych nazw w klimatach fantasy. Czy to dobra taktyka? Może i nie. Ale nie niszczcie tak od razu. Chciecie mieć fun i powymyślać fajne nazwy - do dzieła. Nie? Odpuśćcie, nic was to nie kosztuje ani nie boli
mesiash - 18 Października 2013, 22:58
teov, jeśli już piszesz na tyle zaawansowane programy w C++, że można je nazwać grami z fabułą, to na pewno liznąłeś już inżynierii projektowej na tym lub innym poziomie (chociażby przygotowywanie planu pracy itd.).
Skoro już wychodzisz do ludzi (do nas) z prośbą o pomoc, to najmniej co możesz zaoferować w zamian to przedstawienie ogólników. Bo napisanie że to jest gra, gdzie musisz pokonać głównego bossa, jest co najmniej małym niedopowiedzeniem.
Ja wiem, że jeśli umiałbyś podać takie wiadomości o jakie pytamy, to w gruncie rzeczy nie bylibyśmy Ci potrzebni, ale może właśnie tędy droga - powoli. No i pomysłgorata z możliwością nazywania głównych złych postaci itp wydaje się być naprawdę ciekawy.
teov - 18 Października 2013, 23:03
gorat napisał/a | Mnie bardziej zastanawia, dlaczego po nazwy przychodzi przed zrobieniem gry. O ile nie mają powstać grafiki (sądząc po ilości - wątpię), to czemu nie zebrać ich do jawnego konfiga i opublikować grę z możliwością modowania? I problem z głowy, i trochę świeżością powieje (kto by nie chciał rozwalić bossa nazywającego się jak wredny szef? ). |
A kto mówił, że przed? Gra jest w trakcie robienia. Nie zabiorę ich do jawnego konfiga, cokolwiek to znaczy, bo nie. I już. Wymyśliłem to inaczej.
gorat napisał/a | Przekonaj nas. Ogólnikami i wyyślić w podpisie utrudniasz sobie zadanie. |
No ku*czaczki. Do czego mam Cie przekonywać? Nie robisz mi łaski, że dasz jakąś nazwę. A tamto to zwykły błąd.
Pako napisał/a | A po mojemu to naskoczyliście na chłopaka jakby nie wiadomo co zrobił. Ma pomysł, ma hobby, ma umiejętności - niech sobie kodzi. Każdy programista kiedyś przez to przechodził chyba, niektórym udało się coś fajnego nawet wyklepać.
Poprosił o rzucanie jakichś ciekawszych nazw w klimatach fantasy. Czy to dobra taktyka? Może i nie. Ale nie niszczcie tak od razu. Chciecie mieć fun i powymyślać fajne nazwy - do dzieła. Nie? Odpuśćcie, nic was to nie kosztuje ani nie boli |
Dzięki za zrozumienie. Chociaż jeden ogarnięty
I tak ogólnie. Dziękuję tym co pomogli. Macie screena z aktualnego stanu gry. I miałbym prośbę co do moderatorów czy tam adminów, żeby nie usuwali tematu, ani nie zamykali, żebym mógł wszystkim hejtom wysłać za kilka miesięcy link do pobrania
Jak porzucę projekt to też napiszę jak coś.
screen
hijo - 18 Października 2013, 23:30
teov, Wyluzuj człowieku. Po co te przekleństwa i traktowanie każdej krytyki jako hejta? Przychodzisz i chcesz, aby inni podali Ci na tacy rozwiązania, bo Tobie brak inwencji. Dostałeś tu kilka cennych rad i chyba nawet tego nie zauważyłeś. Strzelasz tylko fochem. Nie widzisz, że zniechęcasz do siebie Ludzi, których prosisz o pomoc?
gorat - 18 Października 2013, 23:32
Temat będzie czekał
mesiash: dlaczego czytasz mi w myślach.
Pako: życz mu raczej skóry nosorożca na zadku To przydatna rzecz, szczególnie że jeszcze procedurę powitania przechodzi
thomas2411 - 19 Października 2013, 00:12
teov,łamiesz regulamin. Przestań bluchać, bo polecisz szybciej niż się pojawiłeś.
Homer - 19 Października 2013, 08:30
2000 tysiące nazw włąsnych? Bez silnika tylko w kompilatorze C++? Do końca roku? Dwie osoby (a raczej jeden programista)?
Do końca którego roku, ciekawość?
Memphis - 19 Października 2013, 09:18
Przecież to jest Tibia. Pamiętam, że w podstawówce ponad 10 lat temu w to grałem.
Można tak sobie "pożyczać" cudze grafiki itp.?
Homer - 19 Października 2013, 10:23
Mnie się kojarzą Polanie i Warcraft 1.
Lynx - 19 Października 2013, 11:55
Pako, raczej nie niszczymy chłopaka, tylko próbujemy się czegoś (czegokolwiek) dowiedzieć. Trudno wymyślać/wyobrażać/nadawać nazwę czemuś, czego się nie widzi, nie zna nawet w ogólnych zarysach.
teov, nikt tu ciebie nie hejtuje. Fajnie, że masz pomysł, fajnie, że się wam chce coś robić. Tylko, że to ty przyszedłeś do nas z prośbą/propozycją. Więc bądź tak miły i czytaj to, co do ciebie ludzie piszą. Ludzie z różnymi doświadczeniami, w tym tacy, którzy różne światy już tworzyli i musieli im znaleźć nazwy, imiona dla bohaterów i, czasami, stworzyć całkiem nowy język...
Powodzenia.
dalambert - 19 Października 2013, 11:56
Ale jakie nazwy własne ? Jakie tworzysz universóm / Bo może być i tak
Zbyszko z Dupdańca
Juzand z Popychowa
Riter von Klops.
i dalej w tym stylu...
Może być
Rodion - 19 Października 2013, 12:02
Jeden z bossów jakiemu miałem okazje niedawno wklepać nazywał się Mroczny sandał a wspomagała go ekipa Zaciekłych wioślarzy gdzieś po drodze trafiłem także na napaloną ogrzycę o wdzięcznym mianie Rychu
dalambert - 19 Października 2013, 12:22
A z wielkiej literatury, jak wam się podoba
Janulka córka Fizdejki
teov - 19 Października 2013, 14:50
Jak na kogoś najechałem to przepraszam. Było późno i trochę się zirytowałem. Dziękuję za generatory. Tak jak pisałem prosiłbym o nie zamykanie tematu.
|
|
|